Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι κάτι που δεν πρέπει να αμελούμε, μιας και μπορεί να βλάψει την καρδιά. Η υψηλή αρτηριακή πίεση ή υπέρταση εμφανίζεται όταν η αρτηριακή πίεση αυξάνεται σε ανθυγιεινά επίπεδα. Η υπέρταση αποτελεί γενικά μια «αθόρυβη» πάθηση, καθώς αρκετοί είναι οι άνθρωποι που δεν εμφανίζουν συμπτώματα.

Ενδεχομένως να χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την εμφάνιση σοβαρών συμπτωμάτων. Τα συμπτώματα της σοβαρής υπέρτασης μπορεί να περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, την δυσκολία στην αναπνοή, τις ρινορραγίες, την έξαψη, την ζάλη αλλά και τον πόνο στο στήθος. Τα καλά νέα ωστόσο, είναι ότι μπορείτε να μειώσετε φυσικά την αρτηριακή σας πίεση και οι μέθοδοι που μπορείτε να ακολουθήσετε άμεσα, είναι, όπως αναφέρει το vita:

1. Περπάτημα και γυμναστική

Η άσκηση είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να υιοθετήσετε για να μειώσετε την υψηλή αρτηριακή πίεση. Η τακτική άσκηση ενδυναμώνει την καρδιά, κάνοντας πιο αποτελεσματική την άντληση αίματος, γεγονός που μειώνει την πίεση στις αρτηρίες σας. Στην πραγματικότητα, 150 λεπτά μέτριας άσκησης, όπως το περπάτημα ή 75 λεπτά έντονης άσκησης, όπως το τρέξιμο την εβδομάδα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς.
Δείτε επίσης: Επεισόδια στην Σερβία μετά την αύξηση των κρουσμάτων κοροναϊού

2. Επιλέξτε τρόφιμα πλούσια σε κάλιο

Το κάλιο αποτελεί ένα σημαντικό μέταλλο, που βοηθά το σώμα να απαλλαγεί από το νάτριο και ελαττώνει την πίεση στα αιμοφόρα αγγεία. Για να έχετε καλύτερη ισορροπία καλίου και νατρίου στη διατροφή σας, εστιάστε στην κατανάλωση λιγότερων επεξεργασμένων τροφίμων και πιο φρέσκων τροφών. Τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο περιλαμβάνουν:

Λαχανικά, ειδικά τα φυλλώδη χόρτα, οι ντομάτες, οι πατάτες και οι γλυκοπατάτες.
Φρούτα, συμπεριλαμβανομένων του πεπονιού, της μπανάνας, του αβοκάντο, του πορτοκαλιού και του βερίκοκου.
Γαλακτοκομικά, όπως γάλα και γιαούρτι.
Τόνος και σολομός.
Ξηροί καρποί και σπόροι.
Φασόλια.

3. Διαχειριστείτε το άγχος σας

Το άγχος είναι ένας βασικός παράγοντας που επηρεάζει την αρτηριακή πίεση. Το χρόνιο άγχος μάλιστα, μπορεί να οδηγήσει το σώμα να βρίσκεται σε μία συνεχή αντίδραση πάλης ή φυγής, αντίδραση που σε φυσικό επίπεδο μεταφράζεται σε ταχύτερο καρδιακό ρυθμό και συσσωρευμένα αιμοφόρα αγγεία. Αρκετές είναι οι μελέτες που έχουν διερευνήσει πώς η μείωση του στρες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Δύο επιστημονικές συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν είναι:

Ακούστε χαλαρωτική μουσική: Η χαλαρωτική μουσική μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε το νευρικό σας σύστημα, γεγονός που την καθιστά ένα ιδανικό συμπληρωματικό μέσο για την μείωση της υπέρτασης.
Κάντε ένα διάλειμμα από την δουλειά: Οι υπερβολικές ώρες εργασίας δίχως σωματικά ή ψυχικά διαλείμματα για ξεκούραση και αποφόρτιση όπως και οι αγχωτικές εργασιακές καταστάσεις έχουν συνδεθεί με την αυξημένη αρτηριακή πίεση.