Το έργο της διάνοιξης της Βύρωνος, στην Πάτρα, έχει ολοκληρωθεί, έστω και αν χρειάστηκαν να περάσουν αρκετές δεκαετίες από τότε που είχε συμπεριληφθεί στο σχέδιο πόλεως.

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Τόσο καλά. Το μόνο που χρειάζεται πλέον για να παραδοθεί σε κυκλοφορία, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Έργων και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Χρήστο Κορδά, είναι να μπουν οι πινακίδες σήμανσης.

Κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα. Η διάνοιξη της Βύρωνος είχε να κάνει με την ένωση της με την Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου, έτσι ώστε να υπάρξει ένας ενιαίος δρόμος από την πλατεία Υψηλών Αλωνίων που να προχωρά προς την δυτική πλευρά της Πάτρας.

Αφορούσε ουσιαστικά 50 τετραγωνικά μέτρα για να προχωρήσει το έργο. Φανταστείτε ότι τότε που είχε συμπεριληφθεί στο σχέδιο πόλεως, δεν υπήρχε καν η Ελευθερίου Βενιζέλου, η λεωφόρος δηλαδή στην οποία θα καταλήξει η ενωμένη Βύρωνος και Αρχιεπισκόπου.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Κορδά η καθυστέρηση αυτή για ένα έργο που φαινομενικά είναι αρκετά εύκολο, όμως, γραφειοκρατικά  και ουσιαστικά χρειάστηκαν τόσο χρόνια για να ολοκληρωθεί, δεν είναι μεμονωμένη.

"Υπάρχουν αρκετές διανοίξεις από το προηγούμενο σχέδιο πόλης, ούτε καν από το σημερινό, που παραμένουν σε εκκρεμότητα και δεν έχουν προχωρήσει. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια που παρουσιάζονται για να γίνει το πιο απλό πράγμα, μία διάνοιξη κάποιων τετραγωνικών μέτρων, είναι τεράστια". 

Αποτέλεσμα αυτού είναι πως ένα μεγάλο μέρος των διανοίξεων που θα διευκόλυναν την πόλη και τους πολίτες της, αλλά και θα βελτίωναν τον πολεοδομικό της σχεδιασμό, έχουν «παγώσει», ενώ σε άλλες, οι διαδικασίες παρά τις προσπάθειες που γίνονται, δεν έχουν καν ξεκινήσει.

Είναι ένα θέμα που φανερώνει με τον καλύτερο τρόπο τις αγκυλώσεις που βάζει όλα αυτά τα χρόνια το κράτος στους δήμους και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Μένει να δούμε πλέον πότε η διάνοιξη της Βύρωνος θα παραδοθεί σε κυκλοφορία.