Μορφή χιονοστιβάδας με μεγάλες προεκτάσεις έχει πάρει το θέμα των προσφυγών σε σειρά από μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη, την Αμβρακία Οδό, την Πατρών-Πύργου αλλά και σε πολλά μικρότερα έργα!

Σύμφωνα με το https://ypodomes.com. εντύπωση προκαλεί η προσφυγή για ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η Μυτιληναίος κατά της ΑΚΤΩΡ για το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη ύψους 85εκατ.ευρώ, προσφυγή την οποία κέρδισε. Το έργο ουσιαστικά εισέρχεται σε περίοδο αβεβαιότητας και επιπλέον δικαστικών προσφυγών που είναι βέβαιο ότι θα κατατεθούν.

Την ίδια ώρα δικαστικές εκρεμμότητες υπάρχουν σε σειρά από έργα όπως η Αμβρακία Οδός, εργολαβία του Πάτρα-Πύργος και σε σειρά από έργα μικρότερου κόστους που τελικά επηρεάζουν την ομαλή παραγωγή δημόσιων έργων και δυσκολεύει την απορρόφηση πολύτιμών Ευρωπαϊκών κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Να θυμίσουμε ότι μόνο για τη Γραμμή 4 έχουν δεσμευθεί 450εκατ.ευρώ.

Η εδώ και μήνες κυοφορούμενη νομοθετική ρύθμιση που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στην υπόθεση ίσως είναι και το κλειδί στην υπόθεση. Από το βήμα της βουλής το έχει επιβεβαιώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Με βάση τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα και το πρωτοφανή μπλοκάρισμα σχεδόν όσων έργων έχουν δημοπρατηθεί, ίσως θα πρέπει να αναζητηθεί η λύση εκείνη που θα επαναφέρει την κανονικότητα στον κατασκευαστικό κλάδο.