Εν αναμονή της συμπληρωματικής μελέτης που θα εμπεριέχει όλες τις κυκλοφοριακές αλλαγές που έρχονται στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, βρίσκονται στον Δήμο, προκειμένου να προχωρήσουν το θέμα της αντιδρόμησης της Κανακάρη το οποίο μέχρι ώρας παραμένει στάσιμο. 

Η συμπληρωματική μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί από το ιδιωτικό γραφείο που την έχει αναλάβει μέσα στον Νοέμβριο, να περάσει στη συνέχεια από το Δημοτικό Συμβούλιο και κατόπιν να προχωρήσει το θέμα της αντιδρόμησης που κανονικά με βάση το αρχικό σχεδιάγραμμα ήταν να έχει ήδη ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο. 

Ωστόσο, τα προβλήματα το έργο αυτό εξαιτίας της ευρύτητας των αλλαγών που θα φέρει στο κέντρο της Πάτρας, διαμορφώνοντας διαφορετικά τον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης, είναι τόσα πολλά που θεωρείται πλέον εξαιρετικά απίθανο το έργο να έχει ολοκληρωθεί από τις αρχές του 2020. Τι εκκρεμότητες απομένουν; 

Οι απαλλοτροιώσεις των δύο ακινήτων στο ύψος της Ναυαρίνου, ώστε να ανοίξει σε αυτό το σημείο ο δρόμος της Κανακάρη, ένα ζήτημα που αναμένεται να οριοθετηθεί τον ερχόμενο Μάρτη, το θέμα της τοποθέτησης των νέων πινακίδων που δεν έχει ακόμα προχωρήσει και οι νέοι φωτεινοί σηματοδότες που θα πρέπει να φτάσουν στο ύψος της Αγίας Σοφίας (μέχρι ώρας είναι στο ύψος της Πουκεβίλ). 

Υπάρχει επίσης και το θέμα των ανάποδων φαναριών που θα μπουν στους δρόμους της Κωνσταντινουπόλεως, της Έλληνος Στρατιώτου (αντιδρομούνται και αυτές) και της Αγίας Σοφίας που με βάση τον νέο χάρτη μετατρέπεται σε οδό διπλής κατεύθυνσης για τα οχήματα. 

Πέρα από τις εργασίες και το τεχνικό κομμάτι του έργου, υπάρχουν και άλλα θέματα που ακόμα δεν έχουν πλήρως ξεκαθαριστεί. Το ακριβές κομμάτι της Μαιζώνος που δεν θα πεζοδρομηθεί, αλλά που θα αντιδρομηθεί για να διευκολύνονται τα λεωφορεία, δεν έχει οριστικοποιηθεί. 

Επίσης, εκκρεμεί  το ζήτημα της διέλευσης των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ και αν τελικά θα περνούν από την Κανακάρη ή από το ιστορικό της κέντρο όπως θέλει η διοίκηση του, αλλά και πώς όλες αυτές οι αλλαγές θα συνδεθούν με την Μίνι Περιμετρική και τον Κόμβο Κουρτέση.


Περιμένουν τη συμπληρωματική μελέτη

Όλα αυτά είναι ζητήματα στα οποία πρόκειται να απαντήσει η συμπληρωματική μελέτη του κυκλοφοριακού, ωστόσο, θα χρειαστεί χρόνο για να μπουν σε μία σειρά, πόσον μάλλον να υλοποιηθούν. Από τη στιγμή που η μελέτη αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί ο Δήμος δεν πρόκειται να κάνει βήμα στο θέμα της αντιδρόμησης. 

Το ζήτημα λοιπόν της Κανακάρη θα καθυστερήσει. Το σίγουρο είναι όμως ότι θα προχωρήσει με τον Δήμο να επιμένει στην σταθερή του θέση να εφαρμοστεί σε όλη του την πληρότητα τα σχέδιο Δοξιάδη. Ωστόσο, όταν όλα είναι έτοιμα και ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου μέτρου, αυτή δεν θα είναι τμηματική (όπως αρχικά έλεγαν τα στελέχη του Δήμου), αλλά ολοκληρωτική. 

Θυμίζουμε ότι το ζήτημα της αντιδρόμησης της Κανακάρη θα κρίνει πότε θα προχωρήσει και το άλλο μεγάλο έργο που αφορά τις αλλαγές στο κέντρο της Πάτρας και το οποίο ασφαλώς είναι η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Όσο καθυστερεί η Κανακάρη, τόσο θα καθυστερήσει και η Μαιζώνος.

Και αυτά τη στιγμή που οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες της Κανακάρη βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα, έχοντας από τη αρχή εκφράσει την εναντίωση τους προς την αντιδρόμηση και τονίζοντας επί της ουσίας  ότι το όλο σχέδιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί, φέρνοντας ακόμα περισσότερα προβλήματα στο βραχνά της Πάτρας που λέγεται κυκλοφοριακό.