Η μείωση του κοινωνικού μερίσματος σε πολλές οικογένειες, αφήνοντας ουσιαστικά από έξω τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους μισθωτούς με ελάχιστο εισόδημα και τους δικαιούχους του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης, αποτελεί αρνητικό προπομπό για την αγορά και την εμπορική κίνηση της εορταστικής περιόδου. 

Οι έμποροι παρακολουθούσαν όλο αυτό το διάστημα τις εξαγγελίες της κυβέρνησης και του υπουργείου Οικονομικών ανήσυχοι, γνωρίζοντας ότι ένας από τους βασικούς λόγους που τις μέρες των γιορτών την περσινή χρονιά υπήρξε μία ανάκαμψη στην αγορά και στην εμπορική κίνηση, ήταν το κοινωνικό μέρισμα που δόθηκε τότε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα σε περισσότερες κοινωνικές ομάδες και κατηγορίες. 

"Το ότι το κοινωνικό μέρισμα θα δοθεί σε μόλις 200.000 οικογένειες της χώρας, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι μεγάλες για όλους, είναι κάτι που σίγουρα θα επηρεάσει αρνητικά την αγορά" τονίζει ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Εμπορικού Συλλόγου Μάκης Μακρής.

"Πέρα από όλους όσους αποκλείει φέτος η κυβέρνηση στην κατανομή του κοινωνικού μερίσματος, εκτός μένουν και όσα άτομα μένουν μόνα τους ή ακόμα και τα παντρεμένα χαμηλόμισθα ζευγάρια χωρίς παιδί. 

Όλοι αυτοί περίμεναν τη βοήθεια του κοινωνικού μερίσματος για να κάνουν τα ψώνια τους τα Χριστούγεννα, γνωρίζοντας ότι δεν τους περισσεύουν τα όσα παίρνουν κάθε μήνα.

Είναι ένα μεγάλο μέρος λοιπόν του καταναλωτικού κοινού που αυτόματα αποκλείεται εκτός της αγοράς, αφού τα χρήματα που έχουν είναι σίγουρο ότι θα τα δώσουν στα αναγκαία για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, για τρόφιμα και φαγητό, αφήνοντας τα ψώνια από τα εμπορικά μαγαζιά για του χρόνου". 

Με αυτόν τον τρόπο χάνεται από την αγορά και τα μαγαζιά της Πάτρας η κινητήρια δύναμη που την περασμένη χρονιά ήταν αυτή που έδωσε πνοή στην αγορά. "Είναι κάτι δυσάρεστο ο τρόπος που εξελίχθηκε το κοινωνικό μέρισμα και η κατανομή του. Το εμπόριο χρειάζεται ένα καταναλωτικό κοινό που έχει τη δυναμική για να ψωνίζει και να κάνει τις αγορές του.

Κι αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μία περίοδο που όλα στην αγορά έχουν μια πτωτική τάση, ακόμα και η Black Friday κινήθηκε με τουλάχιστον 30% κάτω σε σύγκριση με πέρυσι" καταλήγει ο κ. Μακρής.