Ένα από τα έργα που βρίσκονται στην τελική ευθεία και είναι να γίνουν από τον δήμο της Πάτρας άμεσα είναι ο παραλιακός ποδηλατόδρομος.  

Το έργο ήδη έχει δημοπρατηθεί, ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί, έχει βγει ανάδοχος και στον δήμο περιμένουν το «πράσινο» φως για κάποια γραφειοκρατικά ζητήματα που έχουν προκύψει, έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Ο παραλιακός αυτός ποδηλατόδρομος θα ξεκινάει από την Καννελοπούλου, στο ύψος του κολυμβητηρίου της Αγυιάς και θα φτάνει έως το Νότιο Πάρκο, στο ύψος της Παπαφλέσσα, όπου στη συνέχεια θα ενώνεται με αυτόν που υπάρχει εκεί για να φτάνει στο νέο λιμάνι.

Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο στηρίζει πολλά η δημοτική αρχή για την ανάδειξη του ποδηλάτου ως κύριου μεταφορικού μέσου στον αστικό ιστό της Πάτρας.

Ωστόσο, ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών έχει εκφράσει από την αρχή τις αντιρρήσεις του και τις ενστάσεις του ως προς τον τρόπο που θα γίνει ο ποδηλατόδρομος αυτός.

Σύμφωνα με τον ΠΟΠ ο ποδηλατόδρομος στην δεξιά πλευρά της Όθωνος Αμαλίας, σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας από τον οποίο περνούν αρκετά βαρέα οχήματα με κατεύθυνση το νέο λιμάνι θα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για τους ποδηλάτες και θα προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος.

Ο ποδηλατόδρομος θα έπρεπε να φτιαχτεί, όπως υποστηρίζει ο ΠΟΠ, είτε εντός του λιμανιού, περνώντας δηλαδή από την βόρεια λεκάνη, διασχίζοντας το κομμάτι Θεσσαλονίκης – Αγίου Νικολάου και Νικολάου – Γούναρη και φτάνοντας στη συνέχεια στην ιχθυόσκαλα.

Αυτό θα διασφάλιζε τους ποδηλάτες και θα ήταν ένα ακόμα επιχείρημα για την πόλη να διεκδικήσει το κομμάτι αυτό του παλαιού λιμανιού που δεν τους έχει αποδοθεί.

Μία ακόμα λύση που έχει προτείνει ο ΠΟΠ αφορά την δημιουργία του ποδηλατοδρόμου στη δεξιά πλευρά της Όθωνος Αμαλίας, έτσι ώστε να ενώνεται απευθείας με τους κάθετους ποδηλατόδρομους του κέντρου που είναι να φτιαχτούν στο πλαίσιο του προγράμματος της ανάπλασης του. 


Τι θα γίνει με το σύγχρονο τρένο

Πάντως, ο δήμος από την πλευρά του επιμένει στη δημιουργία του ποδηλατοδρόμου, σύμφωνα με την μελέτη που έχει ψηφιστεί (όχι ομοφώνως) από το δημοτικό συμβούλιο.  

Ερωτηματικό, ωστόσο, παραμένει με το τι θα γίνει όταν περάσει από εκεί το σύγχρονο τρένο, καθώς η επιφανειακή του χάραξη είναι ακριβώς πάνω στον ποδηλατόδρομο. 

Σύμφωνα με πηγές της Μαιζώνος το όλο ζήτημα του ποδηλατοδρόμου δείχνει επιπλέον την επιμονή του δήμου στο θέμα της υπόγειας χάραξης του σύγχρονου τρένου και ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω.