Σε δημοπράτηση βρίσκεται το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον άξονα Πύργος - Καλό Νερό.

Πρόκειται για διαπεριφερειακό έργο που περιλαμβάνει εργασίες τόσο στον Νομό Ηλείας όσο και στον Νομό Μεσσηνίας. Το κόστος του φτάνει τα 19,8 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 15,96 εκατ. ευρώ). Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών, όπως αναφέρει το ypodomes.

Η δημοπράτηση του έργου προγραμματίστηκε να πραγματοποιηθεί στις 12 Σεπτεμβρίου και η αποσφράγιση στις 18 Σεπτεμβρίου 2019. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 730 ημέρες δηλαδή 2 χρόνια. Με πρόχειρους υπολογισμούς εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι τότε θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2021 (χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις στην κατασκευαστική περίοδο).

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και πιο συγκεκριμένα από το ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού 9 (Ε.Ο. 9: Πάτρα – Νότια Μεσσηνία) «Πύργος – Καλό Νερό», συνολικού μήκους 54 χλμ., στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας και Μεσσηνίας.

Οι εργασίες, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, που θα υλοποιηθούν στο υπόψη οδικό τμήμα, διακρίνονται στις κάτωθι κατηγορίες:

1) σε επεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σημειακά σε επιλεγμένες θέσεις, που χαρακτηρίζονται ως θέσεις «Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας – Μ.Ο.Α.».

Τα έργα βελτίωσης στις θέσεις Μ.Ο.Α., βάσει των εγκεκριμένων σχετικών μελετών (Μ.Ε.Β.Ο.Α.), που εκπονήθηκαν το 2018 υπό την εποπτεία της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», αφορούν κυρίως σε αναβάθμιση και αντικατάσταση τού εξοπλισμού τής οδού, όπως επαναδιαγράμμιση, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οριοσήμανση, στηθαία ασφαλείας κ.λπ.. Επίσης, προβλέπεται καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής –για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών, που εμποδίζουν την ορατότητα) κ.λπ. Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής, όπως συμπλήρωση υλικού ερείσματος, ανακατασκευή βάσης οδοστρώματος κ.λπ..

Στις θέσεις Μ.Ο.Α. προβλέπονται, επιπρόσθετα, εργασίες ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους κόμβους και εγκατάστασης στηθαίων ασφαλείας.

Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας προβλέπονται επεμβάσεις σε 23 θέσεις Μ.Ο.Α. και στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας προβλέπονται επεμβάσεις σε 7 θέσεις Μ.Ο.Α.·

2) σε επεμβάσεις που προβλέπονται να εφαρμοστούν σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος, εκτός των θέσεων Μ.Ο.Α. και αφορούν σε:

- εργασίες καθαρισμού (καθαρισμός και μόρφωση τριγωνικών τάφρων, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας, καθαρισμός μικρών τεχνικών),

- εργασίες σήμανσης – ασφάλισης,

- εργασίες στη γέφυρα Αλφειού και τη γέφυρα Νέδα,

- εργασίες ηλεκτροφωτισμού·

3) εργασίες οδοστρωσίας σε όλο το μήκος τού εν λόγω οδικού τμήματος (απόξεση, τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης).