Έντονη ανησυχία υπάρχει για το έργο της Πατρών - Πύργου και το πως τελικά θα προχωρήσει η κατασκευή του μεγάλου αυτού αυτοκινητόδρομου που έχει φτάσει να αποτελεί τον διακαή πόθο της Αχαΐας και της Ηλείας, δύο νομών που έχουν θρηνήσει στο μεταξύ όλο αυτό το διάστημα της αναμονής, δεκάδες θύματα στην εθνική καρμανιόλα. 

Το έγγραφο που αποκαλύπτει την αναστολή των πληρωμών στους ανάδοχους που έχουν αναλάβει τις πέντε από τις οχτώ εργολαβίες του έργου, ήρθε για να επιβεβαιώσει το κλίμα της αβεβαιότητας που υπάρχει και να εντείνει τις φοβίες όσων βλέπουν ότι η "βαλίτσα" του αυτοκινητόδρομου θα πάει μακριά και οριακά θα προλάβουμε, εφόσον το καταφέρουμε, το 2023. 

Την χρονιά, δηλαδή, που το έργο θα πρέπει να έχει παραδοθεί με βάση τα συμφωνηθέντα με την Ευρωπαϊκή Ένωση που χρηματοδοτεί και έχει εκπονήσει ήδη το σχετικό κονδύλι. Διαφορετικά το έργο όχι μόνο δεν θα χρηματοδοτηθεί, αλλά η χώρα θα πρέπει να δώσει πίσω και τα χρήματα που της έχουν δοθεί, υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το κύρος της στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. 

Με λίγα λόγια στην κυβέρνηση γνωρίζουν ότι παρά τα όσα λάθη έγιναν στο παρελθόν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που έκοψε τον αυτοκινητόδρομο σε οχτώ εργολαβίες, η Πατρών - Πύργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί με κάθε τρόπο αφού αποτελεί ένα ζήτημα που δεν αφορά απλά και μόνο την Δυτική Ελλάδα, αλλά το γόητρο μιας χώρας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Σύμφωνα με το νέο σενάριο που παίζει από το υπουργείο Υποδομών και τον Κώστα Καραμανλή η πιο συμφέρουσα λύση για την Πατρών -  Πύργου θα ήταν να ενσωματωθεί με την Ολυμπία οδό, στην υπάρχουσα παραχώρηση της, με την κοινοπραξία να αναλαμβάνει το έργο. Οι άλλες δύο λύσεις που έχουν προταθεί και εξετάζονται είναι ένας νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών.  

Κάτι που αναμένεται να πάει το έργο ακόμα πιο πίσω. Σε κάθε περίπτωση στα τέλη του έτους θα υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει με την Πατρών - Πύργου και πώς τελικά το έργο θα προχωρήσει.