Ο Γιώργος Γάλλος είναι από τους ηθοποιούς που του αρέσει να εξελίσσεται, αναζητώντας ξεχωριστές κάθε φορά εμπειρίες και συναντήσεις. Τα τελευταία χρόνια τον έχουμε δει σε ποικίλους δραματικούς και κωμικούς ρόλους στις μεγαλύτερες σκηνές της χώρας, ενώ συνεργάζεται με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες, αλλά και νέες καλλιτεχνικές φωνές.

Είναι ένας ηθοποιός που έχει καταφέρει να αποτελεί “σταθερή αξία” στο νέο ελληνικό θέατρο, καθώς κάθε φορά δίνει στη σκηνή ερμηνείες που συζητιούνται.

Ο Γιώργος Γάλλος στην πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση στον «Αστέρα Ραχούλας», έκανε ιδιαίτερη αίσθηση και έδωσε την ευκαιρία και σε μια μεγαλύτερη μερίδα του κοινού να γνωρίσει το ταλέντο του. Ο Παπαργύρης Γραμμένος ήταν ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους της σειράς. Ο Γιώργος Γάλλος, ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του, τελικά αποδείχτηκε πως “κέρδισε” και αυτό το στοίχημα.

Φέτος το καλοκαίρι πρωταγωνιστεί στις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη υποδυόμενος τον Στρεψιάδη, έναν καθημερινό άνθρωπο που προσπαθεί ν' απαλλαγεί από τα χρέη του.

Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου της Πάτρας ο Γιώργος Γάλλος μίλησε στο Patrasevents.gr για την παράσταση, για την τηλεόραση, το θέατρο, αλλά και για τους φίλους που έχει στην Πάτρα.


Ρ.Ε.: Πρωταγωνιστείτε στην Αριστοφανική κωμωδία «Νεφέλες» πείτε μας λίγα λόγια σας για το έργο.

Γ.Γ.: Το έργο είναι απ' τα ωραιότερα του Αριστοφάνη. Ο ίδιος στην παράβασή του λέει "ότι αυτή είναι η πιο λεπτή και η πιο κομψή απ' όλες μου τις κωμωδίες". Είναι ένα καυστικό σχόλιο, μια αυστηρή κριτική στους δημαγωγούς και στους σοφιστές της εποχής του. Φωτογραφίζει όλη τη κενότητά τους, την ψευτοδιανόησή τους και αφήνει αιχμές ότι όσοι επενδύουν τις ελπίδες τους στον παραπλανητικό και αλαζονικό λόγο, τον Άδικο Λόγο, μπορούν να γίνουν πολύ επικίνδυνοι.

P.E.: Περιγράψτε μας, τον Στρεψιάδη τον ήρωα που ερμηνεύετε.

Γ.Γ.: Είναι καταχρεωμένος. Η ασύδοτη ζωή της γυναίκας του και του γιου του, τον έχουν οδηγήσει σε απόλυτο αδιέξοδο. Η ανάγκη του να γλυτώσει από τους δανειστές είναι τόσο μεγάλη που δέχεται να παραδοθεί άνευ όρων στον κόσμο του Σωκράτη και των Νεφελών, έναν κόσμο που επιθυμεί πολύ να γνωρίσει, αλλά που δεν κατέχει καθόλου. Αυτοί με τη σειρά τους θα τον φέρουν σε επαφή με τον Άδικο Λόγο, αυτόν που χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να παραπλανήσουν και να ξεγλιστρήσουν από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις τους. Όταν όμως έρχεται η ώρα που όλη η υποκρισία και αλαζονεία αυτού του κόσμου στρέφεται εναντίον του Στρεψιάδη, αυτός εκδικείται καίγοντας το Φροντιστήριο του Σωκράτη, αλλά και όσους βρίσκονται μέσα σ' αυτό.

