Μικρή αναδρομή. Το 2013 ο τότε υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αφήνει το τμήμα της Ολυμπίας Οδού που αφορά στην Πατρών – Πύργου εκτός της αναθεωρημένης σύμβασης των αυτοκινητοδρόμων, με σκοπό το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ που σχεδιαζόταν για την περίοδο 2014-2020. 

Έτσι, το Μάιο του 2014 ανακοινώνει ότι η δημοπράτηση της Πατρών- Πύργου θα γινόταν έως τις 30 Ιουνίου. Σε ό,τι αφορά στον χρόνο παράδοσης του δρόμου στην κυκλοφορία, η τότε εκτίμηση έλεγε ότι θα γινόταν το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Στη συνέχεια δίνεται παράταση στη δημοπράτηση για τις 31 Μαρτίου του 2015. Στο μεταξύ, μεσολαβούν οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου του 2015.

Μετά τις εκλογές με απόφαση του τότε υπερυπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργου Σταθάκη, ακυρώνεται ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση της κατασκευής του οδικού τμήματος Πάτρα - Πύργος προκειμένου να εξεταστεί εκ νέου ο τρόπος δημοπράτησης του -λόγω «σκιών»- παράλληλα με την ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ.

Στους μήνες που ακολουθούν αποφασίζεται ο τεμαχισμός του έργου από τον  αν. υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, σε οκτώ εργολαβίες.

Ο διαγωνισμός ξεκινά στις 17 Μαΐου 2016 για το πρώτο τμήμα και ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2018 για το όγδοο τμήμα.

Σήμερα με 5 υπογεγραμμένες συμβάσεις, με 3 στον αέρα, και έχοντας την έγκριση χρηματοδότησης από την Κομισιόν, προκύπτει ένα σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες.

Τυχόν απένταξη του έργου σημαίνει απώλεια χρηματοδότησης και αποζημιώσεις για τους αναδόχους που έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις. Από την άλλη, τυχόν συνέχιση της διαδικασίας με κήρυξη έκπτωτου αναδόχου, θα φέρει νέες καθυστερήσεις. Και όποιος ξέρει από Δημόσια Έργα μειδιά ήδη… Μια διαδικασία ατέλειωτη, για τα δεδομένα του Ελληνικού Δημοσίου.

Το ποιος θα κέρδιζε από όλα αυτά δεν το ξέρουμε. Πάντως η πίτα είναι μεγάλη, περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Ποιος χάνει είναι ξεκάθαρο: οι πολίτες και σε πολλαπλά επίπεδα. Πόσο εκτιμάται η ανθρώπινη ζωή; Θα μου πείτε ότι δεν είναι αυτός δείκτης βιωσιμότητας ενός έργου. Όμως, σίγουρα, χάνουμε όλοι όπως και η ανάπτυξη της περιοχής μας.

Ειλικρινά δεν ξέρω πως μπορεί να λυθεί αυτός ο γρίφος ώστε να γίνει, επιτέλους, το έργο. Το σίγουρο είναι, όμως, ότι πρέπει να γίνει. Και ως γόρδιος δεσμός χρειάζεται δραστική λύση.

Αυτή τη λύση οφείλει να παρουσιάσει άμεσα, χωρίς περιστροφές, μισόλογα και χρονοτριβές, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.