Συγγνώμη αναγκάστηκε να ζητήσει η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia, μετά το σάλο που προκάλεσε το διαφημιστικό της σποτ. Κι αυτό γιατί το πρόσωπο ενός λευκού ηθοποιού, που υποδύεται τον Μπαράκ Ομπάμα έχει βαφτεί μαύρο.

Το συγκεκριμένο βίντεο, ήταν μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας για το νέο δρομολόγιο Ρώμη-Ουάσινγκτον και δημοσιεύθηκε στο Twitter, στη Facebook και το YouTube. Ωστόσο, αναγκάστηκε να το κατεβάσει, καθώς δέχθηκε πλήθος παραπόνων.

«Η Alitalia ζητά βαθύτατα συγγνώμη από όσους προσβλήθηκαν από το διαφημιστικό μας βίντεο για το δρομολόγιό μας στην Ουάσινγκτον», έγραψε στο Twitter η αεροπορική εταιρεία. «Το βίντεο έχει διαγραφεί. Για την εταιρεία μας ο σεβασμός σε όλους είναι υποχρεωτικός και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να πληγώσουμε κανέναν και θα μάθουμε από αυτό που συνέβη», πρόσθεσε.

Το λεγόμενο blackface, το μαύρο μακιγιάζ που φορά δηλαδή κάποιος λευκός για να υποδυθεί έναν μαύρο, θεωρείται ρατσιστική κίνηση. Ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον 19ο αιώνα από έναν περιπλανώμενο καλλιτέχνη, αλλά έχει επίσης εμφανιστεί και την Ευρώπη.

Η χρήση του blackface στο βίντεο, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media. «Το βίντεο αυτό της Alitali που δείχνει έναν σιωπηλό «Ομπάμα» του οποίου το πρόσωπο έχει βαφτεί μαύρο, είναι λάθος σε τόσα πολλά επίπεδα: ρατσισμός, ακραίος επαρχιωτισμός, ηθελημένη άγνοια γεγονότων, έλλειψη γνώση της ιστορίας», σχολίασε ένας χρήστης του Twitter.

Σημειώνεται, πως η κατακραυγή για την Alitalia έρχεται λίγο καιρό μετά τον χαμό που έγινε με τον ιταλικό οίκο μόδας Gucci, που έβγαλε ένα πουλόβερ, του οποίου το σχέδιο θεωρήθηκε ρατσιστικό. Επίσης, το brand της διάσημη τραγουδίστριας Katy Perry απέσυρε δύο σχέδια παπουτσιών μετά την κριτική που δέχτηκαν.

Το Δεκέμβριο του 2018, ο επώνυμος οίκος μόδας Prada απέσυρε προϊόντα από τη σειρά της Pradamalia, που απεικόνιζαν φιγούρες με μαύρα πρόσωπα και μεγάλα κόκκινα χείλη και έμοιαζαν με ρατσιστικές καρικατούρες.