Την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου το ΔΙΕΚ Πάτρας παρουσίασε την εκδήλωση Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Επαγγελματικών Δεξιοτήτων.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Διευθυντής του ΔΙΕΚ Πάτρας κ. Νικόλαος Κατσώνης M.B.A.,PhD(c) ο οποίος μίλησε για τα οφέλη της επαγγελματικής κατάρτισης και την ανάγκη για σύγχρονες δεξιότητες προκειμένου  να βρει κάποιος ευέλικτα ανάλογη εργασία. Αναφέρθηκε στην ανάγκη της εποχής για απόκτηση ανταγωνιστικών δεξιοτήτων και θεωρητικών γνώσεων και τόνισε ότι το ΔΙΕΚ προσπαθεί πάντα να καταρτίσει τους εκπαιδευόμενους βέλτιστα χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα ώστε να δημιουργήσει ανταγωνιστικούς επαγγελματίες. Επίσης τόνισε ότι το 80% των αποφοίτων της επαγγελματικής κατάρτισης στην Ευρώπη βρίσκουν άμεσα εργασία στην ειδικότητά τους και ότι η επαγγελματική κατάρτιση στα ΔΙΕΚ δεν πρέπει να  είναι μονόδρομος αλλά επιλογή.

Τέλος ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτές και τους παρευρισκόμενους και ιδιαιτέρως τον Υποδιευθυντή Α’ κ. Γιώργο Γιωτόπουλο, ο οποίος συνέβαλε κατά πολύ στην διοργάνωση της εκδήλωσης.

Η κα. Σταματίνα Βλάχου, εκπαιδεύτρια του ΔΙΕΚ, είχε αναλάβει την γενική παρουσίαση της εκδήλωσης.

Ο Υποδιευθυντής Α’ κ. Γιώργος Γιωτόπουλος M.Ed., M.Sc., έκανε την παρουσίασή του εξ’ ολοκλήρου στα Αγγλικά και μίλησε για τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι οι απαραίτητες καθώς και για το Scientix, το eTwinning και το Epale.

Το Scientix προωθεί την συνεργασία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν STEM (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά) και άλλων επαγγελματιών σχετικών με την STEM εκπαίδευση.

Το eTwinning είναι μια Ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από όλη την Ευρώπη, χρησιμοποιώντας ICT εργαλεία, συνεργάζονται και δίνει σε σχολεία και ΔΙΕΚ τη δυνατότητα να μάθουν μαζί ηλεκτρονικά και συνεργατικά.

Το Epale είναι μια Ευρωπαϊκή ανοιχτή κοινότητα όσων δραστηριοποιούνται στον τομέα εκμάθησης ενηλίκων.

Ο κ. Γιωτόπουλος συνέχισε εξηγώντας τη διαφορά ικανότητας και δεξιότητας Ικανότητα είναι η αποδεδειγμένη δυνατότητα ενός ατόμου να αξιοποιεί τεχνικές γνώσεις, δεξιότητες και προσωπικές ικανότητες για να διαχειριστεί οικείες και νέες επαγγελματικές προκλήσεις ενώ δεξιότητα είναι η ικανότητα ενός ατόμου να εκτελεί μια εργασία. Μίλησε ακόμη για την πράσινη οικονομία και τις δεξιότητες που σχετίζονται με τις πράσινες τεχνολογίες και τελείωσε ρωτώντας «Τι άλλο;», θέλοντας να δώσει τροφή για σκέψη.

