Πέρασαν, χωρίς να γίνουν καν αισθητές και χωρίς να προσφέρουν τίποτα. 

Αυτός είναι ο απόηχος των φθινοπωρινών εκπτώσεων που έληξαν την περασμένη Παρασκευή, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της Πάτρας. Όπως τονίζει ο πρόεδρος Κώστας Ζαφειρόπουλος, μιλώντας στο patrasevents.gr, οι φετινές φθινοπωρινές εκπτώσεις ήρθαν για να επιβεβαιώσουν για ακόμα μία φορά τις απόψεις του φορέα για το θέμα. 

"Το έχουμε πει και το επαναλαμβάνουμε. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν προσφέρουν τίποτα ούτε στο εμπόριο και στα μαγαζιά, ούτε στον καταναλωτή. Ειδικότερα οι φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις κινήθηκαν σε ακόμα πιο χαμηλά νούμερα από την περσινή περίοδο. Είναι ένα μέτρο που κατά την άποψή μας θα πρέπει να καταργηθεί και σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η εισήγησή μας". 

Πάντως, πέρα από τις φθινοπωρινές εκπτώσεις, ο ούριος άνεμος που υπήρχε το καλοκαίρι μετά και την αλλαγή της κυβέρνησης, μάλλον έχει κοπιάσει. Το αντίθετο θα λέγαμε. Παρατηρείται ένα μούδιασμα στην αγορά, με τους εμπόρους να είναι αρκετά προβληματισμένοι και τους καταναλωτές να διστάζουν να αγοράσουν. 

"Η αγορά έχει παγώσει ή θα έλεγα καλύτερα βρίσκεται σε στάση αναμονής. Περιμένει να δει τι πρόκειται να γίνει, χωρίς όμως για την ώρα να γίνεται κάτι" τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος.

"Ο κόσμος, έμποροι και καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί και αυτό έχει προκαλέσει το ανάλογο κλίμα στην αγορά, ενώ η ατμόσφαιρα αυτή χαρακτήρισε τον Οκτώβριο, ένας μήνας που κινήθηκε ιδιαίτερα υποτονικά για το εμπόριο". 

Οι αναγγελίες της κυβέρνησης για φοροελαφρύνσεις μέχρι ώρας δεν έχουν εφαρμοστεί. "Ευελπιστούμε ότι θα γίνουν και θα έχουν θετικά αποτελέσματα. Μέχρι στιγμής όμως αντί για ελαφρύνσεις έχουμε δει περισσότερες αυξήσεις παρά μειώσεις, όπως για παράδειγμα στο ρεύμα της ΔΕΗ, αλλά και σε άλλους τομείς, γεγονός που έχει προβληματίσει ακόμα περισσότερο τον εμπορικό κόσμο". 

Η Black Friday, η Cyber Monday και οι γιορτές

Υπάρχει έτσι μία γενική στασιμότητα που έρχεται για να αντικαταστήσει τον ούριο άνεμο που είχε φέρει στην αγορά η επόμενη ημέρα μετά τις εκλογές. "Κοιτάξτε να δείτε. Η αισιοδοξία πάντα υπάρχει, όμως από μόνη της δεν λέει τίποτα και δεν προσφέρει κάτι. 

Δεν έχει μια δυναμική το πράγμα. Η καλή ψυχολογία που παρατηρήθηκε τους περασμένους μήνες ήταν κάτι θετικό όμως από από άλλη σε πρακτικό επίπεδο, δεν προσέφερε κάτι παραπάνω στην αγορά. Περιμένουμε...". 

Όσο για την Black Friday (29 Νοεμβρίου), την Cyber Monday (2 Δεκεμβρίου) και το αγοραστικό κλίμα, ενώ πλησιάζουμε στην εορταστική περίοδο; "Η Black Friday είναι η γιορτή των πολυεθνικών, έτσι θα τη χαρακτήριζα.

Όμως εμείς θα προτρέψουμε τον εμπορικό κόσμο της πόλης να πάρει μέρος σε αυτή τη γιορτή, έτσι ώστε να αποκομίσει και αυτός ένα κομμάτι από την πίτα. Προχωρώντας, ωστόσο, σε πραγματικές εκπτώσεις και όχι εντυπωσιασμού" τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Όσο για την εορταστική περίοδο, οι έμποροι ευελπιστούν ότι βαδίζοντας προς τα Χριστούγεννα το κλίμα της στασιμότητας θα αλλάξει, θα γίνει κάτι και ήδη ετοιμάζουν δράσεις για να τονώσουν την αγορά.