P.E.: Πως ήταν η συνεργασία σας με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά και τους συμπρωταγωνιστές σας;

Γ.Γ.: Με τους περισσότερους ανθρώπους σ' αυτή τη παράσταση γνωριζόμαστε από παλιότερες δουλειές. Δεν είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για να λειτουργήσει μια συνεργασία, αλλά όταν υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας και συνεννόησης αποτελεί συνήθως μια δημιουργική βάση για να στηριχθεί ένα νέο "ταξίδι". Με τον Καραντζά είναι η τρίτη φορά που συνεργαζόμαστε και νοιώθω πως κάθε φορά εμβαθύνουμε και εμπλουτίζουμε τη συνεννόησή μας.


"Ο άνθρωπος θα πρέπει να ζει μ´αυτά που πραγματικά χρειάζεται"

P.E.: Γραμμένο χρόνια πριν, μέσα από ποια στοιχεία του παραμένει το έργο, διαχρονικά, επίκαιρο;

Γ.Γ.: Μια σκηνή/κλειδί στο έργο είναι ο αγώνας λόγων μεταξύ του Άδικου και του Δίκαιου Λόγου. Το ποιόν θα επιλέξει κανείς για να πορευτεί στη ζωή του είναι καθοριστικής σημασίας. Πολλές φορές συμβαίνει κάποιοι άνθρωποι να αναζητούν ύπουλες μεθόδους ώστε να μην αναλάβουν τις ευθύνες τους, όχι μόνο τις οικονομικές αλλά και τις κοινωνικές, με αποτέλεσμα να μετακινούνται τα βάρη τους σ' αυτούς που πραγματικά έχουν την πρόθεση να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, αλλά δυσκολεύονται να το καταφέρουν. Ο Στρεψιάδης είναι μια περίπτωση ανθρώπου που επιθυμεί να ξεγλιστρήσει, να παραπλανήσει, να ξεφύγει από τις ευθύνες του γι' αυτό εξάλλου και εμπιστεύεται τη μόρφωσή του στο Φροντιστήριο του Σωκράτη. Που, κατά τον Αριστοφάνη, αποτελεί τον απόλυτο αντιπρόσωπο των σοφιστών.

P.E.: Στόχος του Αριστοφάνη στις Νεφέλες είναι οι σοφιστές που διαστρεβλώνουν την αλήθεια. Θα μπορούσαμε στη θέση των σοφιστών να τοποθετήσουμε τους πολιτικούς στη σύγχρονη εποχή;

Γ.Γ.: Και οι σημερινοί πολιτικοί έχουν κάποια κοινά στοιχεία μ' αυτούς που μάχεται ο Αριστοφάνης. Όπως και όλοι όσοι κατέχουν μια θέση εξουσίας και μέσα απ' αυτή τη θέση φτάνουν μέχρι την αλαζονεία και την ύβρη. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι όλοι οι ιθύνοντες είναι ένας καθρέφτης της εκάστοτε κοινωνίας. Είναι προϊόντα των αναγκών που έχουμε, των βλέψεών μας, των επιθυμιών μας.

P.E.: Πώς μπορεί εν τέλει να σωθεί από τα χρέη του ο σύγχρονος άνθρωπος;

Γ.Γ.: Μαθαίνοντας να ζει μ' αυτά που πραγματικά χρειάζεται και όχι μ' αυτά που φέρνουν εφήμερο πλούτο και δύναμη.

P.E.: Έρχεστε στην Πάτρα. Πείτε μας δυο λόγια για την πόλη μας και το κοινό της.

Γ.Γ.: Καταρχάς στην Πάτρα μένουν αρκετοί φίλοι μου. Άρα εκτός απ' τη χαρά να παρουσιάζουμε τη δουλειά μας στο κοινό σας, είναι πάντα ευχάριστο που μου δίνεται η ευκαιρία να δω αγαπημένα πρόσωπα. Όσο για το κοινό της, είναι πολύ εκπαιδευμένο. Εκτός απ' το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι παραστάσεις επισκέπτονται την Πάτρα, υπάρχει και μεγάλη πολιτιστική παραγωγή στην ίδια την πόλη.