Ακολούθησε η παρουσίαση της κα. Χριστιάννας Τζάνου, καθηγήτριας Αγγλικών, MA in Special Ed. Needs, η οποία μίλησε για την ανάγκη γνώσης Αγγλικών στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Τα στελέχη Οργάνωσης και Διοίκησης στον τομέα της Ναυτιλίας αντιπροσωπεύουν την εταιρεία τους και θα πρέπει να μπορούν να επικοινωνήσουν με τους επιβάτες, πελάτες ή άλλους συναδέλφους αλλά και να μπορούν να εξελιχθούν επαγγελματικά. Για τους Κυβερνήτες Σκαφών Αναψυχής είναι προαπαιτούμενο για να εργαστούν στον τομέα, μια που θα πρέπει να επικοινωνούν με επιβάτες, πλήρωμα, άλλα σκάφη. Ακόμη θα πρέπει να μπορούν να καταλαβαίνουν την ορολογία του πάνελ του πλοίου και να διαβάζουν οδηγίες και όργανα ή ακόμα και να κάνουν παραγγελίες. Για τους Φύλακες αρχαιοτήτων είναι απαραίτητη η γνώση Αγγλικών καθώς έρχονται σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο ενώ το σημαντικότερο είναι ότι θα πρέπει να μεταλαμπαδεύουν εκτίμηση για τα εκθέματα και το πολιτιστικό υπόβαθρο.

Το μουσικό διάλειμμα που ακολούθησε, καθοδήγησε και είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια η κα. Παρασκευή Μίχα, μουσικολόγος, μονωδός, PhD.

Ο κ. Λεωνίδας Θεοδωρακόπουλος PhD(c) μίλησε για την επαγγελματική αποκατάσταση γενικότερα των αποφοίτων ΙΕΚ αλλά και για την ειδικότητα του Τεχνικού Λογισμικού. Οι σπουδαστές μαθαίνουν τέσσερις γλώσσες προγραμματισμού και θα πρέπει τουλάχιστον μία να την γνωρίζουν πολύ καλά. Μίλησε ακόμα για τη συνεργασία του ΕΑΠ με το ΔΙΕΚ Πάτρας, κάλεσε τους σπουδαστές να παρακολουθούν  τις  εκδηλώσεις του Πανεπιστημίου και τέλος συνεχάρη τον Διευθυντή του ΔΙΕΚ κ. Κατσώνη και τον Υποδιευθυντή Α κ. Γιωτόπουλο για τις συγχρονισμένες προσπάθειές τους να ανεβάσουν επίπεδο στο ΔΙΕΚ Πάτρας με συμμαχίες και συνέργειες.

Ο κ. Χρήστος Λαμπρόπουλος, Β.Α., Μ.Β.Α., PhD (C), μίλησε για την Νεοφυή Επιχειρηματικότητα, τις start-ups, την καινοτομία και την δημιουργικότητα, Μίλησε για την SiliconValley και το πως ενώθηκαν τα έξυπνα μυαλά και δικτυώθηκαν με τους επιχειρηματίες και τις τράπεζες. Όταν υπάρξει ένα πρόβλημα, οι καινοτόμοι δίνουν μια λύση διαφορετική, ίσως πιο οικονομική και γι’αυτό πετυχαίνουν. Όλες οι ιδέες που γεννήθηκαν από ανάγκες και πολλές εταιρείες ξεκίνησαν σαν start-ups, όπως ο Ford, η airbnb, το efood, το FunkMartini και η Πατρινή SaMMY. Για να πετύχει κάποιος να υλοποιήσει την ιδέα του θα πρέπει να έχει πάθος, θάρρος και να τη πιστέψει.

Η επόμενη παρουσίαση ήταν της οικονομολόγου Σταματίνας Βλάχου, εκπαιδεύτριας του ΔΙΕΚ Πάτρας, σχετικά με τα απαιτούμενα προσόντα και προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης στελεχών μηχανογραφημένου λογιστηρίου. Το επάγγελμα γνωρίζει αυξανόμενη ζήτηση για αρκετούς λόγους, συμπεριλαμβανομένων της εξάπλωσης του θεσμού της Ανώνυμης Εταιρείας, της ανάπτυξης βιομηχανικών επιχειρήσεων και των χρηματιστηριακών συναλλαγών. Οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν στον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χρειάζεται και βασικές ικανότητες αλλά και διαπροσωπικές τέτοιες που να δημιουργούν δεσμούς εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Στο ΔΙΕΚ Πάτρας, επιτυγχάνεται η απόκτηση και καλλιέργεια των δεξιοτήτων των σπουδαστών με συμμετοχή σε προγράμματα πρακτικής άσκησης και χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής καθ’όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και με επισκέψεις σε τοπικές επιχειρήσεις για διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Την παρουσίαση έκαναν οι εκπαιδευόμενες Νεκταρία Λιάσκου και Λευκοθέα Τσόγκα.


