Μια ολοκληρωμένη πρόταση, που συνιστά το στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της Καρπάθου, παρουσίασε ο υφυπουργός Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας, στην ειδική, θεματική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο νησί.

Ο κ. Κόνσολας, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, είπε ότι το νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της Καρπάθου απαιτεί συνέργειες από την κυβέρνηση, το Δήμο, την Περιφέρεια και τους φορείς. Ανέφερε ότι η Κάρπαθος έχει μια μεγάλη και αναξιοποίητη δυναμική ως εναλλακτικός τουριστικός προορισμός, αφού το 2019 είχε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, μεταξύ όλων των νησιών της Δωδεκανήσου, στις διεθνείς αφίξεις.

«Η Κάρπαθος πρέπει να δημιουργήσει το δικό της αυτόνομο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης, να επενδύσει στην ποιότητα. Να προσελκύσει επισκέπτες, που η μέση δαπάνη τους στο νησί, θα κινείται πολύ πιο πάνω από τον πανελλαδικό μέσο όρο.

Σήμερα, η κατά κεφαλήν μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας είναι 559 ευρώ. Η Κάρπαθος πρέπει να βάλει υψηλότερα τον πήχη, να υιοθετήσει ένα πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης μακριά από τη λογική του all inclusive. Να αποκτήσει ταυτότητα εναλλακτικού προορισμού», επεσήμανε ο Μάνος Κόνσολας.

Χαρακτήρισε καθοριστικό παράγοντα την προσπάθεια αξιοποίησης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, με την παραχώρηση της εκμετάλλευσής του σε στρατηγικό επενδυτή. Μάλιστα, το αεροδρόμιο της Καρπάθου είναι πέμπτο ανάμεσα σε αυτά τα 23 αεροδρόμια, σε επιβατική κίνηση.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον και η λύση που μπορεί να προωθηθεί είναι η παραχώρηση συστάδας από 4 ή 5 αεροδρόμια σε στρατηγικό επενδυτή, μέσα στα οποία θα είναι και το αεροδρόμιο της Καρπάθου.

Η πρόταση του Μάνου Κόνσολα για το νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης της Καρπάθου στηρίζεται σε 7 πυλώνες-άξονες:

1ος: Θαλάσσιος Τουρισμός και Κρουαζιέρα

Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι το Υπουργείο Τουρισμού είναι στη διάθεση του Δήμου για να προχωρήσει η χωροθέτηση και αδειοδότηση Μαρίνας, ενώ για την κρουαζιέρα έθεσε ως προϋπόθεση τη δημιουργία πύλης εισόδου, αναφέροντας τα βήματα που πρέπει να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση.

2ος: Αναρριχητικός τουρισμός

Τόνισε ότι πρέπει να διαμορφωθούν, να ασφαλιστούν και να πιστοποιηθούν οι αναρριχητικές διαδρομές και να δημιουργηθούν τα αναρριχητικά πεδία, σε 3 συγκεκριμένες περιοχές του νησιού (Κυρά Παναγιά, ‘Απελλα, Φαράγγι της Φλασκιάς)

3ος: Πολιτιστικός Τουρισμός

Με την ανάδειξη της επισκεψιμότητας της Σαρίας με την εκτέλεση έργων συντήρησης στα μνημεία, τη βελτίωση της προσβασιμότητας, αλλά και τη δημιουργία ενός Μουσείου Εικονικής Αναπαράσταση, με τη δημιουργία αρχαιολογικής διαδρομής και καινοτομικού λαογραφικού μουσείου στην Όλυμπο.

4ος: Καταδυτικός τουρισμός

Ένα θαλάσσιο πάρκο Καρπάθου – Σαρίας και Αστακιδονησίων μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, ενώ μπορούν να δημιουργηθούν και να χωροθετηθούν και άλλα καταδυτικά πάρκα.

5ος: Αγροτουρισμός

Μέσα από την αναπαλαίωση και τον εξοπλισμό αυθεντικών καρπαθιακών σπιτιών που μπορούν να αξιοποιηθούν ως τουριστικά καταλύματα στα χωριά της Καρπάθου. Ο κ. Κόνσολας, μάλιστα, αναφέρθηκε και σε ειδικό τομεακό πρόγραμμα μέσα από το νέο ΕΣΠΑ.

6ος: Φυσιολατρικός τουρισμός

Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών και ανάπτυξη ήπιων υποδομών φυσιολατρικού τουρισμού με σημεία παρατήρησης στο βόρειο τμήμα του νησιού που έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000.

7ος: Αξιοποίηση των ιδιαίτερων πολιτισμικών στοιχείων της Καρπάθου

Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι η λαϊκή τέχνη πρέπει να αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού προϊόντος του νησιού, όπως το σύνολο του λαϊκού πολιτισμού της Καρπάθου που περιλαμβάνει τα έθιμα, τη μουσική, τις παραδοσιακές ενδυμασίες, τα είδη της λαϊκής τέχνης.