Τα «σημάδια» μιας μουσικής διαδρομής από το Μοριά και τα Γιάννενα μέχρι τη Κωνσταντινούπολη, σε μια βυζαντινή και μεταβυζαντινή περίοδο, όπου εκτός από τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, επίκεντρο της ζωής, του πολιτισμού, της θρησκείας και της τέχνης, υπήρξε η Κωνσταντινούπολη, παρουσίασαν το βράδυ της Πέμπτης, στο κατάμεστο από κόσμο θεατράκι της Κρήνης, ο Χρήστος Τσιαμούλης και οι «Κυρατζήδες».

Η μουσική ξενάγηση στα «βήματα» των λεγόμενων «Εμπόρων των Εθνών», έτσι όπως αυτά διαμορφώθηκαν επί τρεις αιώνες, έγινε μέσα από οκτάηχη κοσμική και εκκλησιαστική μουσική, η οποία από την ίδρυση της Πόλης μέχρι και σήμερα, επηρέασε όλες τις περιοχές της αυτοκρατορίας.


Τίτλος της συναυλίας, που ήταν ενταγμένη στις εκδηλώσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, «Βόρεια Διαδρομή», με τις μουσικές κάθε περιοχής στην Ελλάδα να κυριαρχούν και μέσα από αυτές να γίνονται διακριτά τα στοιχεία από την μουσική ιστορία της Πόλης, αναμεμιγμένα φυσικά με τα ντόπια χαρακτηριστικά.

Όσοι είχαν την τύχη να βρεθούν στο θεατράκι της Κρήνης, η μουσική έγινε «οδηγός» τους και αντάμωσαν με τη διαδρομή που χάραξαν οι έμποροι (κυρατζήδες), ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων που γέμισε την αυλή του με μουσικούς από το περιβάλλον του Παλατιού καθώς και η κάθοδος βορείων πληθυσμών από τα Βαλκάνια, που φέραν  μαζί την μουσική τους παράδοση, ανέπτυξαν ιδιαιτέρως τη μουσική στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου εκεί συναντούμε μια μεγάλη ποικιλία μελωδιών, ήχων, ρυθμών και χορών, τραγουδιών και οργανικών σκοπών.