Πολλοί ισχυρίζονται ότι η vegan διατροφή προκαλεί πολλά προβλήματα στην υγεία. Υπάρχουν, όμως, κι εκείνοι που πίνουν νερό στο όνομά της.

Σύμφωνα με την ερμηνεία του όρου, ο vegan εξαλείφει από την διατροφή του όλα τα ζωικά προϊόντα αλλά και τα γαλακτοκομικά, ενώ παράλληλα υιοθετεί έναν αυστηρά χορτοφαγικό τρόπο ζωής.

Ανά διαστήματα, πολλοί vegan έχουν αναφερθεί στα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισαν όσο καιρό ακολουθούσαν μια χορτοφαγική διατροφή, από ατονία, κούραση, προεμμηνόπαυση και πολλά άλλα. Ωστόσο, μια γυναίκα, που αποφάσισε να δοκιμάσει και να γίνει vegan για 10 εβδομάδες, περιγράφει τα οφέλη της συγκεκριμένης διατροφής. Η Ολίβια Πίτερ, περιέγραψε την εμπειρία της στην Independent και δηλώνει πως δεν πρόκειται να σταματήσει να ακολουθεί την vegan διατροφή. Συγκεκριμένα, έγραψε:

«Θα το παραδεχτώ, ήμουν σκεπτική στην αρχή. Για μένα, το Veganuary – όπου οι μη vegan δεσμεύονται να δοκιμάσουν τον βεγκανισμό για ολόκληρο τον Ιανουάριο, σήμαινε πως θα έβλεπα στον ύπνο μου παρμεζάνα και πίτσες (λατρεύω το τυρί). Ωστόσο, παρόλο που πίστευα ότι δεν θα κατάφερνα να περάσω ούτε μία ολόκληρη ημέρα, έχω καταφέρει να την ακολουθώ εδώ και 10 εβδομάδες και δεν βλέπω τον εαυτό μου να την εγκαταλείπει σύντομα». Και συνεχίζει, εξηγώντας τους λόγους.

Ενώ δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου ως απόλυτο vegan – δεν φωτογραφίζω τα γεύματά μου, οι θετικές αλλαγές που έχω παρατηρήσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ήταν ικανές για να με κάνουν να συνεχίσω. Σίγουρα, υπάρχουν κάποια μη vegan γεύματα που με μεγάλη μου χαρά θα ήθελα να γευτώ ξανά, αλλά συνολικά, τα ψυχικά και σωματικά οφέλη που έχω παρατηρήσει υπερτερούν σε μεγάλο βαθμό, από τους λίγους λαχταριστούς πόθους μου.

Εκτός από τα ηθικά και περιβαλλοντικά οφέλη, υπάρχουν αμέτρητες μελέτες που τεκμηριώνουν τα μυριάδες οφέλη για την υγεία που αποκομίζουν οι vegan, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων και της προστασίας από διαβήτη. Και θα σας εξηγήσω μερικά από τα οφέλη που είδα αφότου αποφάσισα να πω «αντίο» στην γαλοπούλα.

Ανακάλυψα μια νέα αγάπη για την γιόγκα. Και πάλι, δεν είμαι σε εκείνο το «πνευματικό» επίπεδο που τονίζουν οι vegan yogi – δεν αρχίζω τα «ομμμμμ», ούτε κλείνω τις προτάσεις μου με το «namaste» - αλλά χαίρομαι με αυτό τον πιο αργό και πιο προσεγμένο τρόπο άθλησης, η οποία έρχεται σε πλήρη αρμονία με τον πιο προσεγμένο τρόπο διατροφής.

Στην πραγματικότητα, ο περιορισμός είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του κλασικού ορισμού της γιόγκας, γνωστού ως «ahimsa», το οποίο στις βουδιστικές παραδόσεις μεταφράζεται ως «συμπόνια».

«Μα καλά, δεν νιώθεις κουρασμένη διαρκώς;» λέει κάθε μη vegan σε έναν vegan. Βασικά, όχι. Προφανώς κι αν το προηγούμενο βράδυ είμαι έξω μέχρι τις 4 το πρωί, σίγουρα θα νιώθω νυσταγμένη την επόμενη ημέρα, ανεξάρτητα από την διατροφή μου. Αλλά, ως επί το πλείστον, αισθάνομαι πιο ενεργητική από τότε που έτρωγα κρέας και τυρί.

Το δέρμα μου είναι πιο λαμπερό

Αυτό ήταν κάτι που είχα διαβάσει ότι μπορεί να συμβεί – και για να είμαι ειλικρινής, δεν ήμουν πεπεισμένη μέχρι που επέστρεψα στην εργασία μου μετά από διακοπές στις ΗΠΑ και αφότου ήμουν ήδη 6 εβδομάδες vegan – και τρεις συνάδερφοί μου, με επαίνεσαν για το λαμπερό δέρμα μου.