Σε τροχιά γενικευμένης πτώσης που ξυπνά τις οδυνηρές μνήμες της μνημονιακής περιόδου που η κυκλοφορία έξυσε τον πάτο του βαρελιού, βρίσκονται οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας που διέπονται από πολύχρονες συμβάσεις με παραχωρήσεις με ιδιώτες.

Η διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο είναι ότι η πτώση είναι ραγδαία αφού μέσα σε 20 μέρες υπάρχουν αυτοκινητόδρομοι που η υποχώρηση της κυκλοφορίας φτάνει το 80% ενώ τα προηγούμενα χρόνια, η μείωση της κυκλοφορίας έγινε σταδιακά.

Το ισχυρό σοκ στους οδικούς άξονες φέρνει η απαγόρευση της κυκλοφορίας, κατάσταση που είναι δύσκολο να εκτιμηθεί πόσο γρήγορα θα ανατραπεί, με κίνδυνο σημαντικών απωλειών για τον κλάδο και σοβαρών χρηματοοικονομικών αναταράξεων.

Ήδη, η πτώση της κυκλοφορίας κλιμακώνεται στην Αττική Οδό που αγγίζει το 70% ενώ σημαντική κάμψη εμφανίζουν οι διελεύσεις, στην Ολυμπία οδό (Κορίνθου-Πατρών) που φτάνουν το 80%.

Σαφή επιδείνωση των δεικτών κυκλοφορίας παρουσιάζει και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, που διαχειρίζεται η Νέα Οδός, όπου η πτώση ανέρχεται στο 50%. Αντίστοιχα, στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο –Γιάννενα), η κάμψη ήταν 45% πριν την πλήρη απαγόρευση και ανέβηκε στο 56,5%. Πτώση που αγγίζει το 60% εμφανίζει και ο άξονας Ε65 ( Ξυνιάδα -Τρίκαλα).

Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες προσπαθούν να κρατήσουν όρθιο το οδικό δίκτυο σε συνθήκες πρωτοφανούς ύφεσης, δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την εξάπλωση της πανδημίας, η οποία σκεπάζει με ένα μαύρο σύννεφο το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Πηγή: ypodomes.gr