Οι καταρτιζόμενοι κ. Γιορταμελής Αντώνιος και κ. Σωτηροπούλου Δανάη – Ελβίρα, υπό την καθοδήγηση της κ. Ελένης Λιακέα, Διοίκηση Επιχειρήσεων, μίλησε για τη σπουδαιότητα του σχεδιασμού στρατηγικής για την ψηφιακή μετάβαση και την καινοτομία στον Ελληνικό τουρισμό. Ο τουρισμός είναι η κινητήρια δύναμη για την οικονομία και την ελληνική κοινωνία και στόχος είναι να υπάρχει τουριστική κίνηση 365 μέρες το χρόνο. Απαραίτητα βήματα είναι η υποστήριξη των start-ups, ψηφιοποίηση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Υπουργείου Τουρισμού, μεταξύ άλλων. Το αποτέλεσμα θα είναι η διαθεσιμότητα του ψηφιακού τουριστικού προϊόντος στους χρήστες του διαδικτύου και η δυναμική παρουσία όλων των τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και σε αυτό θα έχει μέγιστη συνεισφορά και η νέα ειδικότητα του ΙΕΚ, Τεχνολογίες Επικοινωνίας και Πληροφοριών στην Ταξιδιωτική Βιομηχανία.

Η τελευταία παρουσίαση ήταν η παρασκευή βιολογικής, ενυδατικής και αντιγηραντικής κρέμας προσώπου από τους σπουδαστές του τμήματος Τεχνικός Φαρμάκων, Καλλυντικών και Παρεμφερών Προϊόντων, με τη βοήθεια της εκπαιδεύτριας Ανδριάνας Βουδούρη, Χημικού. Τα βασικά συστατικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι υδατική βάση και βάση ελαίων. Η διαδικασία περιλαμβάνει τρεις φάσεις και οι σπουδαστές έμαθαν βήμα-βήμα πως διαλέγουν πρώτες ύλες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους και να συνθέτουν και να πήζουν μια κρέμα. Την παρουσίαση έκαναν οι σπουδάστριες Βάσια Νικολοπούλου, Άννα Ψίνα και Στέλλα Μαρούδα.

Στο τέλος ο Διευθυντής του ΙΕΚ κ. Κατσώνης Νικόλαος ευχαρίστησε τους συντελεστές και παρευρισκόμενους και ενημέρωσε ότι το 2ο μέρος της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 5 Νοεμβρίου  συμπληρώνοντας ότι οι παρουσιάσεις  ανέδειξαν ότι παρέχονται οι πλέον σύγχρονες δεξιότητες και γνώσεις στους καταρτιζόμενους που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας μέσα από  κάθε ειδικότητα κατάρτισης  στο ΔΙΕΚ Πάτρας.


Β Μέρος

Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου η εκδήλωση του ΔΙΕΚ Πάτρας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Την εκδήλωση προλόγισε και αυτή τη φορά ο Διευθυντής του ΙΕΚ Πάτρας κ. Νικόλαος Κατσώνης, ο οποίος μίλησε για τη σπουδαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης στην άμεση εύρεση εργασίας και τη διαφοροποίησή της από τις πανεπιστημιακές σπουδές. Για άλλη μια φορά τόνισε την ανάγκη για ανάπτυξη των δεξιοτήτων, κάτι το οποίο λείπει σήμερα από την αγορά εργασίας σύμφωνα και με έρευνες του ΣΕΒ. Ευχαρίστησε τους εκπαιδευτές για τη συμμετοχή και τις παρουσιάσεις τους ,τους παρευρισκόμενους, καθώς και τον Υποδιευθυντή Α’ κ. Γιώργο Γιωτόπουλο, ο οποίος συντόνισε την εκδήλωση, μαζί του.

