Η τραγωδία στον Πόρο με τον θάνατο του 57χρονου χειριστή ελικοπτέρου Νίκου Καρυστινού και των δυο Ρώσων επιβατών άνοιξε, ξανά, τον «μαύρο» φάκελο των δυστυχημάτων με ελικόπτερα στην Ελλάδα.

Χθες, διαδραματίστηκε η τελευταία πράξη της τραγωδίας στον Πόρο με την κηδεία του 57χρονου χειριστή του μοιραίου ελικοπτέρου στο κοιμητήριο της Μάνδρας. Η έρευνα για το δυστύχημα, ωστόσο, βρίσκεται μόλις στην αρχή του, με τους εμπειρογνώμονες να εστιάζουν στα καλώδια της ΔΕΗ καθώς και στην ακαταλληλότητα του ελικοδρόμιου στην περιοχή.

Τη στιγμή που το μαύρο κουτί του μοιραίου ελικοπτέρου μεταφέρεται στην Ιταλία για να εξεταστούν όλες οι λεπτομέρειες της τραγωδίας, ανατριχιαστικά είναι τα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια για τα αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα με ελικόπτερο στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο OPEN TV ο κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας και πρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, «τα καλώδια (σ.σ. της ΔΕΗ) εμπλέκονται στο 70% των πτώσεων ελικοπτέρων» που καταγράφονται στην Ελλάδα.

Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, τα καλώδια της ΔΕΗ ήταν ο λόγος για το δυστύχημα με ελικόπτερο -με δυο νεκρούς- που σημειώθηκε στις 23 Ιουνίου του 2017 στον Σχινιά.

Στο ανατριχιαστικό βίντεο απεικονίζονται τα τελευταία δευτερόλεπτα προτού το ψεκαστικό ελικόπτερο «βρει» σε καλώδια της ΔΕΗ και πέσει στο νερό. Από την πτώση του ελικοπτέρου έζησε μόνο ένας από τους τρεις επιβαίνοντες.

Πανομοιότυπος ήταν ο λόγος και για την πτώση ελικοπτέρου τύπου ΧΙΟΥΙ -τέσσερις νεκροί ο απολογισμός- που προκλήθηκε στις 19 Απριλίου του 2017 στην Ελασσόνα.

Ένα από τα πλέον πολύνεκρα δυστυχήματα με ελικόπτερο σημειώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1994 στη Δράμα. Σε εκείνη την περίπτωση το ελικόπτερο προσέκρουσε σε καλώδιο υψηλής τάσης, με συνέπεια να χάσουν τις ζωές τους και οι 10 επιβαίνοντες -μεταξύ των οποίων 7 δασοκομάντος.