Αυξημένος από 500 και πάνω είναι ο αριθμός των νηπίων που ξεκίνησαν ήδη τη σχολική τους χρονιά στα νηπιαγωγεία της Πάτρας, σε σύγκριση με πέρυσι. 

Ο αριθμός αυτός είναι, με βάση τις εγγραφές που είχαν γίνει τον περασμένο Μάη για την ερχόμενη σχολική σεζόν, ένας αριθμός που σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, είναι ακόμα μεγαλύτερος σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, από τη στιγμή που φέτος ξεκίνησε το πρόγραμμα της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη την επικράτεια, ανάμεσα τους και στα νηπιαγωγεία της Πάτρας. 

Η Πάτρα, όπως και αρκετές ακόμα πόλεις της Ελλάδος, είναι σε αυτές που με βάση τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές, δεν μπορούν να υποδεχθούν το πρόγραμμα αυτόν με τον τρόπο που του αξίζει. Ένα σημαντικό μέρος των κτιριακών της πόλης στα οποία στεγάζονται τα νηπιαγωγεία της Πάτρας, έχει προβλήματα. 

Κατά συνέπεια τα νηπιαγωγεία αυτά μπορεί να έχουν κριθεί κατάλληλα από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου για λειτουργία, όμως, το γεγονός αυτό, δεν σημαίνει ότι δεν έχουν σοβαρές ελλείψεις. Στην Πάτρα υπάρχουν 98 δημόσια νηπιαγωγεία και τα 27 από αυτά στεγάζονται σε ισόγειους χώρους, σε καταστήματα, σε γκαράζ και σε άλλα μέρη που μόνο κατάλληλα δεν είναι. 

Το 30% των νηπιαγωγείων αυτής της πόλης βρίσκεται έτσι σε ενοικιαζόμενα ακίνητα που δεν έχουν προαύλια και χώρους για παιχνίδι και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που γίνονται από τους νηπιαγωγούς - εκπαιδευτικούς των παιδιών, δεν ενδείκνυνται για να αποτελούν κτίρια κατάλληλα στα οποία εκπαιδεύονται εκεί παιδιά προσχολικής αγωγής, σε μία τόσο ευαίσθητη ηλικία όπως η νηπιακή. 

Όλα αυτά τη στιγμή που το σύνολο των νηπίων της Πάτρας φτάνει  τα 3 με 4.000 στον αριθμό, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα παιδάκια που λόγω του προγράμματος της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, ξεκινούν πλέον από τα 4 έτη το νηπιαγωγείο. 

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός νηπίων δεν χωράει στα νηπιαγωγεία που υπάρχουν σε αυτή την πόλη και ένας ακόμα μεγαλύτερος είναι αναγκασμένος να πηγαίνει σε χώρους που δεν ενδείκνυνται για την προσχολική αγωγή. 

Επιπλέον, ο αυξανόμενος αριθμός των νηπίων, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς κτιριακές υποδομές, κάνει τα τμήματα αρκετά μεγάλα, με τα παιδιά να στριμώχνονται σε αίθουσες που στη πλειοψηφία τους είναι μικρές. Το κάθε τμήμα, προκειμένου να χωρέσουν όλα τα παιδιά, φτάνει κατά μέσο όρο τα 22 με 25 μαθητές, κάτι που με βάση τους σύγχρονους όρους της παιδαγωγικής για την προσχολική ηλικία, δεν είναι σωστό. 

Σύμφωνα με κύκλους της δημοτικής αρχής που γνωρίζουν καλά το θέμα, ο δήμος πρόκειται να προχωρήσει στο μέλλον σε ριζικές παρεμβάσεις για το όλο ζήτημα. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η δημοτική αρχή έχει έτοιμο έναν φάκελο με οικόπεδα που ανήκουν στην κυριότητα του, προχωρώντας στην αποδέσμευση τους, προκειμένου εκεί να αναγερθούν κτίρια για τη στέγαση νέων νηπιαγωγείων. 

Με βάση το σχέδιο που έχει καταρτίζει η δημοτική αρχή θα ανακοινώσει τη διεκδίκηση των κονδυλίων για να προχωρήσει στην υλοποίηση αυτού του μακροπρόθεσμου έργου, το οποίο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, θα φτάσει 5.000.000 ευρώ. Ωστόσο, ακόμα όλα είναι στην αρχή για αυτό το σχέδιο.

Τα σημερινά νήπια θα πρέπει να βολευτούν στα υπάρχοντα νηπιαγωγεία που με βάση τις νέες συνθήκες, πλέον είναι λίγα για να καλύψουν τις ανάγκες της προσχολική τους εκπαίδευσης.