Ανάστατοι είναι οι ιδιοκτήτες των ιστορικών αυτοκινήτων της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και γενικότερα της επικράτειας, μιλώντας για εμπαιγμό από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρά τις δεσμεύσεις και τις υποσχέσεις που είχε δώσει για την αναίρεση του ΦΕΚ που είχε περάσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2017. 

Το ΦΕΚ αυτό απαγόρευε την κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων στους δρόμους και την ελεύθερη πρόσβασή τους, κάτι που είχε ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από τους ιδιοκτήτες και κατόχους των οχημάτων αυτών.

Η Νέα Δημοκρατία με δική της απόφαση επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση των ιστορικών οχημάτων μόλις δύο Κυριακές τον μήνα, κάτι που ασφαλώς δεν είναι δυνατόν να ικανοποιεί τους συλλόγους, αλλά και τους επαγγελματίες που σχετίζονται με το χώρο. 

Ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Ιστορικού Αυτοκινήτου (ΕΛΙΑ), ο Πατρινός Σπήλιος Λαλιώτης, τονίζει ότι η απόφαση αυτή της Νέας Δημοκρατίας, δεν αναιρεί το ΦΕΚ του ΣΥΡΙΖΑ, αντίθετα του δίνει παράταση και κατά μία έννοια το επικροτεί.

"Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι η ελεύθερη πρόσβαση των ιστορικών οχημάτων για μόλις δύο μέρες τον μήνα, δεν είναι μία απόφαση που μας ικανοποιεί και πολύ περισσότερο, μια απόφαση που μας διευκολύνει". 

Πώς εξηγείται όμως αυτή η συμπεριφορά του κράτους και των κυβερνήσεων που κατά κάποιον τρόπο είναι κοινή, ανεξαρτήτως κομμάτων, απέναντι στο ιστορικό όχημα; Εύκολα. Αρκεί να λάβουμε υπόψη μας ότι μέχρι τώρα, τουλάχιστον, το ιστορικό όχημα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν φορολογείται σε καμία χώρα της Ευρώπης. 

Με τις αποφάσεις του αυτές το ελληνικό κράτος στην ουσία τι κάνει; Αναγκάζει τους κατόχους των ιστορικών οχημάτων είτε να κρατήσουν τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα στα γκαράζ και να τα αχρηστεύσουν, έχοντας όμως χαλάσει ήδη σημαντικά ποσό για την αναδιαμόρφωσή τους, είτε να βγάλουν τις πινακίδες που αντιστοιχούν σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα και να βάλουν τις συμβατικές, πληρώνοντας κανονικά τη φορολογία που τους αναλογεί. 

Εννοείται ότι οι κάτοχοι των ιστορικών οχημάτων που σχετίζουν το επάγγελμά τους με αυτά, αναγκάζονται και αλλάζουν πινακίδες για να μπορούν να κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητά τους, δίχως προβλήματα.

Στην Ευρώπη τους δίνουν κίνητρα

Κι όμως στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης το κράτος δίνει κίνητρα στους κατόχους των ιστορικών οχημάτων για να τα αναβαθμίζουν και να γίνονται ολοένα και περισσότερα. Χαρακτηριστική περίπτωση η Ιταλία. 

"Στις χώρες αυτές, στις ευρωπαϊκές και όχι στην μπανανία που ζούμε εμείς, το ιστορικό αυτοκίνητο είναι πολιτισμός, ένα κομμάτι της πολιτιστικής βιομηχανικής ιστορίας που μπορεί να αξιοποιηθεί και τουριστικά με πολλούς και διάφορους τρόπους" τονίζει ο κ. Λαλιώτης.

Στην Ελλάδα το μόνο που σκεφτόμαστε προφανώς είναι το εισπρακτικό κομμάτι της υπόθεσης. Κάτι που ασφαλώς έχει αρνητικές επιπτώσεις σε μια σειρά επαγγελμάτων που σχετίζονται με το ιστορικό αυτοκίνητο, σε ένα χώρο που έχει τη δική του αγορά και η οποία τους τελευταίους 24 μήνες έχει πέσει κατακόρυφα εξαιτίας τέτοιων αποφάσεων. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα οι κάτοχοι των ιστορικών οχημάτων φτάνουν τις 20.000 και ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς αφορά την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου.