Μια φωτογραφία, μια χουρμαδιά και μια γυναίκα. Τρεις αφορμές σμίγουν, όχι σε μια ισχυρότερη, αλλά σε μια διαρκή απορία. Κι έτσι, δυο φίλοι αρχίζουν να επιστρέφουν στο παρελθόν προσπαθώντας να διαπιστώσουν αν, πράγματι, η γυναίκα του ενός υπήρξε ερωμένη του άλλου.

Το κρυφτούλι με την αθωότητα και την ενοχή, όμως, δεν έχει τελειωμό επειδή οι αφορμές δεν βρίσκονται, όλες, στη θέση τους. Το ταξίδι, λοιπόν, στις κωμοπόλεις της Πελοποννήσου μετατρέπεται γρήγορα σε καινούριο ερωτικό γαϊτανάκι αλλά και σε υπαρξιακή αναζήτηση. Σύντομες επισκέψεις, γυναικείες συντροφιές, διανυκτερεύσεις, αναχωρήσεις. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να υποτάξει τα γνώριμα στοιχεία του (χιουμοριστική διάθεση, αυτοσχεδιασμοί, ρευστή διήγηση, σύνθεση κάδρου) στην εξυπηρέτηση μιας ενιαίας, κεντρικής σεναριακής αρτηρίας, που ακολουθεί την πορεία των δυο ηρώων προς την αυτογνωσία, την αντιμετώπιση της φιλίας τους και τη συνάντηση με τον θάνατο.

Κι η ταινία, ανάμεσα στην ταξιδιωτική κωμωδία και την περιπέτεια δρόμου, δανείζεται την ελαφράδα και τη μελαγχολία, τη συντροφικότητα και τη μοναξιά, τα χαρακτηριστικά και τον χαρακτήρα του πρωταγωνιστικού δίδυμου (Αργύρης Μπακιρτζής, Λάζαρος Ανδρέου), μακρινών συγγενών του δίδυμου Χοντρός-Λιγνός και άλλων.


Έρωτας στη Χουρμαδιά του Σταύρου Τσιώλη (1990)