Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα για το 2020, της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, με εκφρασμένη την πρόθεση του Κώστα Καραμανλή να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Θα χρειαστεί να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εταιρειών που έχουν ήδη συμβάσεις, η έγκριση της Κομισιόν, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, των τραπεζών που τη χρηματοδοτούν και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων. Όλες οι παραπάνω διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.
Επίσης η διέλευση του τρένου στην Πάτρα είναι ένα ακόμα δύσκολο επίτευγμα. Ο υπουργός, έχει δηλώσει την επιθυμία του να υλοποιηθεί το έργο με ένα «βιώσιμο» πλάνο, το οποίο ωστόσο αποκλείει την μήκους 9 χιλιομέτρων υπογειοποίηση των γραμμών. Θα πρέπει να βρεθεί ο κοινός δρόμος με την τοπική κοινωνία για να γίνει εφικτό από την ΕΡΓΟΣΕ να τρέξει ένα διαγωνισμό που θα φέρει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα. Εδώ η δηλωμένη αντίθεση του δήμου Πατρέων, είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα.
Ζήτημα σοβαρό αποτελεί και ο προγραμματισμός σειράς σιδηροδρομικών έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Ροδοδάφνη .
Μέσα στο 2020, πρέπει να τρέξουν τα αντιπλημμυρικά έργα για την Ολυμπία και Ιόνια οδό, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, για τα οποία έχουν γίνει οι σχετικές εξαγγελίες, ενώ ανάλογη στόχευση πρέπει να υπάρξει και για το σιδηρόδρομο.
Με πληροφορίες: ypodomes.gr
Δείτε επίσης
