O Giorgio Armani στην έγκριτη εφημερίδα WWD («Women's Wear Daily») καλεί τους ανθρώπους της μόδας να επαναπροσδιορίσουν τη σημασία της επαγγελματικής τους ιδιότητας.

Στην επιστολή ο σχεδιαστής μόδας, οποίος πρόσφερε 2 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση της ιατρικής έρευνας και των νοσοκομείων της χώρας του κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, αποκαλύπτει ότι τις τελευταίες τρεις εβδομάδες εργάζεται με την ομάδα του ώστε με το τέλος της υποχρεωτικής καραντίνας η καλοκαιρινή κολεξιόν που θα προκύψει να μην έχει τον χαρακτήρα μιας στυλιστικής πρότασης με ημερομηνία λήξης, όπως γινόταν μέχρι πρόσφατα, αλλά να μπορεί να διατίθεται μόνιμα στα μαγαζιά του ανά τον κόσμο. Αυτό, κατά τον διάσημο μόδιστρο, θα έπρεπε να γίνει η σταθερή συνήθεια όλων των οίκων στο μέλλον.

«Η παρούσα κατάσταση δείχνει ότι ο μόνος τρόπος για να βγούμε από το αδιέξοδο είναι η προσεκτική και έξυπνη επιβράδυνση. Αυτός ο τρόπος θα επαναφέρει στη δουλειά μας τις αξίες, φανερώνοντας την ουσιαστική και πραγματική σημασία της» λέει παίρνοντας σαφή θέση εναντίον του τρέχοντος συστήματος, μόνος στόχος του οποίου είναι η πώληση προϊόντων.

Η εφημερίδα «Corriere della Sera», σε σχόλιό της, απομονώνει τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της επιστολής, όπου ο Armani υποστηρίζει: «Μου φαίνεται αδιανόητο ένα μου τζάκετ ή ένα κοστούμι, μόλις 3 εβδομάδες μετά την τοποθέτησή τους στα μαγαζιά, να θεωρούνται ξεπερασμένα. Δεν μου αρέσει και το θεωρώ ανήθικο». Και συνεχίζει: «Ζούμε εποχές μεγάλης αναστάτωσης, αλλά μας δίνεται μια μοναδική ευκαιρία να διορθώσουμε όσα είναι λάθος και να επαναφέρουμε τις ανθρώπινες διαστάσεις». Σημειωτέον ότι η Ιταλική Ομοσπονδία Μόδας προβλέπει πτώση τουλάχιστον 50% των πωλήσεων για φέτος, καθώς η βιομηχανία ρούχων έχει χτυπηθεί σοβαρά λόγω της κρίσης που σαρώνει τη χώρα και κυρίως τον ιταλικό Βορρά, όπου βρίσκονται και τα περισσότερα εργοστάσια που σχετίζονται με τη μόδα. Εντούτοις, σε ανάλυση του «Commerce Insight» σχετικά με τις επιπτώσεις του Covid-19 και σύμφωνα με ετήσιες στατιστικές, παρότι τον Μάρτιο η ιταλική μόδα κατέρρευσε, παρατηρείται μια αργή, αλλά σταθερή ανάκαμψη. Σύμφωνα με τη διεθνή πλατφόρμα 365retail, στις 28 Μαρτίου τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν ότι στο διαδικτυακό εμπόριο παρατηρείται σταθερή άνοδος στις παραγγελίες της τάξης του 18%, ενώ τα έσοδα ανέρχονται στο 13%.