Ακολούθησε μια σύντομη ομιλία του Υποδιευθυντή Α κ. Γιωτόπουλου, ο οποίος τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πολύ πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε αυτή τη στιγμή και συμπλήρωσε ότι τα Αγγλικά δεν είναι η μοναδική γλώσσα με την οποία μπορούμε να συνδεθούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αξίζει να θυμήσουμε σε αυτό το σημείο ότι η παρουσίαση του κ. Γιωτόπουλου έγινε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου στα Αγγλικά και αφορούσε το Scientix, το eTwinning καθώς και τις δεξιότητες και ικανότητες που ένας επαγγελματίας σήμερα πρέπει να έχει.

Η κ. Δήμητρα Αλεξανδροπούλου, εκπαιδεύτρια ΔΙΕΚ Πάτρας, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΜΠΣ, Education Management, ήταν η παρουσιάστρια  του Β μέρους της εκδήλωσης αυτής.

Η πρώτη παρουσίαση έγινε από τον κ. Κυριάκο Μπουρίκα, PhD, Αναπληρωτή Καθηγητή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και τον κ. Γιώργο Βασιλόπουλο,  Pharmacist, MSc Health Management, MBA.

Ο Καθηγητής του ΕΑΠ και συνεργάτης του ΙΕΚ  κ. Μπουρίκας Κυριάκος άρχισε ευχαριστώντας τον Διευθυντή κ. Κατσώνη Νικόλαο για την  συνεργασία  με το ΕΑΠ και για την προσπάθειά του ΔΙΕΚ όπως και των Υποδιευθυντών να δώσουν στους εκπαιδευόμενους όλα τα απαραίτητα εφόδια και εργαστηριακές δεξιότητες. Η  συνεργασία του ΔΙΕΚ με το ΕΑΠ είναι στρατηγική επιλογή προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν εφόδια, δεξιότητες και γνώσεις και έδωσε το λόγο στον επιστημονικό συνεργάτη Φαρμακευτικής Χημείας και κοσμετολογίας κ. Βασιλόπουλο.

Η παρουσίαση, η οποία έγινε εξ’ολοκλήρου στα Αγγλικά,  αφορούσε τον αναπτυσσόμενο ρόλο του Βοηθού Φαρμακοποιού, τις ευθύνες και το ρόλο του, καθώς έρχεται σε άμεση επαφή με τον ασθενή ή πελάτη.  Σε αυτό το σημείο, η συνεργασία του ΕΑΠ με το ΔΙΕΚ Πάτρας είναι σημαντική διότι προσφέρει πρόσβαση σε εργαστήρια και βοηθά τον εκπαιδευόμενο να καταλάβει τη σημασία των φαρμάκων, το μηχανισμό τους και τη σχέση μεταξύ τους.  Το τοπίο  αλλάζει , συνέχισε ο κ. Βασιλόπουλος, με τον ασθενή πλέον να γίνεται το κέντρο της  ενώ και οι δημόσιες πρωτοβουλίες σχετικά με την υγεία αυξάνονται.


Η επόμενη παρουσίαση έγινε από την κ. Δήμητρα Αλεξανδροπούλου, εκπαιδεύτρια ΔΙΕΚ Πάτρας, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΜΠΣ EducationManagement και αφορούσε την ανάγκη για επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στον τομέα της Ναυτιλίας. Στην Ευρώπη, το 70% του εξωτερικού εμπορίου και το 43% του εσωτερικού γίνεται μέσω θαλάσσης άρα είναι απόλυτα κατανοητό ότι η Ναυτιλία είναι σημαντική για την ανταγωνιστικότητά της  παγκοσμίως.  Στόχος της Ευρώπης είναι να κάνει οικονομικότερες  και πιο αξιόπιστες τις θαλάσσιες μεταφορές, επομένως στοχεύει και στην αναβάθμιση των ναυτιλιακών επαγγελμάτων. Απαιτείται προσωπικό υψηλής εκπαίδευση και εξειδίκευσης  και τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους εκπαίδευση προσφέρουν και τα ΙΕΚ.

