Η μελέτη Ζέκου προκρίνεται για το θέμα της έλευσης του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου στην Πάτρα, σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, μετά από σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Σίας Αναγνωστοπούλου. 

Η μελέτη αυτή προβλέπει βυθίσεις σε συγκεκριμένα κομμάτια και μερικές υπογειοποιήσεις της διαδρομής, με διπλή γραμμή επιφανειακής χάραξης από το Ρίο έως τον Άγιο Ανδρέα και την ταυτόχρονη συνύπαρξη του Προαστιακού τρένου. 

Η πρόταση Ζέκου που σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή υπάρχει από το 2013, ωστόσο θέλει επικαιροποίηση μιλάει για επίγεια διέλευση με διπλή γραμμή από το Ρίο στον Άγιο Ανδρέα όπου γίνεται ο κεντρικός σταθμός, με δύο ή τρεις βυθίσεις (μερική η υπογειοποίηση δηλαδή) στα Μποζαΐτικα, την Παναχαϊκή και την Αγυιά, ενώ προβλέπει από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα εκεί μία βύθιση με τη μορφή cut & cover για να ανοίξει η πόλη προς τη θάλασσα.

"Ήταν ένα έργο με έναν εξασφαλισμένο προϋπολογισμό διακοσίων εκατομμυρίων και έτσι θα έφθανε το τρένο στο λιμάνι. Τι κάνατε εσείς; Το πετάξατε στον κάλαθο των αχρήστων και αρχίσατε και μιλάγατε για φαραωνικά έργα" τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Καραμανλής το σχέδιο που προωθούσε ο ΣΥΡΙΖΑ με τα 9,5 χλμ υπογειοποίησης θα ανέβαζε το κόστος πάνω από το 1 δισ. ευρώ, κάτι που θα ήταν απίθανο να εγκριθεί από την Κομισιόν.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο στην υπόθεση της έλευσης του τρένου στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ypodomes, είναι πως υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας.

Σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους η γραμμή ξεκινά υπόγεια από τον Άγιο Διονύσιο για περίπου 2 χλμ (ΧΘ 126,750-ΧΘ 128,600). Από εκεί κινείται επίγεια προκειμένου να διαμορφωθεί ο Επιλιμένιος Επιβατικός Σταθμός Πάτρας (ΧΘ 129,350-ΧΘ 130,700) και ακολούθως συνεχίζει υπέργεια μέχρι τη σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο (ΧΘ 132,049).

Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους δεν περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και η κατασκευή-λειτουργία του Επιλιμένιου Επιβατικού Σταθμού για τα οποία θα πρέπει να γίνει νέα διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης. 

Τέλος, μην ξεχνάμε ότι υπάρχει πλέον η νέα πρόταση που μπορεί σε δύο φάσεις να φτάσει το τρένο στο Αεροδρόμιο του Άραξου που ουσιαστικά μετατρέπει την Πάτρα σε προορισμό.