Αλλάζει πολιτική η νέα κυβέρνηση στο θέμα της αξιοποίησης των περιφερειακών λιμανιών της χώρας, κάτι που απορρέει από την αντίληψη του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο μετά από σύσκεψη που έγινε άναψε το "πράσινο" φως για την εκπόνηση νέων μελετών που αφορούν την βιωσιμότητα των λιμανιών. 

Οι νέες αυτές μελέτες δεν αποκλείεται ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνει το κάθε λιμάνι να περιλαμβάνουν και το σενάριο της πώλησης μετοχών ή των ολικών παραχωρήσεων τους σε επενδυτές που βλέπουν με θετικό μάτι την αξιοποίηση τους, με στόχο την ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων, της ναυσιπλοΐας και φυσικά την κερδοφορία τους ως εταιρείες. 

Η νέα αυτή αντίληψη έρχεται σε αντίθεση με την προηγούμενη της απερχόμενης κυβέρνησης που είχε δεχθεί την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας (αποτελούν και τους δέκα οργανισμούς λιμένα) μέσα από την εκχώρηση αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών, χωρίς όμως να περιλαμβάνει στις προτεινόμενες λύσεις την πώληση μετοχών ή την ολική αλλαγή του ιδιοκτησιακού τους καθεστώς, όπως έχει ήδη γίνει στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη. 

Το ζήτημα είναι αν αυτή η νέα αντίληψη του υπουργείου Ναυτιλίας που συγκαταλέγεται στο πνεύμα της σημερινής κυβέρνησης για τις ιδιωτικοποιήσεις και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μπορεί να φέρει μία νέα πνοή στο λιμάνι της Πάτρας και γενικότερα στην τοπική οικονομία της πόλης, συγκεντρώνοντας επενδυτές. 

Το λιμάνι της Πάτρας αυτή τη στιγμή με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν δεν είναι σε θέση να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών πόσο μάλλον αυτών που θα ήθελαν αγοράσουν μετοχές του Οργανισμού ή ακόμα και όλο το πλειοψηφικό του πακέτο. Ωστόσο, λόγω της θέσης του, έχει μεγάλες δυνατότητες οι οποίες αν αξιοποιηθούν θα του δώσουν μία άλλη δυναμική. 

Κάτι που φάνηκε και από την πρόσφατη είσοδο στο νέο λιμάνι ενός μεγάλου ναυτιλιακού κολοσσού, της δανέζικης εταιρείας DFDS που χρησιμοποιεί την Πάτρα ως έναν βασικό σταθμό για τις μεταφορές προϊόντων από την Ιταλία στην Τουρκία.

Όλα λοιπόν σχετικά με το μέλλον του νέου λιμανιού της Πάτρας, αλλά και των υπολοίπων εννέα περιφερειακών λιμανιών της χώρας ( Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηράκλειο) θα κριθούν μέσα από τις νέες μελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύσκεψη του υπουργείου Ναυτιλίας έγινε παρουσία στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ, που σύμφωνα με το ναυτιλιακό ρεπορτάζ τους προηγούμενους μήνες, είχαν έρθει σε επαφές με ορισμένους ξένους επενδυτές για κάποια από αυτά τα 10 λιμάνια της χώρας.