Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την ΕΡΓΟΣΕ, βάζουν σε εκκίνηση μία νέα γενιά έργων συνολικού κόστους 3,3 δισ.ευρώ με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου αλλά και τη διασύνδεση έξι μεγάλων λιμανιών της χώρας με το εθνικό δίκτυο.

Τα έργα αυτά σύμφωνα με τα όσα εξήγγειλε ο Χρήστος Βίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Πάτρα, είναι τα εξής:

1. Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες με κόστος 1,3 δισ.ευρώ
2. Αναβάθμιση Σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, κόστους 815εκατ.ευρώ
3. Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, τμήμα Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος-Ραφήνα, κόστους 300εκατ.ευρώ
4. Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, τμήμα Κορωπί-Λαύριο, κόστους 380εκατ.ευρώ
5. Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Ρίο-Πάτρα, κόστους 514 εκατ.ευρώ
6. Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με εθνικό δίκτυο, κόστους 22εκατ.ευρώ.

Μετά την εξαγγελία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών από το ίδιο συνέδριο, όπως όλα δείχνουν λύνεται ο γόρδιος δεσμός ετών που αφορά την χάραξη του τρένου μέχρι την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Η σήραγγα των 5,14χλμ είναι αυτό που ζητούσαν οι τοπικοί φορείς και δίχως άλλο, φαίνεται ότι ανάβει το πράσινο φως για να προχωρήσει το έργο που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ της χώρας.

Σύμφωνα με τον κ.Βίνη, η επιλογή του ανταγωνιστικού διαλόγου για την προώθηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων παρουσιάζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα όπως:

-η επίσπευσης της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων
-διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης, ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ διαγωνιζομένων
-δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων
-διασφάλιση τήρησης χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης

Σημαντικό είναι και το στοιχείο πως, ο ανάδοχος μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου, γίνετια Κύριος της μελέτης του έργου, άρα αναλαμβάνει και την ευθύνη για οποιαδήποτε αστοχία της.

Με πληροφορίες από ypodomes.com