Οι άνδρες επιλέγουν να τρώνε κρέας επειδή πιστεύουν ότι τους κάνει να μοιάζουν πιο επιθυμητοί στο αντίθετο φύλο, σύμφωνα με μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Food Quality and Preference. Στην έρευνα που συμμετείχαν περισσότεροι από 1.600 εθελοντές από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο εντοπίστηκε ότι η επιθυμία για κύρος και πλούτο αλλά και για προσέλκυση ερωτικού συντρόφου κάνει τους άνδρες να επιλέγουν περισσότερο κρέας στη διατροφή τους.

Αντίθετα οι γυναίκες, όταν έχουν βρει σεξουαλικό σύντροφο φαίνεται πως δίνουν προτεραιότητα στις πιο υγιεινές και χορτοφαγικές τροφές στοχεύοντας να καταστούν πιο επιθυμητές, σύμφωνα με το ygeiamou.

Η έρευνα διεξήχθη από τον Δρ. Eugene Chan, λέκτορα Marketing του Πανεπιστημίου Monash και την Δρ. Natalina Zlatevska από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Σϊδνει.

«Η σεξουαλική επιθυμία είναι θεμελιώδης για την διαιώνιση της ανθρωπότητας. Η έρευνά μας για ερωτικό σύντροφο είναι θεμελιώδης στην εξελικτική ψυχολογία και μπορεί να επηρεάζει ακόμα και τις διατροφικές επιλογές όσον αφορά στην προσέλκυση ερωτικών συντρόφων», δήλωσε ο Δρ. Chan.

Σε προηγούμενη έρευνα τους οι ειδικοί είχαν εξετάσει τον ρόλο που παίζουν για τους άνδρες παράγοντες κύρους όπως ο πλούτος, η αυτοπεποίθηση, η φιλοδοξία και η φιλανθρωπία ως χαρακτηριστικά για την προσέλκυση συντρόφων.

Στην ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης, το κρέας ήταν σπάνιο. Η κατανάλωσή του λοιπόν δεν έδινε μόνο δύναμη στους κρεατοφάγους αλλά εξέπεμπε μία αίσθηση κύρους και πλούτου από τους άνδρες προς τις γυναίκες κάτι το οποίο αύξανε την ελκυστικότητά τους. «Ο άνθρωπος των σπηλαίων κατανάλωνε κρέας για να είναι αρκετά ισχυρός και υγιής για να επιβιώνει στο άγριο περιβάλλον. Βασιλείς και ευγενείς κατανάλωναν επίσης κρέας επειδή υποδήλωνε πλούτο» δήλωσε η Δρ. Zlatevska.

Για να τεκμηριώσουν μια συσχέτιση μεταξύ της σεξουαλικής επιθυμίας και της κατανάλωσης κρέατος οι ερευνητές σχεδίασαν και εκτέλεσαν τρεις διαφορετικές συμπεριφορικές έρευνες.

Η πρώτη έρευνα παρακολούθησε τις διατροφικές επιλογές 268 προπτυχιακών φοιτητών στην Αυστραλία αφότου τους είχαν παρουσιαστεί εικόνες από ελκυστικούς άνδρες και γυναίκες – κανένας από αυτούς δεν ήταν γυμνός ή σεξουαλικά προκλητικός. Αμέσως μετά από τις φωτογραφίες οι φοιτητές κλήθηκαν να επιλέξουν μεταξύ βόειου κρέατος ή χορτοφαγικού γεύματος. Περισσότερο από το 86% των ανδρών επέλεξε το βόειο γεύμα σε αντίθεση με τις γυναίκες των οποίων το ποσοστό περιορίστηκε στο 54%.

Στη δεύτερη μελέτη 878 Αμερικανοί χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μελετήθηκαν σε διαφορετικές μορφές χειραγώγησης των σεξουαλικών κινήτρων για ένα διάστημα πέντε λεπτών. Από τους συμμετέχοντες του πρώτου γκρουπ ζητήθηκε να φανταστούν συνάντηση με ένα πολύ επιθυμητό τους πρόσωπο του αντίθετου φύλου, περνώντας ένα ρομαντικό βράδυ με αυτόν/αυτή. Από όσους βρίσκονταν στο δεύτερο γκρουπ ζητήθηκε να σκεφτούν μία διασκεδαστική νύχτα με ένα φίλο του ιδίου φύλου.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι άνδρες που υποβλήθηκαν σε χειραγώγηση σεξουαλικού κινήτρου ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα μπιφτέκι βοείου κρέατος σε σύγκριση με τους άνδρες που βρίσκονταν στη δεύτερη ομάδα.

Χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές χειραγώγησης σεξουαλικού κινήτρου, η τρίτη και τελευταία έρευνα επέκτεινε την υπόθεση στην κατανάλωση χοιρινού κρέατος με 489 συμμετέχοντες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση βοείου ή χοιρινού κρέατος υπερίσχυε στους άνδρες και συνδεόταν με την σεξουαλικότητά τους με τις χορτοφαγικές επιλογές να απορρίπτονται συντριπτικά.

Ο Δρ. Chan δήλωσε ότι τα ευρήματα της έρευνας είχαν επίσης πρακτικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους στον τομέα του marketing και τους διαφημιστές στην βιομηχανία τροφίμων: «Τα σεξουαλικά ερεθίσματα αφθονούν στην σύγχρονη κοινωνία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τέτοια ερεθίσματα ή εικόνες όταν φεύγουμε από το σπίτι ή όταν παρακολουθούμε τα αγαπημένα μας τηλεοπτικά προγράμματα ή ταινίες. Αν η έκθεση στα σεξουαλικά ερεθίσματα μπορεί να επιδράσει στις διατροφικές επιλογές, οι αρμόδιοι φορείς υγείας και οι διατροφολόγοι θα πρέπει να το λάβουν υπόψη τους ώστε να κατευθύνουν προς πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές».