Χαμηλούς τόνους κρατούν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος μετά τη σύσκεψη που έγινε το απόγευμα της Τρίτης στο γραφείο του Κώστα Καραμανλή για το θέμα του αυτοκινητόδρομου της Πατρών Πύργου και την άμεση κατασκευή του. 

Η δήλωση, άλλωστε, του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη, μετά το τέλος της σύσκεψης είναι χαρακτηριστική. "Θα πανηγυρίσουμε μόλις το έργο ολοκληρωθεί". Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη σύσκεψη που έγινε έχουν μία αισιόδοξη κατεύθυνση για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα, αλλά κρύβουν και ένα ενδεχόμενο που είναι σχεδόν σίγουρο και προβληματίζει. 

Τα αισιόδοξα στοιχεία που αφήνουν ελπίδες για την άμεση ολοκλήρωσή του (δηλαδή έως το 2023) έχουν να κάνουν με το ότι η κυβέρνηση ήρθε σε συμφωνία με την Ολυμπία Οδό και το έργο θα συνεχιστεί με τον τρόπο που είχε ξεκινήσει από την αρχή, ως ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Κόρινθο με την Ηλεία και θα φτάνει έως την Τσακωνιά. 

Αυτό όμως που προβληματίζει έχει να κάνει με το εξής ενδεχόμενο. Οι εταιρείες που έχουν υπογράψει τις εργολαβίες επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πάνε την ακύρωση των συμφωνιών που έχουν υπογράψει στα δικαστήρια, θα ακολουθήσουν την νομική οδό και μάλιστα μία από αυτές σκοπεύει να φτάσει έως και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, με βάση τις δηλώσεις που έχει κάνει ο ιδιοκτήτης της. 

Κάτι τέτοιο, όπως επισήμανε άλλωστε και ο ίδιος ο υπουργός στις δηλώσεις του μετά το τέλος της σύσκεψης, θα καθυστερήσει το έργο. Ρεαλιστικά μιλώντας είναι δύσκολο να δούμε εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού να δουλεύουν για την ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2020.

Αν μάλιστα αυτές οι προσφυγές που είναι να καταθέσουν οι εργολάβοι πάρουν χρόνο, ενδέχεται να υπάρξει θέμα ακόμα και για το αν το έργο ολοκληρωθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, έτσι ώστε να μην κινδυνέψει η χρηματοδότησή του. Ωστόσο, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι το έργο θα υλοποιηθεί. 

Πάντως, αυτό που ζητούν οι τοπικές κοινωνίες της Αχαΐας και της Ηλείας, για άμεση ολοκλήρωση του έργου, έτσι ώστε να σταματήσουν οι τραγωδίες και τα δράματα που έχει προκαλέσει η εθνική καρμανιόλα, τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η Περιφέρεια από την πλευρά της σκοπεύει να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση, όπως ήδη έχει κάνει. 

Σε κάθε περίπτωση τα στάνταρ της υπόθεσης της Πατρών Πύργου είναι δύο: Το εγκληματικό λάθος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να χωρίσει τον αυτοκινητόδρομο σε οκτώ εργολαβίες και το στοίχημα που έχει αναλάβει η νυν κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά ο Καραμανλής. Ένα στοίχημα που με βάση τη συχνότητα των τροχαίων που γίνονται στην εθνική οδό και τις πιέσεις των τοπικών κοινωνιών μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ.