Σε αναθεώρηση του πρωτοκόλλου επιβατών στα πλοία αναμένεται να προχωρήσει μετά τις 15 Ιουνίου το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το άνοιγμα των αεροπορικών μεταφορών από 29 χώρες τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά και οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στον κλάδο.

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι δηλώνουν πάντως στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι και ο Ιούνιος θα είναι ένας προβληματικός μήνας στην επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ αναφέρουν ότι η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων επιβατών κρίνεται αναγκαία για τη δρομολόγηση των περισσότερων ταχύπλοων, καθώς αυτή τη στιγμή που είναι στο 50% δεν μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας τους.

Aυτή τη στιγμή από τα 85 πλοία, στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δραστηριοποιούνται περίπου τα 35 με 40.

Το πιθανότερο σενάριο που εξετάζουν πολλές εταιρείες είναι τα δρομολόγια των περισσότερων ταχύπλοων ανάλογα με τη ζήτηση να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου.

Πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη να ανακοινώνουν την έναρξη δρομολογίων ταχυπλόων ωστόσο η εκτέλεσή τους εξαρτάται πάντα από την κάλυψη της επιβατικής κίνησης.

Πάντως η αρχή έγινε ήδη από την εταιρεία Aegean Speed Lines που ανακοίνωσε την έναρξη των δρομολογίων του καταμαράν ταχυπλόου HSC SPEEDRUNNER III στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Σέριφο, Σίφνο, Μήλο) από την Παρασκευή 5η Ιουνίου 2020. Επίσης για την Πέμπτη 4/6 έχει ανακοινώσει την εκτέλεση δρομολογίου το superjet για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο και Μύκονο και για την Παρασκευή 5/6 το seajet 2 για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο, Μύκονο.

Το ταχύπλοα αυτά θα ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών ενώ έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τα μέτρα και τα πρωτόκολλα προστασίας από την cοvid-19 που έχει θεσπίσει ο ΕΟΔΥ.