"Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πατρέων, ενώ βλέπει με επιφυλακτικό μάτι το άνοιγμα των δύο τάξεων του Λυκείου και των τάξεων του Γυμνασίου καθώς και την άρση αναστολής των Δημοτικών, δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμά τους". 

Αυτό αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή όπου τονίζονται τα εξής: "Καταλαβαίνουμε ότι το σχέδιο που έχει ανακοινωθεί βασίζεται σε εισηγήσεις ειδικών επιτροπών και επιστημόνων. 

Εμείς οι γονείς όμως, βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και κατά συνέπεια οι οικογένειες τους και μας προκαλεί μεγάλα ερωτήματα κατά πόσο αυτό το σχέδιο είναι εφικτό στις υπάρχουσες συνθήκες.

Και πιο συγκεκριμένα: Γνωρίζει ή δε γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας.

-Τα λιγοστά τετραγωνικά μέτρα πολλών αιθουσών σε πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα

- Ότι πολλές αίθουσες είναι σε υπόγεια (με μούχλα και χωρίς το κατάλληλο εξαερισμό), και άλλες σε container.

- Ότι υπάρχουν πολλά σχολεία με σχεδόν ανύπαρκτα προαύλια

- Ότι οι σχολικές επιτροπές κάθε Δήμου με τα χρήματα που τους παρέχει το Υπουργείο σε κανονικές συνθήκες εξασφαλίζουν μόνο τα άκρως απαραίτητα σε κάθε σχολική μονάδα. Πώς θα εξασφαλίσουν τώρα το κάτι παραπάνω;

- Ότι η πλειοψηφία των σχολικών καθαριστριών είναι με σύμβαση μίσθωσης έργου και σύμφωνα με τη σύμβαση τους πρέπει και υποχρεούνται να πηγαίνουν για καθαρισμό μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου;

Η μετακίνησή τους, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου σε πρωινό ωράριο, τις κατοχυρώνει και τις καλύπτει σε περίπτωση  α. ατυχήματος β. ασθένειας, μιας και σύμφωνα με τη σύμβαση που έχουν υπογράψει δεν δικαιούνται αναρρωτική άδεια επί αμοιβή.

Η μεταφορά προσωπικού καθαριότητας από την α ́/θμια εκπαίδευση στη β ́/θμια βοηθά στο να αντιμετωπιστεί προσωρινά το ζήτημα καθαριότητας των σχολείων.

Τι θα γίνει όμως αν ανοίξουν τα Δημοτικά ή τι θα γίνει με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς από Σεπτέμβρη; Όσον αφορά στα Ειδικά σχολεία, υπάρχει μέριμνα για τους μαθητές και τις οικογένειές τους έτσι ώστε να επανέλθουν ομαλά στην “κανονικότητα”;

Υπάρχει ανοικτή γραμμή για ψυχολογική υποστήριξη των οικογενειών αυτών; Μήπως θα έπρεπε να υπάρξει σχέδιο έτσι ώστε να απασχολούνται οι μαθητές των ειδικών σχολείων κάποιες ώρες της ημέρας, έστω σε ανοικτούς χώρους τηρώντας τους κανόνες υγιεινής;

Επίσης, θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο οι γονείς που πήραν την άδεια ειδικού σκοπού να μην χρεωθούν καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια.  Τέλος, λέμε κατηγορηματικά ΟΧΙ στις κάμερες στις τάξεις και ζητάμε την απόσυρση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας.

Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγική, παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ποιος θα μας εγγυηθεί, ότι το μάθημα δεν θα καταγράφεται και δεν θα χρησιμοποιηθεί από τον οποιονδήποτε αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από κανέναν, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται το δικαίωμα των προσωπικών δεδομένων των ανήλικων μαθητών από μορφές δημόσιας έκθεσης;

Όλα τα παραπάνω ερωτήματα καθώς και πολλά άλλα τα οποία δεν είναι της παρούσης, είναι η αγωνία των γονέων και κηδεμόνων που μας μεταφέρουν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων που εκπροσωπούμε, μιας και υπάρχει μεγάλη σύγχυση με τις συχνές διαφορετικές ανακοινώσεις από τους υπευθύνους (π.χ. χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων, ειδικές άδειες γονέων....).

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η επιτυχία αυτού του σχεδιασμού για την επαναλειτουργία των σχολείων βασίζεται στο φόβο των γονέων και κηδεμόνων, με αποτέλεσμα να μη στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο".