Από 65% έως και 100% κυμαίνονται στην επικράτεια τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, μετά την επαναλειτουργία των σχολείων, σύμφωνα με στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμα.

Έτσι, κατά μέσο όρο, περίπου το 85% των μαθητών έχει επιστρέψει στις αίθουσες των δημοτικών και των νηπιαγωγείων. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από κατά τόπους Διευθύνσεις, καθώς δεν έχουν δημοσιοποιηθεί επίσημα στοιχεία ακόμη από πλευράς του υπουργείου Παιδείας για την επιστροφή των μαθητών, ούτε για την Πρωτοβάθμια, ούτε για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Επιπλέον, όπως ενημέρωσε η ΔΟΕ, η ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια δεν λειτούργησε. «Πρακτικά, ήταν αχρείαστη, λαμβάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στις τάξεις», ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος του ΔΣ της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής.

Επιπλέον, η ΔΟΕ, δια στόματος του κ.Κικινή, επέκρινε την ηγεσία του υπ. Παιδείας για την χρονική περίοδο κατά την οποία κατέθεσε το νομοσχέδιο, εν μέσω lockdown και κορωνοϊού, τονίζοντας ότι «έψαχνε ευκαιρία», ώστε να υπάρχει αδυναμία πραγματοποίησης θεσμικού διαλόγου, μεταξύ της ομοσπονδίας και του υπουργείου. «Αλλο η προσωπική άποψη που μπορεί να καταθέσει ο καθένας στην ηλεκτρονική διαβούλευση και άλλο ο θεσμικός διάλογος», είπε.

Για τη ΔΟΕ, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που δεν είναι επείγουσες για την Πρωτοβάθμια και υπάρχει χρόνος για θεσμικό διάλογο.

Ως προς τις διατάξεις, η ΔΟΕ επεσήμανε ότι ο καθορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στους 25 σημαίνει «επιστροφή στον χρόνο».

Παράλληλα, σχολιάζοντας την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, ανέφερε ότι η ρύθμιση δεν έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς και ότι καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας έχουν εκφράσει την άρνησή τους στην υλοποίηση του εγχειρήματος.

Επίσης, ανέφερε ότι μόλις 2 χώρες στην Ευρώπη έχουν εισάγει τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο (Πολωνία, Κύπρος και το γερμανόφωνο κομμάτι του Βελγίου) και ότι ακόμα και στην Ελβετία, που έχει τρεις επίσημες γλώσσες, τα παιδιά μαθαίνουν μία γλώσσα μέχρι την Γ' δημοτικού.

Συνολικά, για τα παραπάνω, η ΔΟΕ ανέφερε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αγνοεί τα επιστημονικά δεδομένα και ότι «φέρνει την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω».