Ακόμα δεν έχει πάρει απόφαση το υπουργείο Υποδομών και ο Κώστας Καραμανλής για το θέμα του αυτοκινητοδρόμου της Πατρών Πύργου, παρά τις πιέσεις που υπάρχουν από τους φορείς της Αχαΐας και της Ηλείας.

Θα προχωρήσει το έργο με τις προβληματικές διαδικασίες που ξεκίνησε η απερχόμενη κυβέρνηση ή θα επαναδημοπρατηθεί με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την επιπλέον καθυστέρησή του; 

Με βάση αυτά που προκύπτουν από τις κινήσεις του υπουργείου, αλλά και τις δηλώσεις του υπουργού, αν είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από κάποιο νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, τότε μάλλον η κυβέρνηση θα προχωρούσε στην ακύρωσή του για να κήρυττε στη συνέχεια νέο διαγωνισμό. 

Ωστόσο, η χρηματοδότηση αυτή δεν προκύπτει από πουθενά μέχρι τώρα ότι θα εξασφαλιστεί. Το δεδομένο είναι ότι ο κ. Καραμανλής έχει αναγάγει την κατασκευή της Πατρών Πύργου σε προσωπικό στοίχημα δικό του, αλλά και της κυβέρνησης, έχοντας την πρόθεση και την αποφασιστικότητα για να ολοκληρώσει το έργο. 

Το σχέδιο του υπουργείου για την Πατρών Πύργου είναι σε κάθε περίπτωση οι εργασίες να ξεκινήσουν πριν από το ερχομό του 2020, έτσι ώστε να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση επιπλέον, με τους κυβερνώντες να γνωρίζουν ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος είναι κοινωνική ανάγκη τόσο για την Αχαΐα, όσο και για την Ηλεία. 

Μιλάμε για δύο περιοχές που έχουν ανάγκη τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο για να μπορέσουν να αποκτήσουν τη δυναμική που χρειάζονται σε διάφορους τομείς της οικονομίας, από τον τουρισμό έως και το διαμετακομιστικό τομέα ή το εμπόριο.

Δύο περιοχές που όλα αυτά τα χρόνια έχουν θρηνήσει δεκάδες θύματα σε αυτή την εθνική "καρμανιόλα", έχουν κλάψει τους δικούς τους ανθρώπους, σε ένα δρόμο που έχει αφήσει ανάπηρους τόσους οδηγούς και επιβάτες. 

Το έργο με κάθε τρόπο πρέπει να προχωρήσει. Αυτό το γνωρίζει το υπουργείο. Ωστόσο, καλείται να αποφασίσει για ένα ζήτημα που από την αρχή έχει πάρει μία λανθασμένη κατεύθυνση, ένα λάθος δρόμο που πέρα από την καθυστέρησή του, ίσως να οδηγήσει και σε μονοπάτια με εμπόδια που θα φυτρώνουν συνεχώς και θα συντελούν στην εκ νέου καθυστέρηση. 

Πρέπει λοιπόν να προχωρήσει, αλλά πρέπει να προχωρήσει σωστά. Οι οριστικές αποφάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης. 

Η επιτροπή παρακολούθησης και το ΤΕΕ Ηλείας

Στο μεταξύ οι φορείς πιέζουν για να συνεχιστεί το έργο, με τον τρόπο που έχει ξεκινήσει, φοβούμενοι την οριστική ματαίωσή του. Η επιτροπή παρακολούθησης του έργου σε ανακοίνωσή της ζητά συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τον υπουργό, τονίζοντας:

"Απαιτούμε τη συνέχιση του έργου, όπως ήδη έχει προγραμματιστεί και εκτελείται, χωρίς καμιά άλλη καθυστέρηση. Να συνυπολογιστεί ότι η Ηλεία έχει αποκλειστεί από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους γεγονός που έχει συνέπειες στην οδική ασφάλεια, την ανάπτυξη και τον τουρισμό".

Στο ίδιο μήκος κύματος το ΤΕΕ Ηλείας: "Πιστεύουμε ότι η μοναδική οδός για την υλοποίηση του έργου είναι το αρμόδιο Υπουργείο να ασκήσει πιέσεις ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες κλήσης των επόμενων αναδόχων και να επισπευστεί η διαδικασία εξέτασης της ένστασης στο ΣΤΕ για να μη χαθεί άλλος χρόνος.

Στην περίπτωση που παρόλα αυτά και αποδεδειγμένα , οι τρεις (3) προβληματικές εργολαβίες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν εντός του χρονοδιαγράμματος τότε προτείνουμε να ενοποιηθούν σε μία και να επαναδημοπρατηθούν μαζί με το τμήμα Πύργος-Τσακώνα. Ο Νομός Ηλείας δεν αντέχει να ξαναδεί το ίδιο έργο οπισθοδρόμησης".