Μπορεί η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας να έφερε ένα νέο κλίμα στην αγορά, μπορεί τα νούμερα να δείχνουν ότι έχουμε μπει στο μονοπάτι της ανάκαμψης, όμως, τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών φανερώνουν ότι ακόμα έχουμε μπροστά μας αρκετό δρόμο για να βαδίσουμε, προκειμένου να δει η πραγματική οικονομία, το εμπόριο και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ένα αληθινό φως. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά η κίνηση στις θερινές εκπτώσεις που μόλις τελείωσαν κυμάνθηκε στο ίδιο περίπου επίπεδο με πέρυσι, ενώ σε πολλές περιπτώσεις με βάση τα όσα δήλωσαν στην έρευνα οι ίδιοι οι επαγγελματίες, εμφάνισε μία μικρή πτώση (το 57,9% σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα). Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η αγορά της Πάτρας κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. 

Η πλειοψηφία των καταστημάτων εμφάνισε μία μικρή πτώση στον τζίρο, σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, ενώ λίγα είχαν μια ελάχιστη άνοδο, χωρίς όμως να ξεφεύγουν και αυτά από τον ίδιο κανόνα. Της μετριότητας και γενικότερα της σταθερά χαμηλής κίνησης που κάθε άλλο δείχνει ανάκαμψη, αλλά αντίθετα φανερώνει αγώνα για επιβίωση. 

Αγώνα που κάνει το σύνολο των εμπόρων και των επαγγελματιών της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας για να κρατήσουν τα μαγαζιά τους όρθια. "Αυτό που εισπράξαμε από τους συναδέλφους σε ότι αφορά τα συμπεράσματα για την κίνηση που εμφάνισε η αγορά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, είναι ανησυχία και προβληματισμός" τονίζει ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Εμπορικού Συλλόγου Μάκης Μακρής. 

"Η αγορά δεν κινήθηκε σχεδόν σε όλο το διάστημα των εκπτώσεων και τα περισσότερα καταστήματα εμφάνισαν μια μικρή πτώση, με τον κόσμο να μην ανταποκρίνεται στις εκπτώσεις και στις χαμηλές τιμές των μαγαζιών της Πάτρας".


Με βάση λοιπόν τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου θα μπορούσαμε να πούμε ότι η κίνηση την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων σε σύγκριση με την περσινή εμφάνισε από μία σταθερότητα έως και μία μικρή πτώση, με τους τζίρους των περισσότερων μαγαζιών να βρίσκονται πιο κάτω από το 2018.

"Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι καλοκαιρινές εκπτώσεις δεν έδωσαν την ανάσα που ήλπιζαν οι έμποροι και δεν βοήθησαν τα μαγαζιά. Ίσως θα πρέπει να σκεφτεί ο εμπορικός κόσμος να μικρύνει κάπως την περίοδο αυτή αφού 1,5 μήνας αποδεδειγμένα και εμπειρικά δεν ωφελεί σε κάτι.

Πάντως, ήδη ετοιμαζόμαστε για τη χειμερινή σεζόν και ελπίζουμε ο κόσμος να στηρίξει τις τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις της Πάτρας, σε όλες τις αγορές του, αρχής γενομένης από τα σχολικά είδη και τη σχολική χρονιά που ξεκινά".