Αναμενόμενη ήταν η πτώση των βάσεων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, με γνώμονα την κατάσταση και τους παράγοντες που είχαν διαμορφωθεί. 

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΚάΠΑ Χρήστος Καφέζας, μιλώντας στο patrasevents.gr, ήταν αποτέλεσμα δύο βασικών παραγόντων που έπαιξαν ο καθένας τους τον δικό τους ρόλο.

Από τη μία οι επιδόσεις των μαθητών στα γραπτά τους που ήταν χειρότερες από την προηγούμενη χρονιά και από την άλλη οι αλλαγές που έγιναν στο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με την αύξηση των εισακτέων κατά 3.000 στα ελληνικά πανεπιστήμια την νέα ακαδημαϊκή σεζόν. 

"Όταν αυξάνεις τις θέσεις, τότε ταυτόχρονα μεγαλώνεις την προσφορά και αυτό παίζει τον δικό του ρόλο στην πτώση των βάσεων" τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Καφέζας. Υπάρχει βέβαια και ένα τρίτο κριτήριο που ενδέχεται να έπαιξε το δικό του ρόλο στην διαμόρφωση των βάσεων, το οποίο έχει να κάνει με τα μηχανογραφικά και τις επιλογές των υποψηφίων. 

"Οι επιλογές των υποψηφίων κινήθηκαν αποκλειστικά σχεδόν θα έλεγα με γνώμονα την επαγγελματική αποκατάσταση τους, αλλά και την εντοπιότητα των σχολών, θέλοντας οι περισσότεροι να μην απομακρυνθούν από τις πόλεις τους, προκειμένου να μην επιβαρύνουν οικονομικά τις οικογένειες τους.

Για παράδειγμα φέτος είδαμε αρκετούς υποψηφίους να επιλέγουν τις παιδαγωγικές σχολές, στηριζόμενοι στις εξαγγελίες που είχαν γίνει, αλλά και το σενάριο που είχε διαρρεύσει για προσλήψεις στις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Οι υποψήφιοι έβαλαν τις σχολές αυτές άσχετα βέβαια αν οι προσλήψεις γίνουν μετά από τέσσερα ή πέντε χρόνια ή τελικά δεν γίνουν καθόλου. Πλέον η επαγγελματική αποκατάσταση είναι το κύριο κριτήριο των υποψηφίων στις σχολές που επιλέγουν και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο τα τελευταία έτη". 

Σε ότι αφορά τις σχολές του Πανεπιστημίου Πατρών ακολούθησαν και αυτές τον γενικό κανόνα της πτώσης, παρουσιάζοντας, ωστόσο, ορισμένες ιδιομορφίες, κυρίως λόγου του αριθμού των θέσεων των αποφοίτων των ΕΠΑΛ ή και των Εσπερινών Λυκείων.

Η υποβάθμιση είναι αποτέλεσμα πολιτικής

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο κ. Καφέζας, οι περιπτώσεις των εισαχθέντων σε πανεπιστημιακές σχολές, έχοντας συγκεντρώσει ένα σύνολο μορίων που δείχνει ότι έχουν γράψει κάτω από τη βάση σε σε όλα τα μαθήματα, δεν αφορούν την γενική εικόνα και το σύνολο των μαθητών. 

"Αν τελικά υπάρχει υποβάθμιση στο θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων αυτό είναι επακόλουθο των πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί. Το κύριο όμως σύνολο των εισαχθέντων δεν είναι αυτό που έχει γράψει κάτω από τη βάση, αλλά αυτό που έκανε τη δική του προσπάθεια, διαβάζοντας όλη τη χρονιά, πετυχαίνοντας ή όχι τον στόχο του" τονίζει ο κ. Καφέζας.

Ωστόσο προσθέτει: "Σίγουρα όμως  το να μπαίνουν υποψήφιοι που έχουν γράψει κάτω από τη βάση σε πανεπιστημιακές σχολές είναι ένα θέμα από την άποψη ότι στη συνέχεια δεν θα μπορέσουν να τις βγάλουν και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, μη έχοντας τη δυνατότητα για να καλύψουν τα κενά τους".