Στον τομέα της Μουσικής, ένα νέο τμήμα, ο κ. Ανδρέας Γκολφινόπουλος και ο κ. Σταύρος Ξιούρας παρουσίασαν τις γνώσεις, δεξιότητες και επαγγελματκές προοπτικές για τους αποφοίτους του τμήματος. Ο κ. Γκολφινόπουλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα σπουδών, λέγοντας πως οι σπουδαστές σπουδάζουν θεωρία της μουσικής, φωνητικές τεχνικές και πως να χειρίζονται ηχητικό εξοπλισμό και εφέ. Αναφέρθηκε ακόμα στις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων, οι οποίες περιλαμβάνουν συμμετοχή σε χορωδίες, μουσικά σχήματα αλλά και οργάνωση συναυλιών, ή συμμετοχή σε παραγωγές δίσκων.  Ο κ. Ξιούρας μίλησε για το πως μπορούν να ξεπεράσουν το άγχος της σκηνής αλλά και το πως πρέπει να ερμηνευθεί το κάθε κομμάτι. Μίλησε ακόμα για τις εμπειρίες που ανταλλάσσονται και είναι σημαντικές για την εξέλιξη των σπουδαστών. Ο κ. Γκολφινόπουλος πρόσθεσε ότι είναι μια ειδικότητα που καλύπτει το αντικείμενο ευρέως και είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την πόλη και την Μουσική Παιδεία επιπέδου 05.

Ακολούθησε ένα μουσικό διάλειμμα με τους εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους του τμήματος να ερμηνεύουν το “Fly me to the moon” και το «Παραμύθι με λυπημένο τέλος».

Ο κ. Ιωάννης Ζησιμόπουλος , οικονομολόγος, MBA, M.Ed., PhD, καθηγητής του ΔΙΕΚ Πάτρας, σε μια παρουσίαση στα Αγγλικά, μίλησε για τις προκλήσεις του εργασιακού τομέα στην τουριστική βιομηχανία και τις προοπτικές απασχόλησης. Τόνισε ότι σημείο  εστίασης αποτελεί η ανάπτυξη βασικών, επαγγελματικών αλλά και αναδυόμενων δεξιοτήτων, λόγω του γρήγορα εξελισσόμενου εργασιακού περιβάλλοντος.  Ειδικά, δυο επαγγέλματα, τα στελέχη Ψηφιακού Μάρκετινγκ και Τροφοδοσίας Ξενοδοχείων, χρειάζονται βελτίωση βασικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, ειδικά στον τομέα της οργάνωσης, επίλυσης προβλημάτων, εξυπηρέτησης πελατών αλλά των αναδυόμενων δεξιοτήτων, όπως οι ψηφιακές δεξιότητες, ΙοΤ, social media, διαχείριση πελατών και πολυπολιτισμικότητας. Το ΔΙΕΚ Πάτρας προσφέρει δύο ειδικότητες σχετικές με αυτά τα επαγγέλματα, Τεχνικός τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων φιλοξενίας και Τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφοριών στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Και στις δύο αυτές  ειδικότητες, οι βασικές, επαγγελματικές και αναδυόμενες δεξιότητες προωθούνται ώστε να διασφαλιστεί το γνωστικό υπόβαθρο των σπουδαστών, συμπλήρωσε ο κ. Ζησιμόπουλος.


Η κ. Γεωργία Ψιούρη, γιατρός, και οι εκπαιδευόμενοι Αλεξία Σιλαίου και Ιωάννης Λεπεσιώτης παρουσίασαν τις προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας των εκπαιδευόμενων στην Νοσηλευτική. Η κ. Σιλαίου ανάφερε ότι, εκτός από τα τυπικά προσόντα, απαραίτητα είναι η διάθεση για μάθηση, το ομαδικό πνεύμα και η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στο χώρο εργασίας. Ο κ. Λεπεσιώτης παρουσίασε κάποιες αγγελίες, οι οποίες ζητούσαν νοσηλευτές διαφόρων επιπέδων, στις οποίες θα μπορούσαν οι απόφοιτοι του τμήματος να απαντήσουν.

