Το θέμα με το αναβατόριο και τις κυλιόμενες σκάλες στην Αγίου Νικολάου είχε συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας πριν από τρία χρόνια περίπου. 

Το patrasevents.gr είχε παρουσιάσει τότε το ζήτημα του αναβατορίου και των κυλιόμενων σκαλιών, τονίζοντας ότι θα βοηθήσει στην ανάδειξη των τουριστικών δυνατοτήτων της Πάτρας και θα ενώσει με έναν πιο εύκολο και σύγχρονο τρόπο την άνω και την κάτω πόλη.

Το Επιμελητήριο, βγάζοντας από τα αρχεία των παλιότερων δημοτικών συμβουλίων την πρόταση που είχε συζητηθεί για ένα επίγειο παραδοσιακό τραινάκι, επαναφέρει στο προσκήνιο το όλο ζήτημα, έχοντας την διαμορφώσει, στις ανάγκες της εποχής και των τωρινών συνθηκών που υπάρχουν. 

Αντί για έναν αναβατόριο (κάτι δηλαδή σαν τελεφερίκ) ή κυλιόμενες σκάλες ο ειδικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θανάσης Κούστας που μελέτησε και διαμόρφωσε την σύγχρονη πρόταση, προτείνει στην δημοτική αρχή της Πάτρας, ένα παραδοσιακό τραμ, που θα συναρτάται και θα ταυτίζεται με την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, την αξιοποίηση του και ταυτόχρονα θα σέβεται και δεν θα αλλοιώνει ένα τόσο σημαντικό μνημείο όπως είναι οι σκάλες της Αγίου Νικολάου. 

Το τραμ αυτό θα είναι ένα ελαφρύ μικρό τραινάκι, με παραδοσιακή εμφάνιση που θα κυκλοφορεί στην μέση της σκάλας, ενώνοντας με αυτόν τον τρόπο την κάτω και την άνω πόλη. Το συγκριτικό του πλεονέκτημα αναφορικά με το αναβατόριο ή τις κυλιόμενες σκάλες, έχει να κάνει με την αισθητική του που σίγουρα θα είναι πιο ελκυστική για τους τουρίστες, ενώ λόγω του παραδοσιακού του χαρακτήρα και ύφους του, θα έχει περισσότερες πιθανότητες να περάσει ως πρόταση από τα αρμόδια αρχαιολογικά συμβούλια. 

Το μικρό αυτό τραμ θα είναι ηλεκτρικό, συμβατό με την πράσινη ανάπτυξη και τα καθαρά μέσα μετακίνησης, ενώ εκτός της τουριστικής δυναμικής που είναι να δώσει στην πόλη θα βοηθήσει και στο κυκλοφοριακό, ανακουφίζοντας κάπως το κέντρο και βοηθώντας στην εύκολη μετακίνηση κατοίκων από την άνω στην κάτω Πάτρα. 

Η πρόταση αυτή είναι παράλληλη και συνδέεται με την αντίστοιχη πρόταση για την ύπαρξη ενός mini bus λεωφορείου που θα διέρχεται κυκλικά την άνω πόλη, βοηθώντας ακόμα περισσότερο στην μείωση του κυκλοφοριακού και στην διέλευση των οχημάτων από το ιστορικό κέντρο, ενώ ταυτόχρονα κάνοντας στάσεις στα σημεία αναφοράς της αχαϊκής πρωτεύουσας (Κάστρο, Ρωμαϊκό Ωδείο, κτλ) θα αναδεικνύει την κουλτούρα και τον πολιτισμό της, ενισχύοντας την τουριστική της δυναμική. 

Παραδοσιακά τραμ και μίνι μπας συναντάμε σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν κάνει προσπάθειες για την ανάδειξη του τουρισμού και των μνημείων τους.