Η σχολική χρονιά τελείωσε, καθώς και οι εγγραφές των μαθητών στα Νηπιαγωγεία. Ωστόσο, αρκετοί μαθητές στην πόλη μας δε θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο της γειτονιάς τους, εφόσον από ότι φαίνεται οι υπάρχουσες κτιριακές δομές δεν επιτρέπουν τη φοίτηση όλων των προνηπίων και νηπίων στα σχολεία στα οποία ανήκουν βάσει της σχολικής περιφέρειας κάθε Νηπιαγωγείου.

Η προχειρότητα με την οποία θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής στο Δήμο της Πάτρας, χωρίς δηλαδή να υπάρξει μέριμνα ενίσχυσης των κτιριακών υποδομών, παράγει τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα, καθώς και τις έντονες διαμαρτυρίες δεκάδων συμπολιτών μας, που αδυνατούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο πλησιέστερο στην οικία τους Νηπιαγωγείο. Μάλιστα, αναγκάζονται με προτροπή ή εντολή της Διοίκησης να προστρέξουν σε όμορα ή και σε αρκετά απομακρυσμένα Νηπιαγωγεία, για να βρουν κενή θέση. Οι περισσότεροι γονείς εκφράζουν συχνά-πυκνά τη δυσαρέσκειά τους και τη διαμαρτυρία τους. Επίσης, από ότι φαίνεται υπάρχουν και μαθητές μη εγγεγραμμένοι στα Νηπιαγωγεία και τούτο θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Εμείς έγκαιρα είχαμε διατυπώσει τους κινδύνους υποχρεωτικής εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής στο Δήμο Πατρέων, εφόσον δεν διατεθούν οι απαιτούμενοι πόροι, για να εξασφαλιστούν: ο απαιτούμενος αριθμός νηπιαγωγών, οι αναγκαίες αίθουσες Νηπιαγωγείων, ο απαιτούμενος αριθμός καθαριστριών, η ενίσχυση των πιστώσεων για τα λειτουργικά έξοδα των Νηπιαγωγείων, οι συνθήκες μεταφοράς μαθητών και ό, τι άλλο αναγκαίο απαιτείται. Στη συνεδρίαση της τριμερούς επιτροπής (29/11/2018), που συστήθηκε για να διατυπώσει τη θέση της για  αυτό το θέμα είχαμε επισημάνει την προβληματική εφαρμογή του νέου θεσμού χωρίς τα απαραίτητα συνοδευτικά μέτρα, καθώς και ότι:

  • Ενδέχεται να υπάρξουν μετακινήσεις μαθητών σε Νηπιαγωγεία αρκετά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. 
  • Ενδέχεται να δημιουργηθούν υπερπληθή τμήματα στα Νηπιαγωγεία, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται το αίτημα για ποιοτική παιδεία και για 15 μαθητές ανά τμήμα, που είναι θέση του Κλάδου των εκπαιδευτικών. 
  • H βελτίωση του στεγαστικού προβλήματος φαίνεται να αντιμετωπίζεται με προκάτ αίθουσες, αντί της εξασφάλισης και ανέγερσης νέων και ασφαλών κτιρίων.
  • Δε φαίνεται να υπάρχει μέριμνα για τα παιδιά που φοιτούν σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, εφόσον αυτά επιθυμούν να φοιτήσουν στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Στόχος της πολιτείας πρέπει να είναι η φοίτησή τους σε δημόσια σχολεία με παροχή ποιοτικής παιδείας.
  • Δε διαφαίνεται λύση (έστω μακροπρόθεσμη) για τα 27 μισθωμένα Νηπιαγωγεία (25% των Νηπιαγωγείων του Δήμου Πατρέων), τα οποία είναι ακατάλληλα για φοίτηση μαθητών και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολογίζεται φοίτηση 22 παιδιών σε αυτά τα τμήματα.

Η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής αποτέλεσε για πολλά χρόνια κεντρικό αίτημα διεκδίκησης του Κλάδου των εκπαιδευτικών και η θεσμοθέτησή της συνιστά επιτυχία του συνδικαλιστικού κινήματος. Ωστόσο, διαπιστώνεται ανεπάρκεια της πολιτείας να στηρίξει το θεσμό, που η ίδια θεσμοθέτησε. Η θεσμοθέτηση μόνο χωρίς τη διάθεση των απαραίτητων πόρων για κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές δημιουργεί πολλά προβλήματα για τη φοίτηση όλων των μαθητών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, καθώς πολλοί μαθητές βρίσκονται στον αέρα και θα αναγκαστούν σε μικρή ηλικία να μετακινούνται για να φοιτήσουν σε σχολείο αρκετά μακριά από τη γειτονιά τους.