Η νέα ειδικότητα του ΙΕΚ Πάτρας  Βοηθός Νοσηλευτικής  Μαιευτικής παρουσιάζει υψηλή διαφοροποίηση για την κατάρτιση στη Δυτική Ελλάδα και δίνει νέες ευκαιρίες για εξειδικευμένη εργασία στη Μαιευτική και στη Νοσηλευτική.

Ακολούθως, το τμήμα Γραφιστικής παρουσίασε δουλειές του κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών. Την παρουσίαση οργάνωσαν, συντόνισαν και επιμελήθηκαν η κ. Όλγα Απέργη, τεχνολόγος Γραφικών Τεχνών, M.Ed  και η κ. Παρασκευή Μπακογεώργου, Γραφίστρια, Μ.Sc. Την παρουσίασε η καταρτιζόμενη Ανδρονίκη Μιχάκη στα Αγγλικά. Η κ. Μιχάκη μίλησε για τις εργασίες που έχουν ήδη γίνει,  όπως την αφίσα για την εκδήλωση του ΔΙΕΚ σχετικά με τις Ιδιοπαθείς Φλεγμονώδεις Νόσους του Εντέρου. Οι υπεύθυνοι της εκδήλωσης ζήτησαν από τη σπουδάστρια της οποίας η αφίσα επιλέχθηκε, να συνεργαστούν. Η έκθεση για τον Κωστή Παλαμά οδήγησε σε μια συνεργασία για έκδοση λευκώματος με το περιεχόμενο της έκθεσης. Πρόσφατα έργα περιλαμβάνουν μια εργασία για το Arduino, για το STEM, για το eTwinning, για ένα διαγωνισμό για ανοιχτές τεχνολογίες στον τομέα της εκπαίδευσης και τέλος μια ιδέα του Διευθυντή για καινοτόμες σχεδιαστικά  ταυτότητες των σπουδαστών του ΔΙΕΚ Πάτρας, κάτι που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμο σε μελλοντικές εκδηλώσεις.

Η τελευταία παρουσίαση αφορούσε την επαγγελματική κατάρτιση ως παράγοντα επιτυχημένης καριέρας στον τουρισμό και την παρουσίασε η κ. Αναγνωστοπούλου Αικατερίνη, καταρτιζόμενη των Τουριστικών Επιχειρήσεων.  Οι ευκαιρίες είναι πάρα πολλές και οι επαγγελματίες του χώρου αποκτούν πολλές φορές περισσότερες από μια ειδικότητες αφού χρειάζεται να εκτελέσουν σύνθετες εργασίες. Χρειάζεται επιμόρφωση, αναβάθμιση και σύνδεση της κατάρτισης με την αγορά εργασίας μεταξύ άλλων και θα πρέπει οι επιχειρήσεις να βλέπουν όλες αυτές τις ανάγκες ως επένδυση και να εντάξουν την κατάρτιση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους στις μόνιμες και διαρκείς ανάγκες τους. Οι απαιτήσεις σήμερα είναι αυξημένες και η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να συμπεριλάβει και την ανάπτυξη δεξιοτήτων και να συνδεθεί με τις επιχειρήσεις ώστε οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να ενταχθούν στην αγορά.

Την εκδήλωση έκλεισε ο Διευθυντής του ΙΕΚ Πάτρας κ. Κατσώνης Νικόλαος, ευχαριστώντας εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους για τη συμμετοχή τους  στις εκδηλώσεις τονίζοντας ότι το ΔΙΕΚ Πάτρας θα συνεχίσει την εκπαιδευτική του πορεία με δυναμικές ειδικότητες και συνεργασίες με στρατηγική αναδιοργάνωση. Τελικός εκπαιδευτικός και οργανωτικός στόχος του ΔΙΕΚ Πάτρας  είναι να πιάσει το ρυθμό της αγοράς εργασίας και τις ανάγκες αυτής για υψηλή, ποιοτική και διαφοροποιημένη υψηλή κατάρτιση επιπέδου πέντε (05).