Με σοβαρά προβλήματα συνεχίζονται τα μαθήματα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Αχαΐας Τάσο Σταυρογιαννόπουλο το δίκτυο είναι υπερφορτωμένο τις περισσότερες ώρες της ημέρας, με αποτέλεσμα τα μαθήματα να μην γίνονται όπως πρέπει και η σύνδεση να είναι προβληματική τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους δασκάλους τους.

Οι δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, έχουν θέματα στην λειτουργία τους, μη αντέχοντας το βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών που μπαίνουν από όλη την Ελλάδα.

Επιπλέον, αρκετοί μαθητές δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ σύμφωνα με τον κ. Σταυρογιαννόπουλο, οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι ανεξάρτητοι και αυτόνομοι με την σχέση τους με τον κυβερνοχώρο και ούτε γνωρίζουν να μπουν σε μία τέτοια διαδικασία.

«Τα μικρά παιδιά του δημοτικού δεν είναι όπως οι μαθητές του λυκείου. Χρειάζεται η συνδρομή των γονιών τους για να καταφέρουν να μπουν στις πλατφόρμες. Όταν όμως οι γονείς τους δεν γνωρίζουν από αυτά και δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, τότε υπάρχει θέμα».

Οι αιτήσεις που έχουν γίνει πάντως από τους μαθητές και τους γονείς τους για να αποκτήσουν τους κωδικούς που χρειάζεται κάποιος για να μπει στις πλατφόρμες αυτές είναι δεκάδες από την πρώτη μέρα της πανδημίας. «Το ενδιαφέρον υπάρχει, όμως, το σύστημα δεν λειτουργεί όπως πρέπει».

Λείπει η υποδομή και η εμπειρία

Το πρόβλημα, άλλωστε, δεν εντοπίζεται μόνο στους μαθητές, αλλά και στους δασκάλους που πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν τόσο καλά από διαδίκτυο και υπολογιστές. «Λείπει η υλικοτεχνική υποδομή και η εμπειρία για να πετύχει το σύστημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Από την πλευρά του ο σύλλογος έχει ζητήσει από τα μέλη του να βρουν επιπλέον εναλλακτικούς τρόπους για να έρχονται σε επικοινωνία με τους μαθητές τους αυτό το διάστημα της πανδημίας, είτε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε μέσω των social media.

Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν με τίποτα το μάθημα που γίνεται στα σχολεία. «Η όλη διαδικασία και το σκεπτικό της άλλωστε δεν αφορά στο να προχωρήσει η ύλη, αλλά να γίνεται μία επανάληψη, έτσι ώστε να μην χάσουν τα παιδιά την επαφή τους με τα μαθήματα» τονίζει ο κ. Σταυρογιαννόπουλος.

Θυμίζουμε ότι πλέον έκλεισε ένας μήνας (5 Μαρτίου) από την μέρα που τα σχολεία της Πάτρας έβαλαν λουκέτο.