Την αληθινή ανάκριση, ενός από τους σημαντικότερους μαέστρους του 20ού αιώνα, του Βίλχελμ Φούρτβενγκλερ, αφηγείται το έργο «Προσωπική Συμφωνία» («Taking sides») του Ρόναλντ Χάργουντ, στο θέατρο «Πάνθεον». Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται στα συντρίμμια του Βερολίνου, το 1946. O Φούρτβενγκλερ αντιμετωπίζει τον Αμερικανό ανακριτή Στιβ Αρνολντ. H κατηγορία είναι η συνεργασία του με το ναζιστικό καθεστώς. Οι αποδείξεις μηδαμινές. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή είναι το δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, αποκαλύπτει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς κρατά στο ζενίθ την αγωνία του θεατή, έχοντας βρει τον ρυθμό και τις ανάσες του έργου. Η σκηνοθεσία του αποφεύγει έξυπνα να εστιάσει στο δραματικό κομμάτι τις στιγμές που το κείμενο θα κινδύνευε να γίνει μελοδραματικό – μέσω πιο προφανών επιλογών – και επιλέγει να το αποφορτίσει και να το ελαφρύνει με κωμικές πινελιές.

Το σκηνογραφικό περιβάλλον της Αγγελικής Αθανασιάδου και της Λήδας Σπερελάκης - γραφείο, καρέκλες, γραφομηχανή, νιπτήρας, γραμμόφωνο, σφραγίδες, πίνακας με καρφιτσωμένα έγγραφα, φάκελοι - δημιουργεί τις απαιτούμενες συνθήκες για τις σκηνές της ανάκρισης, παράγει ήχους που εντείνουν την ανησυχία και εξυπηρετεί λειτουργικά τις σκηνοθετικές προθέσεις. Τα κοστούμια των ιδίων αναπαριστούν εξαιρετικά την εποχή. Ατμοσφαιρικός ο φωτισμός του Γιώργου Αγιαννίτη, οριοθετεί τα πεδία δράσης και ενισχύει τις ανατροπές. Απόλυτα ταιριαστές με την σκηνοθετική οπτική κρίνονται οι μουσικές επιλογές του Παύλου Κατσιβέλη.


Ο Νικήτας Τσακίρογλου, στο ρόλο του Φούρτβενγκλερ, παίζει με την αρμόζουσα ένταση, το σωστό χρωματισμό και την απαιτούμενη ευαισθησία. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ευέξαπτος και ειρωνικός, στο ρόλο του Άρνολντ, συγκρούεται και αποκαλύπτει τα δικά του τραύματα. Περιπαικτικός και παιγνιώδης, με σκηνική άνεση, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ρόλου του, αποδίδοντας εξελικτικά την εμμονή του Άρνολντ να καταδικάσει τον Φούρτβενγκλερ. Οι δύο ηθοποιοί στήνουν ένα υποκριτικό δίδυμο που συγχρονίζεται με δεξιοτεχνία.

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης κλέβει την παράσταση στο ρόλο του ανθρώπου που προδίδει τον Φούρτβενγκλερ. Μπολιάζει τον χαρακτήρα με χιούμορ, αυτοσαρκασμό, παιχνιδιάρικη διάθεση και κίνηση, μετατρέποντας τον σε μια συμπαθητική παρουσία. Ο Παναγιώτης Γουρζουλίδης συνθέτει υποδειγματικά το πορτρέτο του βοηθού του Άρνολντ, χωρίς να υποπέσει σε υπερβολές και συναισθηματικές εξάρσεις. Η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου εντυπωσιάζει με τον μονόλογό της, προσφέροντας μια από τις καλύτερες στιγμές της παράστασης. Ο Κώστας Κουτρούλης και ο Δημήτρης Μπούρας πλάθουν δύο κωμικούς, ανάλαφρους χαρακτήρες, που αποφορτίζουν την ένταση. Η Άννα Ελεφάντη ερμηνεύει την γραμματέα με εσωτερική ένταση και απόλυτο έλεγχο των εκφραστικών της μέσων.

Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό έργο, που μιλάει για τη στάση του καλλιτέχνη απέναντι στην ανθρώπινη αδυναμία, τη δύναμη της μουσικής, τις μνήμες του πολέμου και των θυμάτων του. Ο Δημήτρης Μυλωνάς οικοδόμησε μία παράσταση ποιότητας, παλλόμενη και περιεκτική, τρυφερή αλλά και σκληρή.


Συντελεστές:

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά-κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
Μουσική επιμέλεια-σύνθεση: Παύλος Κατσιβέλης
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Επιμέλεια κίνησης και χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
Β΄βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Καρανικόλας

Παίζουν:

Νικήτας Τσακίρογλου
Χρήστος Βαλαβανίδης
Αλέξανδρος Μπουρδούμης
Άννα Ελεφάντη
Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου
Παναγιώτης Γουρζουλίδης
Κώστας Κουτρούλης
Δημήτρης Μπούρας

Πληροφορίες

Τελευταία παράσταση: Κυριακή 21:00

Θέατρο Πάνθεον: Δημ. Γούναρη 34, Πάτρα 262 22

Τηλέφωνο: 261 032 5778

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 18€. Φοιτητικό- ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών: 15€.