Πάνω από 200 άτομα την εβδομάδα έχουν ξεκινήσει να καταφτάνουν στην Πάτρα μέσω του προγράμματος Culture and Shopping που διοργανώνεται για ακόμα μία φορά την φετινή καλοκαιρινή σεζόν, υπό την αιγίδα του Επιμελητηρίου Αχαΐας. 

Τα προβλήματα και οι δυσκολίες που υπήρξαν στο ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν εξαιτίας των μπαράζ των εκλογών που δεν διευκόλυναν τους tours opperators, με τους οποίους συνεργάζεται το πρόγραμμα, στο να βάζουν λεωφορεία από τα ξενοδοχεία στην Πάτρα, φαίνεται ότι έχουν ξεπεραστεί πλέον. Από την προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησαν να καταφτάνουν στην Πάτρα τρία με τέσσερα λεωφορεία τουριστικά την εβδομάδα, γεμάτα από τουρίστες που έχουν καταλύσει σε ξενοδοχεία της περιοχής. 

Οι τουρίστες έχοντας στα χέρια τους τον χάρτη του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, με τα μαγαζιά, τα μνημεία, τα αξιοθέατα και τα σημεία αναφοράς της πόλης που προτείνονται μέσα από το πρόγραμμα για να επισκεφτούν, ξεχύνονται στην αγορά και κάνουν τις βόλτες τους για να δουν όσο περισσότερα πράγματα μπορούν στην αχαϊκή πρωτεύουσα. 

Η παρουσία των τουριστών είναι αισθητή αυτή την χρονική περίοδο στους δρόμους της Πάτρας. Ειδικότερα, την περασμένη Κυριακή όπου τα περισσότερα μαγαζιά ήταν κλειστά, όσα ήταν ανοικτά είχαν ξένους επισκέπτες που είχαν έρθει στην Πάτρα μέσω του προγράμματος ή μεμονωμένα κρατώντας τους σχετικούς χάρτες στα χέρια τους. 

"Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στην αρχή της καλοκαιρινής σεζόν, τις τελευταίες ημέρες το μεγαλύτερο μέρος των πελατών έχει να κάνει κυρίως με ξένους επισκέπτες, παρά με Έλληνες" τονίζει ο Νίκος Ντάβος ο υπεύθυνος που και φέτος τρέχει το Culture and Shopping. 

Τα λεωφορεία φτάνουν στο ειδικό πάρκινγκ που έχει από πέρυσι διαμορφωθεί για αυτόν τον σκοπό, μπροστά από την πλατεία Τριών Συμμάχων και το επόμενο διάστημα η συχνότητα της έλευσης τους αναμένεται να γίνει πιο πυκνή. 

Έρχονται και άλλοι από μόνοι τους

Οι τουρίστες που έρχονται στην Πάτρα από τα ξενοδοχεία της γύρω περιοχής δείχνουν να έχουν τη διάθεση για να ψωνίσουν, αλλά και την δυνατότητα για να τονώσουν κάπως την αγορά.

Αυτό που θα πρέπει να τονιστεί είναι ότι στους 200 επισκέπτες που έρχονται ή αναμένεται να έρθουν κάθε εβδομάδα στην Πάτρα, δεν υπολογίζονται και αυτοί που έρχονται από μόνοι τους στην αχαϊκή πρωτεύουσα μεμονωμένα, χωρίς δηλαδή τα τουριστικά λεωφορεία των tours opperators του προγράμματος, αλλά με τους χάρτες ανά χείρας. 

"Είναι τουρίστες που έρχονται στην Πάτρα από τα διάφορα ξενοδοχεία της περιοχής, τις απογευματινές ώρες, ειδικά για να κάνουν την βόλτα τους στην πόλη και τις αγορές τους" τονίζει ο κ. Ντάβος.

Οι χάρτες άλλωστε με το κέντρο της Πάτρας και τα αξιοθέατα της πόλης υπάρχουν σε όλα τα ξενοδοχεία της ακτογραμμής του νομού, ξεκινώντας από την Άκολη και τον Λόγγο της Αιγιάλειας και φτάνοντας έως την Σκαφιδιά της Ηλείας. 

Οι περισσότεροι από τους τουρίστες που έρχονται στην Πάτρα είναι κυρίως Γερμανοί και Ρώσοι, ωστόσο αρκετοί προέρχονται από χώρες της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης, όπως η Γαλλία, η Πολωνία και άλλες.


Ποια μέρη επιλέγουν να επισκεφτούν

Τα μέρη που επιλέγουν στην Πάτρα για να επισκεφτούν και να δουν από κοντά είναι τα κλασικά. 

Οι σκάλες της Αγίου Νικολάου, ένα μέρος όπου δεν σταματούν να βγάζουν φωτογραφίες, το Κάστρο και το Ρωμαϊκό Ωδείο, το παλαιό λιμάνι, η Ηρώων Πολυτεχνείου και η Μαρίνα (έστω και σε αυτή την κατάσταση που είναι), ενώ σημαντική θέση έχουν στις προτιμήσεις τους η Achaia Clauss και ο Ιερός Ναός του Αγίου Ανδρέα (κυρίως οι Ρώσοι και όσοι προέρχονται από την Ανατολική Ευρώπη). 

Οι Γάλλοι αγαπούν να πηγαίνουν και μία βόλτα από το Ρίο για να θαυμάσουν από κοντά την Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης. Αρκετοί από τους ξένους επισκέπτες όταν έρχονται στην Πάτρα απολαμβάνουν τον καφέ τους στην Ρήγα Φεραίου ή το φαγητό τους στον πεζόδρομο της Τριών Ναυάρχων και στα Ψηλαλώνια και άλλοι εφόσον μείνουν έστω και για ένα βράδυ με κάποιον τρόπο στην Πάτρα θα περάσουν σίγουρα μία βόλτα από τον γραφικό πεζόδρομο της Ηφαίστου ή το Μαρκάτο.

Σε γενικές γραμμές το πρόγραμμα του Culture and Shopping δίνει μία τουριστική πνοή στην Πάτρα και το φετινό καλοκαίρι και δείχνει στην πόλη πόσα πράγματα θα μπορούσε να κερδίσει από τον τουρισμό, εφόσον στραφεί σοβαρά σε μία τέτοια κατεύθυνση.