Ο Χρήστος Βαλαβανίδης δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ο πολυτάλαντος ηθοποιός έχει παίξει μεγάλους ρόλους σε Εθνικό και Επίδαυρο, έχει κάνει μεγάλες θεατρικές και τηλεοπτικές επιτυχίες, έχει σκηνοθετήσει, έχει γράψει ποιήματα.

Είναι ο ηθοποιός που ακροβατεί μεταξύ κωμικού και τραγικού στοιχείου.

Συνεχίζοντας μια γεμάτη, ποικιλόμορφη πορεία που περιλαμβάνει από «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμη» μέχρι βιντεοκασέτες και από τους «Αυθαίρετους» μέχρι τη συγγραφή ποιητικών συλλογών ο Χρήστος Βαλαβανίδης επιστρέφει ως Χέλμουτ Ρόντε στην παράσταση «Προσωπική Υπόθεση».

Ο Χρήστος Βαλαβανίδης ως «δεύτερο βιολί» (και παράλληλα… καρφί) έχει "δέσει" εξαιρετικά με τον χαρακτήρα που υποδύεται, έντονα εκφραστικός, τραγικός και αμφιλεγόμενος, υποχείριο ενός συστήματος, βολικό γρανάζι εξουσιών.

Πρόκειται για μία σπουδαία θεατρική στιγμή του αγαπημένου ηθοποιού.

Η «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του.

Ο ταλαντούχος ηθοποιός μίλησε στο patrasevent.gr στον ρόλο του στο συγκεκριμένο έργο, ενώ σχολίασε και το τοπίο της τηλεόρασης σήμερα.


«Δεν υπήρξα ποτέ στη ζωή μου προδότης»

Ρ.Ε.: Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση.

Χ.Β.: Πρόκειται για ένα έργο που διαδραματίζεται στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στο Βερολίνο. Εκεί γίνεται ανάκριση στον σπουδαίο μαέστρο της φιλαρμονικής του Βερολίνου, Βίλχελμ Φουρτβένγλερ, τον οποίο κατηγορούν οι αρχές κατοχής που είναι οι Αμερικάνοι ότι υπήρξε συνεργάτης των Ναζί.  Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης κάνει τον Αμερικάνο ανακριτή, τον ταγματάρχη, η Άννα Ελεφάντη υποδύεται την γερμανίδα γραμματέα του ταγματάρχη και φυσικά ο Νικήτας Τσακίρογλου που είναι ο μαέστρος.

Ρ.Ε.: Ποια ήταν εκείνα τα στοιχεία του δικούς σας ρόλου που σας έκαναν να πείτε το ναι και να ενσαρκώσετε τον Χέλμουτ Ρόντε;

Χ.Β.: Μέσα σε όλη αυτή την ανάκριση υπάρχει και ένα πρόσωπο «σκοτεινό», το οποίο προδίδει τον μαέστρο λέγοντας διάφορα ψέματα προκειμένου να σώσει το τομάρι του. Αυτός είναι ο δικός μου ρόλος, του Χέλμουτ Ρόντε. Είναι ένας ρόλος πρόκληση για εμένα. Κατ΄ αρχήν είναι ρόλος κόντρα σε μένα, καλούμε να παραστήσω έναν προδότη και δεν υπήρξα ποτέ προδότης στην ζωή μου. Για να το κάνω αυτό, αναγκάστηκα να επιστρατεύσω όλες μου τις ικανότητες ως ηθοποιός.


«Είναι μια αντιρατσιστική παράσταση»

P.E.: Ποια στοιχεία της παράστασης θεωρείτε ότι την έκαναν να ξεχωρίσει και να αγαπηθεί από το κοινό;

X.B.: Είναι μια παράσταση «δεμένη», όλος ο θίασος έχει γίνει ένα. Πρόκειται για μια παράσταση γρήγορη και παίζεται σε υψηλούς τόνους. Δηλαδή εάν υπήρχε κάποια διαβάθμιση σε ένταση από το ένα έως το δέκα, η συγκεκριμένη παράσταση ξεκινά από το οχτώ. Κράτα τον θεατή σε ενδιαφέρον μέσα σε μια αστυνομική πλοκή.

