Τα δρομολόγια του Προαστιακού στην επέκταση της γραμμής προς τα δυτικά της Πάτρας ξεκίνησαν το Σάββατο 4 Ιουλίου και όπως ήδη έχει γραφτεί φτάνουν έως τα Καμίνια και όχι μέχρι την Κάτω Αχαγιά, όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο.

Σύμφωνα με τον διαχειριστή της ομάδας Φίλων Προαστιακού Πάτρας, Βασίλη Γκλαβά, έναν άνθρωπο που παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή κοντά το όλο θέμα, η λύση αυτή, να φτάνουν δηλαδή τα δρομολόγια έως τα Καμίνια, είναι αυτή τη στιγμή η πιο ρεαλιστική.

Διαφορετικά ακόμα το τρενάκι του Προαστιακού δεν θα είχε ξεκινήσει. «Τα Καμίνια είναι ο τελευταίος σταθμός της επικράτειας του δήμου της Πάτρας. Από τη στιγμή που υπάρχουν τόσο προβλήματα η λύση να σταματούν τα δρομολόγια εκεί ήταν πιο εφικτή» τονίζει.

Για τον ίδιο με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή το τρένο είναι απίθανο να φτάσει κάποια στιγμή στην Κάτω Αχαΐα. «Το καλύτερο σενάριο που βλέπω στον ορίζοντα είναι το τρένο να φτάσει κάποια στιγμή στον Αλισσό, όχι στην Κάτω Αχαγιά» τονίζει.

Το μεγαλύτερο από τα προβλήματα που υπάρχουν έχει να κάνει με τον χρόνο και τον ανταγωνισμό. Το τρένο για να φτάσει από την Πάτρα στην Κάτω Αχαγιά θέλει 37 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι ένα δρομολόγιο θα ξεκινά κάθε δύο ώρες.

«Ποιο το νόημα» αναρωτιέται ο Βασίλης Γκλαβάς. «Το υπεραστικό ΚΤΕΛ έχει κάθε 40 λεπτά λεωφορείο» τονίζει. Για να έχει ένα νόημα η ύπαρξη του Προαστιακού από την Πάτρα στην Κάτω Αχαγιά θα πρέπει να πετύχει έναν χρόνο κάτω από 30 λεπτά. «Χρειάζεται το τρένο να τερματίζει την διαδρομή του μέσα σε 27 λεπτά για την ακρίβεια. Αυτός είναι ο στόχος.

Κάτι τέτοιο όμως είναι απίθανο, με τη βραδυπορία που χαρακτηρίζει το τρένο εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της γραμμής και των προβλημάτων που υπάρχουν».


Σύμφωνα με τον κ. Γκλαβά και με βάση τις συζητήσεις που έχει κάνει με ειδικούς, η καλύτερη λύση θα ήταν να ξηλωθεί η παλαιά αυτή γραμμή και να γίνει μία καινούργια στην θέση της, έτσι ώστε το τρένο να φτάνει μεγαλύτερες δρομολογικές ταχύτητες.

«Κάτι τέτοιο δεν έγινε. Δεν ξέρω λοιπόν αν θα δούμε το τρένο να φτάνει πότε στην Κάτω Αχαγιά. Για μένα χρειάζεται να προστατεύσουμε το μέσο και όχι να το λαϊκίσουμε και να λέμε πράγματα που δεν στέκουν».

Άλλωστε ένα ακόμα θέμα σε επίπεδο σταθμών που δυσκολεύει τα πράγματα για την Κάτω Αχαγιά,  έχει να κάνει με τον σταθμό του ΟΣΕ. «Ο σταθμός του ΟΣΕ στην πόλη είναι εκτός του κέντρου, βρίσκεται σε ανισόπεδο δρόμο και δεν υπάρχει ούτε ένα πεζοδρόμιο για να περάσει κανείς και να φτάσει στην Κάτω Αχαγιά. Αυτό δεν είναι φάουλ;».

Πρόβλημα υπάρχει όμως και στον σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Ανδρέα με την αριστερή αποβάθρα που δυσκολεύει την επιβίβαση – αποβίβαση των επιβατών.


Αυτή τη στιγμή γίνονται έτσι δρομολόγια από την Πάτρα στα Καμίνια και ο μέσος όρος των δρομολογίων είναι 26 λεπτά κα κάθε μία ώρα έχει τρένο. 

«Ο Προαστιακός έτσι τουλάχιστον εξυπηρετεί τον κόσμο της συγκεκριμένης επικράτειας» τονίζει ο κ. Γκλαβάς. «Βέβαια χρειάζεται να βρεθεί μία λύση για να εξυπηρετεί και ορισμένους οικισμούς από τους οποίους το τρένο δεν περνάει αυτή τη στιγμή». 

Οικισμοί όπως οι συνοικίες της νότιας (υπάρχει μόνο μία στάση στην Ακτή Δυμαίων), της Παραλίας (είναι μεγαλη η περιοχή και η στάση της Εύας δεν αρκεί), ενώ χρειάζονται στάσεις στα Ροϊτικά, στο Μονοδέντρι κτλ. Πάντως, τον Προαστιακό στην Κάτω Αχαγιά είναι δύσκολο να τον δούμε.

Όσο για τα όσα έχουν ειπωθεί κατά καιρούς για σύνδεση του δικτύου με τον Άραξο και την Καλόγρια;  «Αυτά με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι ώρας και τις δυνατότητες που υπάρχουν θα γίνουν μόνο σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας» καταλήγει ο κ. Γκλαβάς.