Σημαντική ήταν η μείωση στην κατανάλωση κρασιού, με τα οινοποιία και τις επιχειρήσεις του κλάδου να σημειώνουν πτώση στα έσοδα τους, το διάστημα της πανδημίας.

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες ενός κλάδου που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σπουδαία βήματα ως προς την ανάπτυξη του, το διάστημα της πανδημίας υπήρξε μία πτώση της ζήτησης, στην εσωτερική κατανάλωση και στις εξαγωγές.

Ο υπεύθυνος των οικονομικών ζητημάτων της Achaia Clauss, Σπύρος Ρεπούσης, τονίζει μιλώντας στο patrasevents.gr ότι η πτώση αυτή ήταν αισθητή σε όλους τους τομείς.

Σύμφωνα με τον ίδιο η πτώση είχε να κάνει τόσο με το κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης που έπαιξε ρόλο στη μείωση της ζήτησης, όσο και με το κλείσιμο των συνόρων που στην ουσία απαγόρευσε τις εξαγωγές.

«Η ζήτηση περιορίστηκε κυρίως στις ηλεκτρονικές παραγγελίες και αυτός ήταν ο γενικός κανόνας που χαρακτήρισε το διάστημα της πανδημίας όλο τον οινοποιητικό κλάδο». Οι παραγγελίες κατά συνέπεια ήταν ελάχιστες.

Το θετικό, πάντως, από όλο αυτό τον τυφώνα της πανδημίας, είναι ότι ο κορωνοϊός δεν επηρέασε στο ελάχιστο την ποιότητα και την ασφάλεια του κρασιού ως είδος, γεγονός που πλέον του δίνει τη δυναμική για να καλύψει το έδαφος που χάθηκε, τώρα που ξεκίνησε ξανά η λειτουργία της εστίασης και βγήκαμε για τα καλά από την καραντίνα.

«Καταναλώνουμε τη σοδειά του 2019» τονίζει πάνω στο θέμα ο κ. Ρεπούσης. «Το 2019 είχαμε μία από τις καλύτερες σοδιές στον χώρο της οινοποιίας, τόσο από πλευράς παραγωγής, όσο και ποιότητας».

Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους δεκάδες φίλους της γευσιγνωσίας που αγαπούν το καλό κρασί να το απολαύσουν και μάλιστα σε μια εποχή που ο τουρισμός ετοιμάζεται να επαναλειτουργήσει.

Γιατί το κρασί, εκτός των άλλων είναι ένα τουριστικό προϊόν για την Ελλάδα και αυτό φαίνεται μέσα από τους τουρίστες που επισκέπτονταν τα προηγούμενα καλοκαίρια την Καστροπολιτεία για να ξεναγηθούν στους χώρους της.


Έστω και προσωρινά μονοψήφιος συντελεστής στο ΦΠΑ

Αυτό όμως που δεν δίνεται από την πολιτεία είναι το κίνητρο στον κόσμο για να καταναλώσει κρασί.

«Έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες και πριν από την πανδημία, αλλά και τώρα για να πείσουμε τους αρμοδίους να χαμηλώσουν το συντελεστή του ΦΠΑ, που αυτή τη στιγμή παραμένει στο 24%.

Μέχρι στιγμής δεν τα έχουμε καταφέρει. Ευελπιστούμε να γίνει κάτι άμεσα, έτσι ώστε να δοθούν τα κίνητρα στον καταναλωτή για να απολαύσει τα κρασιά της χώρας μας».

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τον κ. Ρεπούση, δεν θα ήταν άσχημη η ιδέα για να μειωθεί ο ΦΠΑ, σε έναν μονοψήφιο αριθμό, τουλάχιστον προσωρινά, για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ως μέτρο ενίσχυσης της κατανάλωσης. 

«Θα ήταν μία σημαντική βοήθεια για τον κλάδο, τώρα που ξεκινάει ο τουρισμός» τονίζει. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να ανακοινωθεί από την Achaia Clauss, το άνοιγμα της Καστροπολιτείας για το κοινό, καθώς για την ώρα παραμένει κλειστή.