Δυο πράγματα αύξησε η καραντίνα, τόσο στην Πάτρα, όσο και στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδος.

Τους αθλητές και τους ποδηλάτες. Κι αν τώρα που βγήκαμε σταδιακά από αυτή οι αθλητές ως δια μαγείας...  χάθηκαν (προφανώς έστελναν μήνυμα για άθληση στο 13033 για να βγαίνουν έστω και για λίγο από το σπίτι τους), οι ποδηλάτες παραμένουν.

Το ποδήλατο γενικότερα είναι εδώ. Όχι μόνο στην Πάτρα και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, αλλά σε όλη την Ευρώπη. Είναι το μεταφορικό μέσο πάνω στο οποίο επενδύει η Ευρωπαϊκή Ένωση για να αναπτυχθεί και να γίνει από εναλλακτικό βασικό στις νέες συνθήκες της πανδημίας και του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ποδηλατικού Ομίλου Πατρών Σπύρο Πολίτη, που παρακολουθεί αυτή την τάση που έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη, μόνο στην Γερμανία το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, αλλά και ο αριθμός των ποδηλατών, τριπλασιάστηκαν στο διάστημα της καραντίνας σε σύγκριση με πριν.

«Το ποδήλατο είναι το μέσο που μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες της διασποράς του ιού στα μεγάλα αστικά κέντρα. Όσοι περισσότεροι πολίτες χρησιμοποιούν ποδήλατό, τόσο λιγότεροι θα βρίσκονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα τραίνα, στα λεωφορεία, στο μετρό» τονίζει.


Η έλλεψη ποδηλατικής παιδείας

Στην Πάτρα γίναμε και εμείς μάρτυρες αυτής της τάσης.

Τα ποδήλατα σε μία πόλη που όπως έχει τονίσει αρκετές φορές ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών, παραμένει ευνοϊκή για αυτό το μέσο, αυξήθηκαν στο διάστημα της καραντίνας.

Το μεγάλο όμως πρόβλημα στην περίπτωση μας είναι η έλλειψη ποδηλατικής παιδείας που μας χαρακτηρίζει και που προφανώς δεν άλλαξε στο διάστημα που είχε επιβληθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Η έλλειψη ποδηλατικής παιδείας, σύμφωνα με τον κ. Πολίτη, δεν χαρακτηρίζει μόνο τους οδηγούς των συμβατικών οχημάτων, αλλά και τους ίδιους τους ποδηλάτες. «Ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών είναι ένα αθλητικό σωματείο.

Απευθυνόμαστε δηλαδή σε αθλητές. Όμως παρόλα αυτά έχουμε πει στα μέλη μας όταν οδηγούν ένα ποδήλατο να είναι δέκα φορές πιο προσεκτικοί από τους άλλους οδηγούς γιατί αν συμβεί κάτι το θύμα θα είναι αυτοί.

Πρέπει να γνωρίζουμε τον ΚΟΚ όταν οδηγούμε ένα ποδήλατο, δεν είμαστε μόνοι στον δρόμο. Το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, είναι ένα μέσο μεταφοράς και αναψυχής μαζί».


Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος

Στην Πάτρα το ζήτημα που θα κρίνει πολλά για την καθιέρωση του ποδηλάτου έχει να κάνει με την δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Η κατασκευή του παραλιακού ποδηλατόδρομου είναι ένα έργο που βρίσκεται στην τελική ευθεία, έτοιμο για να ξεκινήσει.

Ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών από την αρχή, εδώ και τρία χρόνια τουλάχιστον, είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του για τον τρόπο που θέλει να το φτιάξει ο Δήμος. Οι ενστάσεις του εντοπίζονται σε δύο βασικά σημεία.

Ο Ποδηλατόδρομος θα έπρεπε να γίνει εντός της λιμενικής ζώνης, της βόρειας δηλαδή λεκάνης, ξεκινώντας από την Μαρίνα, συνεχίζοντας στον σταθμό Π. Κανελλόπουλος, προχωρώντας στην Αγίου Νικολάου και από εκεί σε Ιχθυόσκαλα – Νότιο Πάρκο.

Εφόσον γίνει εκτός λιμενικής ζώνης (όπως έχει αποφασιστεί), τότε θα έπρεπε να κατασκευαστεί όχι στην δεξιά πλευρά, αλλά στην αριστερή πλευρά της Όθωνος Αμαλίας, έτσι ώστε να συνδέεται άμεσα με τους κάθετους ποδηλατόδρόμους που είναι να φτιαχτούν και να μην υπάρχει ζήτημα με τη διέλευση του σύγχρονου τρένου, όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί.

«Το έχουμε επισημάνει αρκετές φορές. Ο ποδηλατόδρομος σε έναν δρόμο ταχείας διέλευσης όπως είναι η Όθωνος Αμαλίας από τον οποίο περνούν δεκάδες βαρέα οχήματα, έτσι όπως πάε να φτιαχθεί, θα είναι τουλάχιστον επικίνδυνος.

Η δημοτική αρχή επιμένει στο σχέδιο της και δεν έχει δώσει καμία σημασία στην πρόταση του ΠΟΠ» σχολιάζει ο κ. Πολίτης.


Η πρόταση του ΠΟΠ για τον ποδηλατόδρομο