Τα τελευταία χρόνια κάθε τέτοια εποχή γίνεται πολύς λόγος για τα εκπαιδευτικά κενά. Τούτο, γιατί η πολιτεία δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να υλοποιήσει την αυτονόητη υποχρέωσή της προς τους μαθητές και τους γονείς τους, που δεν είναι άλλη από την εξασφάλιση του απαραίτητου διδακτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους και το μηδενισμό των χαμένων διδακτικών ωρών.

Τη φετινή σχολική χρονιά, βέβαια, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρόσθεσε στα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία 5.000 περίπου αναπληρωτές εκπαιδευτικούς περισσότερους από πέρσι στην αντίστοιχη χρονική περίοδο, περιορίζοντας τα εκπαιδευτικά κενά και προσφέροντας ανακούφιση σε γονείς, μαθητές, καθώς και στο έργο των σχολείων. Στην περιοχή της Αχαΐας τα προβλήματα εντοπίζονται ακόμη στις παράλληλες στηρίξεις και σε ορισμένα κενά δασκάλων και νηπιαγωγών. Αντίθετα, τα κενά ειδικοτήτων και της ειδικής αγωγής έχουν υψηλό ποσοστό κάλυψης. Σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές η κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά είναι σαφέστατα βελτιωμένη, κάτι που είναι ορατό στα σχολεία της Αχαΐας. Ευελπιστούμε πως με την τροπολογία που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή για το διπλασιασμό, σχεδόν, των πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα καλυφθούν και τα τελευταία κενά στην Αχαΐα και τα σχολεία θα αφιερωθούν απερίσπαστα στο έργο τους χωρίς ελλείψεις εκπαιδευτικών. Αναμφίβολα, η νομοθετική αυτή παρέμβαση δίνει ανάσα στα σχολεία.

Η σκέψη μας όμως πηγαίνει στο Σεπτέμβρη του 2016, όπου ο τότε πρωθυπουργός βαθμολογούσε με «Άριστα» τον Υπουργό Παιδείας και ας ήταν χιλιάδες κενές θέσεις στα σχολεία επί μήνες. Πηγαίνει, επίσης, στον αντίστοιχο περσινό Σεπτέμβριο, όπου η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μιλούσε συνεχώς για κανονικότητα, ενώ τα ολοήμερα υπολειτουργούσαν μέχρι το Νοέμβριο και χάθηκαν χιλιάδες διδακτικές ώρες. Φέτος, φαίνεται πως έγινε προσπάθεια να καλυφθούν σε μεγάλο ποσοστό οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών και τούτο ευελπιστούμε να αποτυπώνει τη βούληση της νέας κυβέρνησης για προσθήκη ποιότητας στην παιδεία.

Ωστόσο το πρόβλημα με τα εκπαιδευτικά κενά θα επιλυθεί οριστικά μόνο με το μόνιμο διορισμό του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, εφόσον στην εκπαίδευση δεν έχουν γίνει διορισμοί την τελευταία δεκαετία. Η κυβέρνηση πρέπει να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς. Αυτό θα προσδώσει βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, εφόσον η σταθερότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού συνηγορεί σε κάτι τέτοιο. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πρέπει να προσλαμβάνονται μόνο για έκτακτες ανάγκες κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.