"Ο κόσμος κουράστηκε απ´τα τηλεοπτικά παιχνίδια επιβίωσης"

P.E.: Σας απολαύσαμε και σε μια τηλεοπτική σειρά που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, τον «Αστέρα Ραχούλας», σε έναν ρόλο (του παπά Αργύρη) έκπληξη. Πώς ήταν η πρώτη σας τηλεοπτική εμπειρία;

Γ.Γ.: Η συνεργασία αυτή ήταν απ' τις πιο ωραίες εμπειρίες που είχα τα τελευταία χρόνια. Η αγάπη και η εκτίμηση που εισέπραξα απ' τους συναδέλφους, τους συντελεστές και την παραγωγή ήταν μεγάλη. Ο σκηνοθέτης της σειράς, ο Ν. Κρητικός εκτός του ότι γνωρίζει πολύ καλά τη δουλειά του, είναι ένας πολύ ευγενικός και ωραίος άνθρωπος και σίγουρα έπαιξε κι αυτό ένα ρόλο στο να δημιουργηθεί μια γερή και δεμένη ομάδα.

P.E.: Πώς βλέπετε την τηλεόραση σήμερα και, κυρίως, σε επίπεδο σήριαλ;

Γ.Γ.: Ο κόσμος κουράστηκε απ' τα τηλεοπτικά παιχνίδια επιβίωσης και φαίνεται ότι έχει ανάγκη να παρακολουθήσει μια ιστορία. Γι' αυτό φαίνεται πώς υπάρχει μια στροφή στη στήριξη της μυθοπλασίας. Η γραφή των σεναρίων δυναμώνει, η παραγωγή ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για ωραίους χώρους για να γίνουν τα γυρίσματα, περισσότερα φυσικά μέρη. Επίσης ως προς το έμψυχο υλικό βλέπουμε φρέσκα πρόσωπα, αλλά και έμπειρους ανθρώπους με γνώση στο μέσο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου.

P.E.: Τι θα σας έκανε να πείτε το ναι σε ένα σήριαλ και να σας ξαναδούμε στην τηλεόραση;

Γ.Γ.: Για όλους αυτούς τους λόγους που προανέφερα, είπα "ναι" σε μια νέα σειρά, τις "Άγριες μέλισσες", που θα παίζεται στον Ant1, από τον Οκτώβριο. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Λευτέρης Χαρίτος και συμμετέχουν αξιόλογοι συντελεστές και ηθοποιοί που έχουμε γνωρίσει τόσο από την τηλεόραση, όσο και από τον κινηματογράφο και το θέατρο.


"Το θέατρο είναι μια διαδικασία έρευνας και αναζήτησης"

P.E.: Έχετε επιλέξει το δύσκολο δρόμο, αυτό του θεάτρου και μάλιστα με ιδιαίτερες παραστάσεις. Τι σημαίνει για εσάς το θέατρο;

Γ.Γ.: Συνεργασία. Μια διαδικασία έρευνας και αναζήτησης. Όσο πιο πολύ ξεπερνάς και επαναπροσδιορίζεις τον μικροευατό σου τόσο πιο πολύ τον διαθέτεις στην υπηρεσία αυτής της ομαδικής λειτουργίας.

P.E.: Την αναγνωρισιμότητα και την επαφή με τον κόσμο πώς τη βιώνετε;

Γ.Γ.: Η αποδοχή της σειράς του "Αστέρα" ήταν πολύ μεγάλη. Επίσης, μεγάλη ήταν και η αγάπη που εισέπραξε ο ρόλος μου. Για αρκετό καιρό ο κόσμος ζητούσε την ευλογία μου. Η ευρεία αναγνωρισιμότητα πάντως ήταν κάτι καινούργιο για μένα και εκτός από όλα τα θετικά που τη συνοδεύουν μου χρειάστηκε και κάποιος χρόνος μέχρι να διαχειριστώ την απώλεια της ιδιωτικότητας.

P.E.: Κλείνοντας τη συνέντευξή μας, θα ήθελα να πείτε για τα μελλοντικά σας σχέδια. Πέρα από αυτή την παράσταση τι άλλο να περιμένουμε από εσάς;

Γ.Γ.: Εκτός απ' τα γυρίσματα για τη νέα σειρά, από αρχές του Οκτώβρη θα είμαι στην επανάληψη του "Ξύπνα Βασίλη" του Ψαθά, σε σκηνοθεσία του Α. Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.