Η Πατρών Πύργου έχει αναδειχθεί σε ένα χρόνιο βραχνά για την περιοχή, με το έργο παρά τις κορδέλες και τα εγκαίνια της απερχόμενης κυβέρνησης, να μην έχει προχωρήσει και τους οδηγούς που διασχίζουν τον εθνικό αυτό δρόμο "καρμανιόλα" να συνεχίζουν να κινδυνεύουν εξαιτίας των κακοτεχνιών του

Είναι όμως ένα ζήτημα που έχει μετατραπεί και σε ένα βραχνά για τη νέα κυβέρνηση από τη στιγμή που θα πρέπει να αποφασίσει τι χρειάζεται να κάνει για να προχωρήσει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Τα σενάρια έτσι και αλλιώς είναι δύο. Η συνέχιση του έργου με τις διαδικασίες και τον τρόπο που παραλήφθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ή ακύρωση όλων των τρεχόντων διαγωνισμών και η επανακήρυξη του από την αρχή. 

Και οι δύο επιλογές φτάνουν σε έναν ξεχωριστό παρανομαστή που δυσκολεύει την κάθε απόφαση. Η τακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη κατασκευή του έργου έχει αποδειχθεί εκ του αποτελέσματος ένα εγκληματικό λάθος που οδήγησε στην καθυστέρηση του έργου.

Η κατατόμηση του νέου αυτοκινητόδρομου σε οκτώ εργολαβίες δεν τράβηξε, πόσο μάλλον όταν οι περισσότερες από αυτές έγιναν σε εταιρίες που όφειλαν χιλιάδες ευρώ στο δημόσιο, με αποτέλεσμα να κηρυχτούν έκπτωτες στη συνέχεια. 

Από την άλλη όμως η ακύρωση του έργου, πέρα από τη μεγάλη καθυστέρηση που πρόκειται να έχει ως αποτέλεσμα, για έναν αυτοκινητόδρομο που έχει ανάγκη η περιοχή της Δυτικής Ελλάδος, στον οποίο εξακολουθούν να σκοτώνονται ή να μένουν ανάπηροι οδηγοί και επιβάτες, θα φέρει και επιπλέον προβλήματα που αφορούν πρακτικούς λόγους. 

Η ακύρωση του έργου τινάζει στον αέρα τις συμφωνίες που έχουν γίνει με τους επαγγελματίες του κατασκευαστικού κλάδου, οι οποίοι θα πρέπει να αποζημιωθούν και ταυτόχρονα δημιουργεί δεκάδες προβλήματα με απώλειες θέσεων εργασίας σε συναφή επαγγέλματα που έχουν δώσει τα χέρια με τις ανάδοχες εταιρείες. 

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι ότι η ακύρωση και η εκ νέου δημοπράτησή του το πετάει εκτός του ΕΣΠΑ, χάνονται δηλαδή 300 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί καμία άλλη πηγή χρηματοδότησης για το νέο έργο που θα πρέπει να ξεκινήσει.


Μάλλον δεν καταλήγει στην ακύρωση το υπουργείο

Το σενάριο της ακύρωσης κατά συνέπεια όχι μόνο ζημιώνει το κράτος, αφήνοντάς το χρεωμένο, χωρίς να έχει χρήματα για να δώσει τις αποζημιώσεις, αλλά βάζει σε κίνδυνο τον ίδιο τον αυτοκινητόδρομο από τη στιγμή που το έργο μένει στον αέρα. Με βάση αυτά τα δεδομένα η επιλογή του υπουργείου Υποδομών θα είναι να προχωρήσει το έργο ως έχει, χωρίς όμως αυτό να είναι και σίγουρο.

Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ανακοίνωσε ότι η επιτροπή παρακολούθησης που έχει συστήσει θα συνεδριάσει την ερχόμενη Τρίτη (11:00 π.μ.) στην Πάτρα με θέμα: ««Νέα δεδομένα και εξελίξεις για την πορεία της ΕΟ Πατρών- Πύργου», με εισηγητή τον πρόεδρο της Δημήτρη Κωσταριά.

Το σίγουρο είναι ένα: Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το έργο θα καθυστερήσει. Μπρος γκρεμός και πίσω ρεύμα, δηλαδή.