Τον Απρίλιο του 2019 με τον νόμο 4610/2019 (και το προφανέστατα ελλιπώς μελετημένο άρθρο 218) ο ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση των μαθητών των εσπερινών ΓΕΛ - ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δημιούργησε μαθητές “δύο ταχυτήτων”. Μαθητές που είχαν γεννηθεί την ίδια χρονιά, που φοιτούσαν στην ίδια τάξη εσπερινού ΓΕΛ-ΕΠΑΛ με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους, επειδή άλλαξε η διάρκεια φοίτησης στα ΓΕΛ - ΕΠΑΛ και από τετραετής έγινε τριετής και οι συγκεκριμένοι μαθητές είχαν συμπληρώσει το 15 έτος της ηλικίας τους κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2017-2018 ή δεν είχαν προλάβει να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά απόδειξης εργασίας (διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα), έχαναν το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά την τρέχουσα περίοδο.

Στις 4/12/2019 η βουλευτής Αχαϊας της Ν.Δ. κα Χριστίνα Αλεξοπούλου, με ερώτησή της προς την Υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως, ζήτησε να δοθεί μία δίκαιη λύση σε ένα σοβαρότατο πρόβλημα, παιδιών που εργάζονται και παράλληλα σπουδάζουν, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, χωρίς διακρίσεις και άδικους διαχωρισμούς.

Εχθές, 12 Φεβρουαρίου 2020, σε ανταπόκριση της ερώτησης της βουλευτού Αχαϊας, τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, έλυσε το πρόβλημα και έτσι όλοι οι μαθητές των εσπερινών ΓΕΛ - ΕΠΑΛ οι οποίοι κατά τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019 φοίτησαν στην Α΄ τάξη ημερήσιου Λυκείου και τα δύο επόμενα πλήρη έτη φοίτησαν στην Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού Λυκείου, αποκτούν και πάλι το δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των διατάξεων για τα εσπερινά Λύκεια.

Αυτό είναι η καλύτερη απόδειξη πως η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ν.Δ., ακούει τα αιτήματα της κοινωνίας που διαβιβάζουν οι βουλευτές και έχει πραγματικό ενδιαφέρον για την παιδεία και την υποστήριξη των μαθητών εκείνων οι οποίοι, εκτός των ακαδημαϊκών, έχουν και επαγγελματικές υποχρεώσεις. Υποχρεώσεις συνήθως δυσανάλογες προς την ηλικία τους.

Αυτά τα παιδιά, τα τιμούμε και τα στηρίζουμε. Και το δείχνουμε στην πράξη.