Η σχολική χρονιά ξεκινά και οι μαθητές ετοιμάζονται να επιστρέψουν και πάλι στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ενώ οι οικογένειες έχουν ένα επιπλέον βάρος στον προϋπολογισμό τους και τα έξοδα που θα χρειαστούν για αυτόν τον μήνα. 

Ήδη η κίνηση στα βιβλιοπωλεία και στα χαρτοπωλεία της Πάτρας έχει ξεκινήσει, με τους μαθητές και τους γονείς τους να κάνουν τις πρώτες τους βόλτες στην αγορά, σε ένα διερευνητικό κυρίως επίπεδο, έτσι ώστε να ξέρουν που να βαδίσουν όταν τα σχολεία αρχίσουν και το καμπανάκι στα προαύλια ηχήσει. 

Η κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί από την ερχόμενη εβδομάδα, με τους δασκάλους και τους καθηγητές να παραδίδουν τη λίστα με τα προϊόντα που θα πρέπει να αγοραστούν στους μαθητές και από εκεί στους γονείς τους. Πάντως μέχρι ώρας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου βιβλιοπωλείων και χαρτοπωλείων της Πάτρας Νίκο Καραπάνο, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις τσάντες και στα ξενόγλωσσα βιβλία. 

Στην αγορά υπάρχει ένας αέρας αισιοδοξίας ενόψει της κορύφωσης της κίνησης των σχολικών ειδών και μία πεποίθηση ότι οι οικογένειες των μικρών μαθητών θα επιλέξουν τα τοπικά βιβλιοπωλεία της Πάτρας και όχι τα μεγάλα πολυκαταστήματα που τα τελευταία χρόνια έχουν μπει στο παιχνίδι και σε αυτόν τον τομέα. 

Άλλωστε, οι τιμές των προϊόντων που θα συναντήσει ο αγοραστής στα βιβλιοπωλεία της Πάτρας κινούνται στο ίδιο επίπεδο με τα προηγούμενα έτη, με τις όποιες αυξήσεις έχουν γίνει από τις ανατιμήσεις του χαρτιού τους τελευταίους μήνες να έχουν απορροφηθεί είτε από τους προμηθευτές, είτε από τους ίδιους τους καταστηματάρχες. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου ο μέσος όρος των χρημάτων που θα χρειαστεί μια οικογένεια για να πάρει τα απαραίτητα σχολικά είδη (με εξαίρεση τα ξενόγλωσσα και τις τσάντες) κυμαίνεται μεταξύ των 20 με 30 ευρώ. "Έχουν περάσει οι εποχές εκείνες που μια οικογένεια ξόδευε αρκετά για τα σχολικά είδη. Πλέον ο κόσμος κινείται διστακτικά, αγοράζοντας αυτά που είναι απαραίτητα, φροντίζοντας όμως ταυτόχρονα να μην λείψει κάτι από το παιδί τους". 


Πίσω από κάθε βιβλιοπωλείο "κρύβονται" θέσεις εργασίας

Οι λόγοι που σύμφωνα με τον κ. Καραπάνο, οι Πατρινοί καταναλωτές θα πρέπει να επιλέξουν τα τοπικά βιβλιοπωλεία και χαρτοπωλεία για τις αγορές τους είναι πολλοί και ποικίλουν.

Ο κυριότερος λόγος έχει να κάνει με την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα, καθώς πίσω από κάθε τοπικό βιβλιοπωλείο, κρύβονται ελληνικές βιοτεχνίες που ασχολούνται με το χαρτί, με τις τσάντες και γενικότερα με τον κλάδο των σχολικών ειδών. 

Ο κ. Καραπάνος τονίζει πάνω σε αυτό: "Το μεγαλύτερο μέρος των ειδών μας προέρχεται από ελληνικές βιοτεχνίες, από ελληνικές εταιρείες που ασχολούνται με το χαρτί και απασχολούν με τη σειρά τους εργαζόμενους.

Τα είδη μας στον κύριο όγκο της πλειοψηφίας τους δεν είναι εισαγόμενα, αλλά ελληνικά. Αγοράζοντας έτσι κάποιος από τα μαγαζιά μας ενισχύει την ελληνική επιχειρηματικότητα και βοηθάει στο να κρατηθούν όρθιες αυτές οι επιχειρήσεις και οι θέσεις εργασίας που έχουν. Ενισχύει κατά προέκταση την ελληνική οικονομία". 


Η ποιότητα, η αλληλεγγύη και το διαπροσωπικό στοιχείο

Υπάρχουν βέβαια και άλλοι επιμέρους λόγοι. "Εμείς έχουμε τα είδη μας όλη τη χρονιά, δεν τα βάζουμε στα ράφια μας για μία συγκεκριμένη περίοδο" τονίζει ο κ. Καραπάνος. "Τα γνωρίζουμε, ξέρουμε την αξία τους και την ποιότητα τους και την προσφέρουμε στους πελάτες μας. Κατά συνέπεια ο πελάτης μας είναι σίγουρος και εξασφαλισμένος για τα πράγματα που αγοράζει.

Εξάλλου, στα βιβλιοπωλεία της Πάτρας ο πελάτης αποκτά διαπροσωπικές σχέσεις μαζί μας, μας γνωρίζει, τον γνωρίζουμε, μας δίνει τα χρήματα του και στη συνέχεια εμείς τα επιστρέφουμε πίσω στην αγορά, αγοράζοντας κάτι από το μαγαζί ή την υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει ο ίδιος. 

Ξέρετε αυτό το διαπροσωπικό που έχει να κάνει με την αλληλεγγύη και τις σχέσεις με τους γύρω μας χαρακτήριζε πάντοτε την ελληνική επιχειρηματικότητα και ειδικότερα τη μικρομεσαία επιχείρηση. 

Αυτό δεν έχει να κάνει με το χρήμα και αν ο πελάτης μπορεί να βρει το τάδε προϊόν στο τάδε πολυκατάστημα με ένα ή δύο λεπτά φθηνότερα. Έχει να κάνει με τον άνθρωπο. Τα τελευταία χρόνια πριν από την κρίση το είχαμε χάσει. Είναι καιρός να το ξαναβρούμε".