P.E.: Με τι συναισθήματα και σκέψεις θα φύγει ο θεατής μετά την παράσταση;

X.B.: Στο τέλος ο θεατής παραδέχεται ότι ο Βίλχελμ Φουρτβένγλερ είναι αθώος, αλλά κρατά πιθανόν και μια αμφιβολία.

P.E.: Θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα αντιρατσιστικό έργο;

X.B.: Βεβαίως και είναι ένα αντιρατσιστικό έργο, είναι εναντίον του πολέμου ξεκάθαρα. Να μην ξεχνάμε πως ο Ρόναλντ Χάργουντ, ο συγγραφέας του έργου, είναι Εβραίος.

P.E.: Θεατρικά ποια είναι η εμπειρία σας με τη Πάτρα;

X.B.: Στην Πάτρα έχω έρθει πολλές φορές παίζοντας σε διάφορες παραστάσεις. Η πόλη σας διαθέτει ένα πολύ καλό κοινό, έξαλλου έχουν περάσει από την πόλη σας πάρα πολύ καλές θεατρικές δουλειές. 


«Στην τηλεόραση λίγες δουλειές αξίζουν, όλα τα άλλα είναι σκουπίδι!»

P.E.: Πως βλέπετε το θέατρο στις μέρες μας;

X.B.: Είναι ανερχόμενο μετά από κρίση! Προσπαθεί να συνέλθει και «ανεβαίνει». Βέβαια είναι τα πρώτα βήματα αλλά δείχνει πως έχει ανοδική πορεία.

P.E.: Πως θα σχολιάζατε το τοπίο της τηλεόρασης;

X.B.: Δεν το σχολιάζω… δεν υπάρχει τοπίο! Υπάρχουν βέβαια πολύ λίγες εξαιρέσεις στις οποίες γίνονται καλές δουλειές, όλα τα άλλα είναι σκουπίδια!

P.E.: Υπάρχουν οι προδιαγραφές για να γίνουν καλές σειρές όπως παλιά, π.χ. όπως «Οι αυθαίρετοι» στην οποία πρωταγωνιστούσατε και είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία;

X.B.: Προφανώς και οι προδιαγραφές υπάρχουν. Έχουμε συγγραφείς, καλούς ηθοποιούς αλλά δεν χρησιμοποιούνται σωστά, δηλαδή με ένα άθλιο σενάριο τι να κάνουν και αυτοί.

P.E.: Τι θα σας έκανε να πείτε το ναι σε μια πρόταση και να σας ξαναδούμε στην τηλεόραση;

X.B.: Ένα σενάριο και ένα καστ ηθοποιών σαν τους «Αυθαίρετους» ή σαν το «Μινόρε της Αυγής» ή της «Νύχτα Γάμου».


«Η ποίηση παίζει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή μου»

P.E.: Τι συμβουλεύεται τους νέους ηθοποιούς;

X.B.: Nα κάνουν την προσευχή τους… (γέλια). Πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα. Πρέπει να το αγαπάει κανείς πάρα πολύ για να αντέξει αυτά που, δυστυχώς, που παρέχει. Οι δυσκολίες που έχει και οι αναποδιές που τυχαίνουν θα πρέπει για να αντιμετωπιστούν να έχει κάποιος πολύ γερά νεύρα. Θα πρέπει  να αγαπά πολύ το θέατρο για να αντέξει και να υπάρξει μέσα σε αυτό.

P.E.: Πέρα από ηθοποιός είστε και λογοτέχνης, καθώς μέχρι τώρα έχουν τυπωθεί τρεις ποιητικές συλλογές σας. Πώς μπήκε η ποίηση στη ζωή σας;

X.B.: Η ποίηση παίζει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή μου. Είμαι ποιητής που κάνω τον ηθοποιό, δεν είμαι ο ηθοποιός που γράφει και κάποια ποιηματάκια. Βασικά είμαι ποιητής.