Ένα συν, ένα πλην και δύο ουδέτερα...

Αυτός θα μπορούσε να ήταν ο απολογισμός του Κώστα Πελετίδη και της δημοτικής αρχής από τις συναντήσεις που έγιναν στην Αθήνα, την Τετάρτη, τόσο στο υπουργείο Εσωτερικών, όσο και στο υπουργείο Υποδομών. 

Το κυρίαρχο θέμα που συζητήθηκε στο υπουργείο Εσωτερικών ήταν αυτό του Λαδόπουλου και την αξιοποίηση του πρώην βιομηχανικού χώρου με βάση τον σχεδιασμό που έχει οριστεί. Παρά τα όσα διέρρεαν προς τα έξω, ο φάκελος για το έργο όπως αποδείχτηκε, δεν είναι κενός και ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, έδειξε να είναι ιδιαίτερα θετικός για την υλοποίηση του σχεδιασμού. 

Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, ο υπουργός αναμένεται να έρθει μέσα στις επόμενες ημέρες στην Πάτρα, για να δει τον χώρο από κοντά. Το μήνυμα της συζήτησης που έγινε ήταν ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την ανάπλαση του Λαδόπουλου. Αυτό είναι το συν.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη συνάντηση δεν δόθηκε τόσο βάρος στο θέμα της διαχείρισης της επεξεργασίας απορριμμάτων και στο εργοστάσιο του Φλόκα, μιας και έτσι και αλλιώς, υπάρχουν και άλλα συναρμόδια υπουργεία που θα έχουν λόγο για αυτό το έργο.

Τονίστηκε όμως από πλευράς δημοτικής αρχής ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω στον σχεδιασμό που έχει οριστεί για το όλο θέμα και δεν θα ανεχθεί διαφορετικές κατευθύνσεις. 

Η πρόταση του Καραμανλή για το τρένο

Το πλην έχει να κάνει με το κεντρικό θέμα της επίσκεψης Κώστα Πελετίδη στην Αθήνα που ήταν το τρένο και η συνάντηση με τον κ. Καραμανλή. 

Ο κ. Καραμανλής που από την αρχή ήταν κάθετα αντίθετος στην πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής μίλησε αυτή τη φορά για μερική υπογειοποίηση, από το ύψος του Αγίου Διονυσίου έως τον Άγιο Ανδρέα, με την μορφή cut and cover.

Κάτι που όμως δεν ικανοποίησε ούτε την δημοτική αρχή και τους εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων που έδωσαν το παρών, ούτε και τους ανθρώπους των συλλόγων του Αρκτικού Διαμερίσματος που ήταν εκεί. 

Η βύθιση αυτή (δεν θα είναι ακριβώς υπογειοποίηση) δεν αναιρεί το τείχος που σύμφωνα με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και τους κατοίκους της πόλης θα υψωθεί στην ανατολική πλευρά της Πάτρας μπροστά από την παραλιακή ζώνη, καθώς η γραμμή μέχρι να φτάσει το τρένο στον αστικό ιστό θα είναι επιφανειακή. 

Ο κ. Καραμανλής μίλησε για για την δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου, πάνω στα δύο περίπου χιλιόμετρα της βύθισης που θα ξεκινάει από τον Άγιο Διονύσιο και θα φτάνει έως και τον Άγιο Ανδρέα, κάτι που επίσης δεν ικανοποίησε και τόσο την πόλη, από τη στιγμή που ένα πάρκο σε αυτό το ύψος δεν θα χρησιμεύει σε τίποτα, εφόσον ακριβώς από κάτω, στην παραλιακή ζώνη, είναι να γίνει ανάπλαση και διαμόρφωση του χώρου. 

Κλειστά τα χαρτιά για την Πατρών - Πύργου

Στο ζήτημα της Πατρών Πύργου ο κ. Καραμανλής δεν αναφέρθηκε καθόλου.

Το μόνο που είπε είναι ότι το θέμα θα ξανασυζητηθεί σε εκ νέου συνάντηση με τους εκπροσώπους της Πάτρας, αφού περιμένει να δει τι θα γίνει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το αν τελικά θα αλλάξει ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του έργου. 

Φάνηκε με λίγα λόγια ότι θέλει να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά του. Πάντως, οι συναντήσεις αυτές έδειξαν από μόνες τους ότι υπάρχει ένας σεβασμός της κυβέρνησης προς το πρόσωπο του Κώστα Πελετίδη και γενικότερα της δημοτικής αρχής, καθώς μη ξεχνάμε ότι έγιναν μετά από απαίτηση του δημάρχου και την ομιλία του στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο. 

Από εκεί και πέρα όλα θα φανούν στην πορεία. Το σίγουρο είναι, σύμφωνα με κύκλους της Μαιζώνος, ότι η δημοτική αρχή στο θέμα του τρένου και της υπόγειας χάραξης, δεν πρόκειται να κάνει πίσω. Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το ζήτημα της έλευσης του τρένου.