Στα «χέρια» της γερμανικής Hochtief φέρεται, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Καθημερινή, να βρίσκεται η υπόθεση του ανασχεδιασμού του έργου του οδικού άξονα Πάτρας - Πύργου.

Όμως σημειώνουν φορείς της αγοράς με γνώση των εξελίξεων, η πρόθεση του υπ. Υποδομών είναι να ακυρωθούν οι υφιστάμενες συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους αναδόχους του έργου για τις έξι από τις οκτώ εργολαβίες του έργου (πλην των δύο, όπου μειοδότησε και στη συνέχεια αποκλείστηκε ο όμιλος Καλογρίτσα) και να ανατεθεί το έργο στην κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Ολυμπία Οδό.

Αυτό είναι και το μήνυμα που έχει μεταφερθεί προς τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την αιτιολογία ότι ο σχεδιασμός του έργου σήμερα απειλεί την έγκαιρη ολοκλήρωσή του μέχρι το 2023 και συνεπώς εγκυμονεί ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπ. Υποδομών Κων. Αχ. Καραμανλή, συναντά κλίμα συνεννόησης με τις κοινοτικές υπηρεσίες.

Ωστόσο, όπως προκύπτει, η Hochtief, η οποία είναι μέτοχος της Ολυμπίας Οδού με ποσοστό 17%, εμφανίζεται μέχρι στιγμής αρνητική στο ενδεχόμενο επιστροφής του έργου στην κοινοπραξία, καθώς δεν επιθυμεί να επωμιστεί και το σχετικό κόστος, δεδομένου ότι θα απαιτηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια, πέραν της κοινοτικής χρηματοδότησης.

Εφόσον λοιπόν δεν καμφθούν οι αντιρρήσεις της εταιρείας, ή εναλλακτικά δεν κριθεί εφικτή π.χ. μια εξαγορά του ποσοστού της από τα υπόλοιπα μέλη της Ολυμπίας Οδού (αν βέβαια η Hochtief είναι ανοικτή σε κάτι τέτοιο), είναι σαφές ότι η λύση αυτή θα ναυαγήσει.

Υπενθυμίζεται ότι τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας είναι η Vinci (29,9%), η «Άβαξ» (19,1%), η «Άκτωρ Παραχωρήσεις» (17%) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%). Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το υπουργείο θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, να συνενώσει τις εργολαβίες από οκτώ σε δύο ή να αφήσει το έργο ως έχει.