Οι πρώτες εκτιμήσεις για τους βαθμούς των πανελλαδικών εξετάσεων και το που θα κυμανθούν οι βάσεις είναι μάλλον πτωτικές και σε αυτό η Πάτρα και η Αχαΐα, δεν αποτελεί εξαίρεση.

Τα δύσκολα θέματα που έπεσαν στην Φυσική και στη Χημεία αναμένεται να οδηγήσουν τις βάσεις σε σημαντική πτώση στις 2ο Επιστημονικό Πεδίο που αποτελεί και τον βασικό πεδίο του κύριου κορμού των σχολών του Πανεπιστημίου Πατρών. 

Σχολές που έχουν να κάνουν με αντικείμενα που σχετίζονται με τις θετικές σπουδές  αναμένεται να έχουν μια πτωτική πορεία, χωρίς ωστόσο να μπορεί να πει κανείς με ακρίβεια, το που τελικά θα φτάσει αυτή η πτώση.

Πτώση εξαιτίας των δύσκολων θεμάτων που έπεσαν στη Φυσική και στη Χημεία αναμένεται να έχουμε και στις σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου του Υγείας και Ζωής. 

Σχολές που κατά παράδοση συγκεντρώνουν τα υψηλότερα μόρια των πανελλαδικών εξετάσεων (Ιατρικές σχολές, Φαρμακευτικές, Βιολογία κτλ) πρόκειται να έχουν μία μικρή ή μεγαλύτερη πτώση, κάτι που θα εξαρτηθεί και θα φανεί στην πορεία.

Πτώση θα έχουν και το τέταρτο επιστημονικό πεδίο που αφορά τις σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής, με όσους στοχεύουν κυρίως στις οικονομικές σχολές να ευνοούνται από τις συγκυρίες, ενώ η πτώση αυτή δεν φαίνεται να καταγράφεται στις στρατιωτικές σχολές, στις παιδαγωγικές, στην πυροσβεστική και στο λιμενικό. 

Το μόνο πεδίο που μάλλον δεν θα έχει κάποια μεγάλη πτώση στις σχολές του είναι το 1ο, αυτό των Ανθρωπιστικών Επιστημών, το οποίο αν εξαιρέσει κάποιος την έκθεση (πονηρό το ζήτημα, με μεγάλη ανάπτυξη που έβγαλε αρκετούς υποψηφίους εκτός θέματος) στα υπόλοιπα μαθήματα έπεσαν βατά θέματα που εύκολα μπορούσε απαντήσει ένας υποψήφιος που είχε διαβάσει. 

Σε γενικές γραμμές με βάση τα όσα λέγονται μεταξύ των εκπαιδευτών, αλλά και των εξεταστών που βαθμολογούν τα γραπτά των αποφοίτων του Λυκείου, οι φετινοί υποψήφιοι έγραψαν μάλλον μέτρια και οι επιδόσεις τους ήταν χαμηλές στα περισσότερα μαθήματα. Γεγονός που έρχεται για να επιβεβαιώσει τον πήχη που κάθε χρόνο πέφτει ολοένα και πιο κάτω σε ότι αφορά την ποιότητα των μαθητών ή των υποψηφίων. 


Η γενική τάση με βάση τα θέματα που δίνονται

Και υπάρχει και κάτι άλλο ως προς τις γενικές παρατηρήσεις των πανελληνίων για ένα θέμα που ψιθυρίζεται μεταξύ των υποψηφίων και των εκπαιδευτών.

Τα δύσκολα ερωτήματα που έπεσαν κυρίως στα μαθήματα των υποψηφίων των σχολών της θετικής κατεύθυνσης, ίσως να εκφράζουν τη γενικότερη τάση του συστήματος για να "σπρώξουν" τις νέες γενιές στην αντίθετη κατεύθυνση, σε αυτή των ανθρωπιστικών επιστημών.

Επιστημών που εξαιτίας της υποβάθμισης που έχουν υποστεί από την σύγχρονη αγορά εργασίας, έχουν σταματήσει να επιλέγονται στα μηχανογραφικά των υποψηφίων. Μηχανογραφικά που οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν μέσα στο επόμενο διάστημα από την στιγμή που οι πανελλήνιες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν.

Πρόκειται για έναν ακόμα παράγοντα που θα παίξει ρόλο στην κύμανση των βάσεων. Πάντως, το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει περισσότερο στις αρχές Ιουλίου, όταν θα ανακοινωθούν τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων.